A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Mi a fontosabb: a kitűzött cél vagy hogy el is érjük?

2007.11.11. 16:55 :: Stella

A manapság divatos fogyókúrák legtöbbje azt ígéri, hogy könnyen, gyorsan megszabadulhatsz felesleges kilóidtól. Kipróbálod, bírod pár hétig ... végül belefáradsz és feladod. Miért örvendenek mégis nagy népszerűségnek az újabb és újabb diétás ötletek? Lehetséges, hogy az emberek túlnyomó többsége önmagát sikertelennek, vágyait beteljesületlennek és céljait megvalósulatlannak érzi....????

Vágyak és célok!
Mi a vágy? Szeretnél csinos vonzó külsőt.
Mi a cél? Hogy ezt a külsőt el is érd - vagyis konkrét "haditervvel" kéne rendelkeznünk hozzá. Ez azonban nincs meg minden esetben, ezért aztán kész "sablont", valamilyen fogyókúrás módszert használunk, jobb esetben némi mozgásprogrammal kiegészítve.
A különböző módszerek sikere is ebben rejlik. Mankót adnak a kezünkbe, megkímélve számtalan kényelmetlen és kellemetlen lépéstől. Belegondoltál-e abba, hogy a kész sablonok alkalmazásán kívül mit tettél a cél érdekében, vagy kielégített az állandó panaszkodás és mások sikerének írígylése, vagy netalán elmerültél az önsajnálatban? De az is lehet, hogy megszállottként folyamatosan azon dolgozol, hogy elérd a hőn áhított testsúlyt mégsem érzed magad sikeresnek?

A mindennapi hétköznapi életben a panaszok és elégedetlenségek tárgyai alapján egyértelmű lehetne, hogyan is lehetne azokon segíteni. A konkrét célt világosan meg tudjuk fogalmazni. Hogy ez elég specifikus-e, pontosan tudjuk-e, mit, mikor, hol, mennyiért és milyen módon fogunk csinálni - az már általában az éppen aktuális érzelmi állapotunkon és motivációnkon múlik. Éppen ezért nagyon valószínű, hogy a cél reálisan a kitűzött időn belül nem érhető el.

A legfontosabb szempont, hogy elérhető és mérhető legyen az eredmény! Vagyis, hogy a célhoz vezető úton tényleg végig is tudjunk menni: alaposan mérlegeljük bármilyen fogyókúra előtt, hogy életünk mely területén tudunk áldozatot is hozni a cél érdekében? Kudarcra ítéli magát eleve az, aki úgy gondolja, hogy pár hét diétázás után visszatérhet megszokott régi szokásaihoz és a kínlódva elért karcsúsága ezt nem sínyli meg! Fontos lenne papíron is látni életünk feladatainak nagyságrendi, fontossági és időrendi sorrendjét. Ez alapján már egyszerűbb a kisebb részfeladatokat meghatározni - természetesen figyelembe véve a fontossági és időbeliség kérdését is.

A nagyon fontos célokat soha ne fogalmazd meg negatív módon: pl. "olyan kövér vagyok, mint egy disznó"
Helyette fogalmazd inkább a célodhoz közelítő módon: "lefogyok egy hónap alatt 4 kilót" -  ez reális és elérhető cél.
Ne feledd, a panaszkodó, önbecsmérlő hangnem elszívja energiádat. A túl magasra emelt mérce pedig kockázatos, egyrészt azért mert valószínűleg nem  érjük el, másrészt azért mert elérhetetlensége miatt neki sem fogunk. Csak annyit vállalj, amennyit valóban sikerrel  teljesíteni is tudsz! Ahogy Hofi Géza is énekelte: ...."egy lépés, egy söprés"...Csak így tudsz lépésenként végigmenni egy úton, ellenben ha csak a vágyott végcélt látod csillagászati távolságban, akkor nehezen lesz teljesíthető a feladat.

Most pedig elérkeztünk a címben is megfogalmazott kérdéshez: mi a fontosabb - a cél vagy a célhoz vezető út? A cél maga irányt szab életünk útján, de az életet magát az úton eltöltött idő teszi ki. Ezen belül pedig mi is valójában a célunk? Az hogy lefogyjunk, csupán csak megfoghatatlan vágy lenne? A vágy azonban nagyon csalóka, s ha valóban céhoz szeretnél érni jobban teszed, ha a realitás talaján maradsz és arra összpontosítod a figyelmedet, amit valóban el is tudsz érni. Soha ne feledd azonban, hogy nem szabad céljaid rabszolgájává válnod, mert így idő előtt kifulladsz és örömtelenné válik az életedet. A kitűzött céloddal pedig pont az ellenkezőjét szeretnéd elérni.

(Dr. Fekete Anna piszchológus cikke alapján)

Nincs még vége, folyt. köv....


 

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr5225425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.