A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A kényszeres evés

2007.10.31. 23:27 :: Stella

A kövérség önmagában nem hiba, de mindenképpen felelősség. Bizonyos ételek iránti ellenállhatatlan vágy és kontrollálatlan habzsolás figyelmeztető jelzés azonban azzal a bizonyos étellel kapcsolatos függőségre vonatkozóan.

Genetikailag különbözőek vagyunk és mindenkinek más a fiziológiai felépítése is. Ez közismert tény. Még 1985-ben a The New England Journal of Medicine-ben megjelent azonban egy cikk, melyben leírták, hogy bizonyos emberek agyának  kémiai felépítésében eltérés mutatkozik az átlagtól. Egyben utaltak több állatkísérletre is, melyek szerint  bizonyos agyi kemikáliák manipulációjával csökkenthető az egyes ételek iránti vágy.  Ezek szerint vannak, akiket fiziológiai felépítésük hajlamosít a túlevésre? Vagyis hiába van tisztában azzal a függőségben szenvedő, hogy attól a plusz tábla csokoládétól tele lesz pattanással, biokémiai folyamatai mégis kikényszerítik annak elfogyasztását.

Melyek a legveszélyesebb függőséget okozó élelmiszerek?

Első helyen a sokat emlegetett cukor szerepel.

"De hiszen én nem is eszem olyan sok cukrot!" - ismerős, ugye?

Akkor következzen egy rövid és korántsem teljes felsorolás, hogy mennyi ételben is szerepel úgynevezett "rejtett cukor": előrecsomagolt konzervek (pl. kukorica, borsó), elrőecsomagolt tészta- rizsételek, szószokban, ketchupban, kekszben, savanyúságokban, sonkában, halkonzervekben, sóletben, mélyhűtött panírozott halrudacskákban, ízesített krumpli chipsekben, tartármártásban, salátaöntetekben, néhány fűszerkeverékben. (És akkor még nem esett szó az ízfokozókról és egyéb adalékanyagokról).

Második helyen a finomított liszt és az összes finomított szénhidrát szerepel. Ezen alapanyagokból készült ételek hangulatmódosító hatása erősebb mint a finomított cukoré. A helyzetet tovább nehezíti, hogy az evésproblémákkal küzdők nagy része a búzára is allergiás. Melyek is ezek a népszerű ételek: pl. fánkok (főleg az apró mélyhűtött), muffin, croissoant, pizza stb. Minél többet fogyaszt belőle, annál jobban kívánja.

Harmadik a koffein - ez az anyag már alacsony dózisban (napi 100 mg = kb. egy csésze kávé, két csésze tea, három doboz koffeint is tartalmazó üdítőital) is függőséget, megszakítása pedig megvonási tüneteket okoz. Pl. a diétás italok többsége koffeint is tartalmaz, de ide tartozik a csokoládé és számos más üdítőital is. A koffein ezen túlmenően éhségérzet fokozó hatással is bír.

A negyedik az alkohol - némi túlzással "abszolút finomított szénhidrátként" is titulálják. A mérsékelt borfogyasztás élettanilag kedvező hatású lehet, de aki "cukorfüggő", annak potenciális veszélyforrás. Magában hordozza azt a veszélyt is, hogy az, aki a nehéz helyzetek elől az evésbe menekül, az vált és az alkoholfogyasztás lesz számára a megoldás.

Végül pedig a zsírok - amelyek most a figyelem középpontjába kerültek. Élettani hatás szempontjából különbség van a telített és telítetlen zsírsavak között. Az emberi szervezet az esszenciális zsírsavak kivételével képes előállítani az összes telített, és majdnem minden telítetlen zsírsavat, amire szüksége van. Az esszenciális zsírsavak pótlására szükség van, ezek bőséges forrása pl. a lenmagolaj. A problémát azok a mesterségesen előállított zsírok okozzák, melyekben bővelkednek pl. a fánkok, tészták stb.

Az ételfüggőség felismerése is egy fontos lépés az eredményes fogyáshoz vezető úton.

Nincs még vége, folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr100214805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.