A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A zsírégető zöld tea

2007.11.12. 23:41 :: Stella

A zöld teák nem fermentált teakészítmények. Mivel a fermentációt meggátolják, a tealevél színe zöld marad és a növényben található természetes anyagok nem esnek áldozatául a biokémiai folyamatoknak. Az ázsiaiak naponta átlagban több mint egy liter zöld teát fogyasztanak el és a nagyobb arányú dohánytermék fogyasztás ellenére is alcsonyabb az érrendszeri és daganatos megbetegedések aránya náluk mint Európában vagy az USA-ban. Az "ázsiai-paradoxonra" még nincs egyértelmű magyarázat, de a kedvező eredmények vélhetően a jóval nagyobb arányú teafogyasztásnak is köszönhetőek.

Napi egy liter zöld tea elfogyasztása a szervezetet megfelelő antioxidáns védelemmel látja el. A zöld teában található természetes enzim - az EGCG polifenol - meggátolja az LDL oxidációt és ezzel segít az érelmeszesedés megelőzésében. Csökkenti a trombocita (vérlemezke) felhalmozódást, szabályozza a lipideket és elősegíti az izomsejtek terjedését. A zöld tea fogyasztása segíti a bélműködést is, az alkohol lebontását a máj-, vese-, és gyomor működését, védi a bőrt, a szemet, valamint enyhíti az ízületi gyulladásokat.

Az EGCG-ről kimutatták, hogy serkenti a szervezet a zsírégető folyamatait, így diátában is hatásos kiegészítő lehet. Egy svájci vizsgálatban jutottak arra a következtetésre, hogy napi min. 3-4 csésze zöld tea elfogyasztásával a szervezet 270 mg EGCG-hez jut, mely már 4%-al növeli az energiafelhasználást, így napi 80 kalóriától szabadítja meg a rendszeres teafogyasztót. Hatására nem gyorsul a szívműködés, így fogyasztó hatása nem a koffeinnek tudható be. (A kávéban található koffein is segíthet a fogyásban, az óránkénti elégetett kalóriamennyiséget 4%-al emelheti, de káros mellékhatásai miatt - fokozza a gyomorsav kiválasztást, emeli a vér koleszterinszintjét, növeli a vérnyomást és az infarktusveszélyt - nem ajánlatos fogyasztása.)

A zöld teában ezen kívül vitaminok, ásványi sók és fluorid is található, ezért a cukormentes tea szerepet játszhat a fogszuvasodás megelőzésében is. A benne található teaninnak köszönheti tipikus ízét, nyugtató hatását. Az élénkítő hatását pedig a lassan felszívódó, cseranyagokhoz kötött tea-koffein (régebben tenninnek nevezték) okozza, mely azonban ellentétben a kávéval,  nem okoz szívdobogást és hatása is tartósabb.

Az ízletes tea készítéséhez elengedhetetlen a jó minőségű víz használata, mivel a benne lévő ásványi anyagok megkötik a teafűben lévő illóoljokat. A legjobb a forrásvíz, szűrt víz, vagy alacsony ásványianyag tartalmú ásványvíz az elkészítéséhez. Csapvízből úgy lehet "fél lágy" vizet készíteni, hogy 1 perccel tovább kell forralni. A zöld teát nem szabad forrázni, a vizet Kínában hagyományosan visszahűtik 60-80 fokra és ebben áztatják a teafüvet - első alkalommal másfél percig, második-harmadik áztatás időtartama már lehet 4-5 perc. Mindegyik zöld teát kétszer, de vannak olyan fajták, melyeket 4-5-ször is ki lehet áztatni. Ha most ismerkedsz a zöld teával, érdemes olyan teaüzletet választani, ahol nagy a forgalom és nem túl nagy a választék, mert így garantált, hogy friss az értékesített tea. A tealevelek nem romlanak meg, de idővel lebomlanak a bennük található illóolajok. Ha módodban áll, lehetőleg kimért teát vásárolj és ne dobozosat, mert ez utóbbiban sokszor a gyengébb minőségű teákat értékesítik. Elsőként próbáld ki az alaptípusokat pl. a kínai  Gunpower, a japán Sencha, vagy Bancha fajtákat. Nem szükséges cukorral édesíteni, ha mégis édesen szereted, próbáld meg kevés mézzel. Nagyon finom édesítés nélkül citrommal, vagy jázminnal, valódi gyümölcsteával ízesítve. Próbáld ki - kortyolgasd - ízlelgesd - meg fogod kedvelni!

Nincs még vége, folyt. köv...

1 komment

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr24227240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalfű · http://vagyfokozas.hu 2010.03.16. 21:25:38

Sziasztok!

Köszi az irományt én a malmos féle natúr varázs kapszuláját próbálom most:

vagyfokozas.hu/malmos-natur-varazs-kapszula-forte.html