A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Segítség! Nem bírom ki édesség nélkül!

2007.10.25. 16:05 :: Stella

Ismerős ugye? Bevallom, én is édességfüggő voltam nagyon sokáig! Csokival pedig mindig le lehetett venni a lábamról. Valószínűleg nem csak engem, sokan vagyunk ezzel így.


A csoki az érzékek több frontján is támad:
  • lágyan olvadó, harmonikus ízével olyan mint egy érzéki csók - ellenállhatatlan,
  • fokozza a szexuális vágyat és a teljesítőképességet,
  • rövid időre megnyugvást biztosít - a boldogság hormon által kiváltott kellemes érzéshez hasonló hangulatot biztosít.
Hozzászokni rendkívül könnyű, és hiánya megvonási tüneteket is okozhat. Ezt a hatást a csokiban található, marihuánához hasonlóan eufórikus hatást kiváltó cannabinonid alkaloida okozza, melyhez hozzájárul a csoki teobromin és koffein tartalma is.

A helyzet azonban nem reménytelen. Az édesség és a cukor nem olyan nagy "mumus", mint ahogyan az a köztudatban él! Mérsékelt méz, dzsem vagy csokoládé fogyasztás egészséges és szükséges is ahhoz, hogy az agy serotonit állítson elő. A serotonin nyugtató hatására pedig a mai stresszel terhelt világunkban különösen nagy szükségünk van.

Miért alakulhat ki cukorfüggőség?
Nézzünk meg egy átlagos napi étkezést, mely során 3-4 óránként eszünk valamit:
Reggeli: lekváros bukta, kakaós csiga, sajtos pogácsa (esetleg útközben bekapva munkába menet),
Uzsonna: cola, pattogatott kukorica, banán,
Ebéd: hamburger, sült krumpli, pizza, cola,
Uzsonna: kávé, sütemény,
Vacsora: rántott hús, krumplipüré, cukros üdítő,
TV-nézés: csoki, keksz, chips.

A menü olyan ételekből áll, amely elfogyasztása után gyorsan megemelkedik a vércukorszint, ez pedig hirtelen emeli meg az inzulinszintet is. A megemelkedett inzulinszint alacsonyra nyomja a vércukorszintet - a normális érték alá - így az agy nem jut elégséges mennyiségű glukózhoz. A következmény: csökken a koncentrációs képesség, fáradékonyság, álmosság lép fel. Garantált, hogy a szervezet rövid időn belül éhségérzettel jelez, ez azonban nem valós éhségérzet - csupán a szervezet szeretné a vércukorszintet a normál értékre visszaállítani.

Ha az elfogyasztott táplálék túlnyomórészt  olyan ételekből  tevődik össze, melyek gyorsan emelik a vércukorszintet (magas GI indexű élelmiszerek), akkor a szervezetet egyrészt folyamatos stresszhatás éri, a kedvezőtlen vércukorszintszabályzás miatt nő az édesség utáni vágy, és csökken a teherbíróképesség - másrészt viszont hízáshoz is vezet, mert a fel nem használt cukor zsírként elraktározódik. Hogy ezt elkerülhessük, mindenképpen szükség lenne egyénre szabott, megfelelő testi aktivitásra.

Ha tudatában vagyunk annak, hogy a szervezet válaszreakcióit túlnyomórészt mi magunk váltjuk ki a helytelen táplálkozási szokásainkkal, akkor meg lehet szabadulni az édességfüggőségtől is! A szervezet alapvetően jelzi, hogy mire van szüksége - csak ezt sokszor túl erős ingerekkel elnyomjuk - pl. az állandó "cukorsokk" miatt nem vesszük észre jelzéseit.

 

A fogyás, illetve az egészséges táplálkozás szempontjából a fentieken túl fontos még, hogy az étrend a napi tevékenységeinkhez igazodjon és egészüljön ki megfelelő sporttevékenységgel is, a minél hatékonyabb zsírégetés eléréséhez.

Nincs még vége, folyt köv...

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr22207842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.