A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A nulla kalóriatartalmú édesítőszer - kipróbáltam a Steviát

2007.11.20. 10:58 :: Stella

A Stevia által kiváltott édes ízt egy nyolc molekulából álló keverék okoza. A szárított levelek 30-35-ször édesebbek a cukornál, a steviozid maga pedig 180-450-szer nagyobb édesítő erővel rendelkezik - miközben a kalóriatartalma nulla. Ezért fogyókúrázók, cukorbetegek is fogyaszthatják....

A Stevia eddig a legédesebb "nem cukorszerű" vegyület.
A szárított levélből készült porból egy csésze teába 90 mg-ot kell tenni.
10 dkg csokoládéba egy grammot, egy kiló gyümölcsből készült lekvárba 9 grammot tesznek.

Tapasztalatom szerint azonban a megfelelő édes ízt a Steviával történő  ésítéskor ki kell tapasztalni, ha sokat használunk belőle, akkor kellemetlen mellékíze van. Ezen túlmenően más íze van a vizes kivonatnak és a por alakú készítménynek. Sütemények készítéséhez jobb a por alakú készítmény, ebben az esetben elegendő 1/4 vagy 1/2 teáskanálnyi mennyiség is.
Gyümölcsök és krémek édesítésére sem a vizes kivonat, sem pedig a por alakú változat nem vált be, nekem legalábbis nem ízlett, érdekes mellékíze volt. Ár-kiadósság arányát tekintve a por alakú változat a gazdaságosabb.
A Steviával édesített ételek fogyasztása után, akár már az első alkalommal is - enyhe hashajtó hatást tapasztaltam - ami előnyös lehet abban az esetben, ha valaki folyamatosan szorulással küszködik.

Fontos azonban tudni, hogy a Stevia - mint gyógynövénykivonat nem alkalmas folyamatos használatra. A steviozid és hét "társa" sem a glükózhoz, sem pedig az eddig ismert mesterséges édesítőkhöz nem hasonlít. Az édes ízt adó mulekulák esetében pedig általánosan jellemző, hogy eddig még nem sikerült megtalálni az összefüggést a molekula szerkezete és hatása között. Számos tanulmány szerint a szárított levelekből felhasználható napi mennyiség 5 gramm. A steviozid a bélcsatornában elbomlik és egy steviol nevű anyag keletkezik, ami viszont felszívódik és a véráramba kerülhet.

A steviol a szokásos teszteken mutagén tuljdonságokat mutatott, azaz képes az információszállító molekulát, a DNS-t módosítani, de ezt az effektust emlős állatokon pl. nem tudták igazolni. A káros mellékhatások vizsgálati eredményei alapján az egyszer beadott nagyobb mennyiség toxicitás szempontjából negatív lett. A kórnikus toxicitási vizsgálat erdménye (rendszeresen, hosszabb időn keresztül beadott adag következményei) szerint a hím patkányok megtermékenyítő képessége jelentősen csökkent a spermaképződés mérséklődése miatt! Vagyis a Stevia hatóanyaga "férfi-fogamzásgátlóként" működött! Az adatok tájékoztató jellegűek, mert az állatkísérletek során általában a szokásos adag többszörösét adják be, ezért mélyebb következtetéseket nem lehet levonni belőlük, de az eredményeket ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni. Paraguayban azokon a területeken, ahol Steviát fogyasztanak a gyermekáldás jelentősen elmarad a szokásostól, vagyis az indiánok a Stevia ezen hatását tudatosan alkalmazták. A további kísérletekben azt igazolták, hogy a Stevia hatóanyagai nem rákkeltőek.

A Stevia leveléből készített édesítőszerek esetében az édes ízt adó kompnens mellett további komponensek is találhatók a készítményben, így ennek alkalmazása során is érvényes a gyógynövénykeverékekre igazolt felhasználási mód, mely szerint folyamatosan max. 3 hónapig szabad folyamatosan fogyasztani. Ennek az az oka, hogy egyes kis mennyiségben jelen lévő biológiai anyagok hatása nem jelentős, de képesek halmozódni a szervezetben és egy idő után nem kívánatos mellékhatások léphetnek fel.

(Készült Dr. Vinczer Péter cikke alapján)

Nincs még vége, folyt. köv...

 

2 komment

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes stevia egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon nagy has édesítőszerek férfi fogamzásgátlás sztivia

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr61235419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2009.01.31. 11:13:54

A forrás cikk linkjét megkaphatnám?

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.01.31. 21:06:14

Szia!
Szívesen elküldeném, de sajnos csak nyomtatott formában érhető el.