A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohányzás (2) dohanyzas (1) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A GI diéta és annak jótékony hatásai

2007.10.22. 21:46 :: Stella

Az Ausztráliából eredő GI étrend az Independent on Sunday napilap még 2005-ben megjelent cikke szerint egyértelműen megverte az Atkins diétát. A GI étrend alapelvei nagyban megegyeznek az egészséges táplálkozás elveivel - pl. teljes kiörlésű lisztből készült ételek kerülnek előtérbe és nem kell minden szénhidrátot kihagyni az étkezésből. Követőit megtanítja a kiegyensúlyozott étkezésre.

Ezen túlmenően bizonyított tény, hogy a GI étrend nincs hatással az alapanyagcserére (ellentétben sok divat-diétával!), hatékony a zsírfogyásban és az izom mennyiségének megőrzésében.

Lényege, hogy a szénhidrát tartalmú ételek utáni vércukorszintet szabályozza a tápanyagok és különböző ételek kombinálásával.

Az alacsony GI étrend háromféle módon befolyásolja a testsúlyt:
  1. Segíti a gyomortelítettség kialakulását, elősegíti a zsírégetést és megőrzi az izom mennyiségét,
  2. Tartós fogyás csak megfelelő szénhidrát bevitellel és a vércukorszint egyenletes szintje mellett jön létre (a zsírok a szénhidrátok tüze mellett "égnek" el, a hatékony égéshez napi min.400 kcal=100g szénhidrát szükséges),
  3. Segíti a megfelelő inzulinszint megtartását (a magas inzulinszint bezárja a zsírraktárakat).
A Glikémiás Index (GI) meghatározása:
A különböző ételek elfogyasztásuk után különböző mértékben emelik meg a vércukorszintet. Ezt a hatást megmérték, és összehasonlították a referenciának választott glukóz által kiváltott vércukorszinttel. A 0-100-ig terjedő rangsorban a glukóz értéke 100%-ot jelent, ehhez viszonyították az összes többi ételt és ennek alapján mindegyiknek adtak egy indexszámot. Az így kapott index azt mutatja meg, hogy a referenciaértékhez viszonyítva az adott étel milyen mértékben emeli meg a vércukorszintet. Ha pl. a glukóz 100%-ra emeli, és ehhez képest a lencse csak 1/3-ig, vagyis 30%-al, akkor a lencse GI indexe 30.

Az étrend a gyakorlatban is könnyen megvalósítható, mivel a főbb ételek GI-je könnyen elsajátítható:

A szénhidrát típusa az első meghatározó szempont a GI érték vonatkozásában:      

       - csontmagvas és savanyú citrus gyümölcsök,
       - föld felett növő zöldségek, valamint a retek és hagyma,
       - hüvelyesek
     alacson GI értékkel rendelkeznek (GI 55 altti érték)

      - föld felszíne alatt növő zöldségek (gyökérnövények = burgonya, répa, cékla),
      - finomra őrölt gabonalisztből készült pékáruk,
      - rizstermékek 
    magas GI értékkel rendelkeznek (GI 70 feletti érték)
   
A kettő közötti érték a közepes (GI 55-70 érték) - ide tartozik pl. a rizs, durva őrölt lisztből készült kenyér, ananász, kókusz, mazsola, méz, zabkorpás muffin, eper lekvár stb.

A fenti fő szabályokon kívül a GI értéket befolyásolja még egyéb, a táplálékban található anyag (pl. rosttartalom), illetve több étel együttes elfogyasztása (pl. rizses étel ecetes salátával), a keményítő fajtája, a liszt őrlési módja, turmixolás stb.

Összességében a GI étrendben nincs hiányérzet és a kedvenc ételek is fogyaszthatók mértékkel GI változatban. Segítségével lassan, de biztonságosan tartható fenn a fogyás.

(Készült Fajcsák Zsuzsanna cikke alapján)

Nincs még vége, folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr74204219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.