A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Miért nehéz a zsírpárnáktól megszabadulni?

2007.11.13. 21:18 :: Stella

Ha fogyókúráról van szó, automatikusan a diétásprogramok és az állandó testsúlyellenőrzés jut az eszünkbe. Lelkesen fogyózunk, aztán elérkezik az a pillanat, amikor stagnálni kezd a testsúly és a kezdeti lelkesedés értetlenségbe és kiábrándultságba csap át. Kinek van kedve ezek után tovább szenvedni?

Az első számú tévedés, hogy a fogyókúra során elsősorban nem súlyt kellene veszíteni, hanem a fölösleges zsírtól lenne jó megszabadulni. A hatékony fogyást nehezítik a túlsúllyal kapcsolatban már kialakult problémák, mint pl. a rossz emésztés, az inzulin rezisztencia, magas koleszterin szint. A különböző kúrák hatására a testsúly ingadozik föl- le, a zsírpárnák azonban minden erőfeszítés ellenére sem mozdulnak, sőt még szaporodnak is. Ahhoz, hogy megszabaduljunk a fölösleges zsírtól érdemes az anyagcsere alapvető folyamataival tisztában lennünk.

Fontos tudni, hogy a zsírszövet fontos funkciót tölt be a szervezetben: anyagcsere tartalék, a kiválasztott káros anyagcseretermékeket tárolja, valamint véd a koleszterinszint káros növekedésétől és az ösztrogén szint csökkenésétől. A zsírt a szervezet a bőr alatt és a testüregekben tárolja. A bőr alatti zsírszövet a test formáját és a testhőmérséklet állandóságát is biztosítja bizonyos mértékig. Egészséges szervezetben a testsúly 14-16%-a férfiaknál és 16-20%-a nőknél. A testüregekben és a bőr alatt tárolt zsírszövet inzulin érzékenysége különböző, de a két típus lebomlása egymást kiegyensúlyozza. A bőr alatti zsírszövet "égetése" a nehezebb, mert a szervezet ezzel ellensúlyozza a testüregben lévő zsír zsírsavkibocsátását. A szervezeten belüli zsír felszaporodása növeli a bőr alatti zsírpárnák mennyiségét és fogyása is csak a belső zsírszövet lefogyasztása után indul meg. A zsíranyagcserét biológiai mechanizmusok szabályozzák, melyek biztosítják extrém körülmények kötött is a túlélését. Ezt a mechanizmust azonban két másik folyamat is befolyásolja: a zsírfelhasználás és az energiatermelés képessége. Minnél hatékonyabb az energiafelhasználás, annál  nagyobb a zsírraktározás, míg fordított esetben a testzsírraktározás nő. A folyamatosan magas szénhidrátbevitel megemeli a koleszterinszintet és egy idő után az inzulin-érzékelő receptorok "elfáradnak", ilyenkor nem tud a cukor a sejtekbe bejutni és kialakul az inzulin rezisztencia. Ez ellen a szervezet fokozott zsírraktározással védekezik, így csökkentve a zsírsavszint további növekedését vérben, a májban. Hasonló hatása lehet a testzsír túlzott bomlásának is, mely szintén növeli a vér lipidtartalmát, növelve ezzel az inzulin-rezisztenciát. Amíg ez a folyamat fennáll, addig esély sincs a bőr alatti zsírpárnák "égetésére".

Mi lehet a megoldás?
Először is meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy minél kevesebb zsírt akarjon a szervezet elraktározni. Ezt elérhetjük, ha elősegítjük a zsírban elraktározott káros anyagcsretermékek kiválasztását,  a szervezetet  un.  "tisztító kúrának" vetjük alá.  A  zsírfelhasználás a  sejten belül a mitokondriumokban történik, ezért ha növeljük az izom mennyiségét, a zsírfelhasználás is növekedni fog a megfelelő izmok kombinált edzésével. Továbbá szükséges a sejtek energiafelhasználásnak növelése, melyet a megfelelő táplálékbevitellel, edzéssel és pihenéssel lehet elérni.

Nincs még vége, folyt. köv....

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr78228291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.