A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Mit egyek, hogy ne hízzak? - 2. rész

2007.12.20. 23:16 :: Stella

Hal minden mennyiségben

Fogyókúra vagy diéta során a halételek bátran fogyaszthatók. Sajnos nálunk nem annyira népszerű, pedig rendkívül egészséges és gazdag forrása az omega3-zsírsavaknak. Ezek az úgynevezett telítetlen-zsírsavak fontos szerepet játszanak a szív- és keringési betegségek megelőzésében. A halhús ezen kívül bőséges forrása az A-vitaminnak (bőr- és nyálkahártyavédő), D-vitaminnak (csontépítés), B1-, B2- vitaminoknak (anyagcserefolyamatok), B12-vitaminnak (vérképzés) és említésre méltó még a csontok- és fogak építéséhez szükséges foszfortartalma is. Mivel magas a víztartalma, rendkívül könnyen emészthető. Lehetőség szerint mindig friss halat vásároljunk, mert a fagyasztott halhús sokat veszít élvezeti értékéből. Mélyhűtött termék esetében a kiolvasztást mindig nagyon lassan és kíméletesen végezzük - először a normál hűtőtérben, majd szobahőfokon. A magyar piacon kapható édesvizi halak sajnos haltelepeken táppal hízlalt tömegtermékek - húsuk általában zsírosabb, a tápanyagösszetétel szempontjából kevésbé értékesek. A halételek akár 10 perc alatt is elkészíthetők, változatosak, minőségi alapanyagból készítve pedig rendkívül ízletesek.

Halétel angolnából: fejenként számítsunk egy szelet friss angolnafilét, szeletenként fél fej vöröshagyma, kevés vaj, halalaplé (nem kockából!), száraz fehérbor.
Az alapléhez használhatunk többféle halat, fejet, halcsontokat. Öntsük fel vízzel és vöröshagymával, sárgarépával, petrezselyemgyökérrel főzzük 20 percig, majd szűrjük le. Jégkockatartóban fagyasztható is és akkor vehetjük elő, amikor szükségünk van rá.
A halfilét sózzuk, borsozzuk majd vajjal kikent tűzálló tálba először rétegezzük a kockára vágott vöröshagymát és erre fektessük bőrével lefelé a halfilét. A tetejét is szórjuk meg hagymakockával. Öntsük fel a tálat a halalaplé-bor fele-fele arányú keverékével úgy, hogy a halszeletek feléig érjen. Előmelegített sütőben fóliával letakarva 5-7 perc alatt megsül. Köretként párolt zöldséggel tálaljuk. Ha a sütéshez nem fehérbort, hanem pl. rosét használunk, más ízhatást érünk el vele. Rendkívül ízletes, gyors és egyszerű étel.

Tonhal: húsa a vörösbarnától egészen a sötétbarnáig változhat a hal korától és a halhús részétől függően. Kuriózumnak számító ínyencség! A friss hús rendkívül lágy, elegendő enyhén párolni, vagy  sütni, minkét oldalát max. 1 percig - így omlós marad. Salátákkal, párolt zöldséggel fogyaszthatjuk.

Karácsonyi lazacfilé:
Szükséges: 4 szelet lazacfilé, mélyhűtött rétestészta, 40 dkg zöldborsó, kevés vaj, hagyma, száraz fehérbor.
A halszeleteket sózzuk, borsozzuk és bőrével lefelé tegyük kivajazott tepsibe. Kevés vajjal (diétásan olajjal) locsoljuk meg, szórjunk mellé hagymakarikát és öntsünk alá kevés száraz fehérbort. Előmelegített sütőben 10 percig letakarva pároljuk és már készen is van.
A köretnek készítsünk a rétestésztából kosarakat úgy, hogy a felengedett tésztából vágjunk négyzetlapokat, majd azokat egy megfordított tűzálló edény  kupolás részére borítsuk rá, három rétegben, egymáson kicsit elfordítva, minden réteget olajjal megkenve. Vigyázat! Előmelegített sütőben 1-2 perc alatt megsül! Még melegen vegyük le az edényről és el is készült a kosráka, melyet megtöltünk párolt, rozmaringgal ízesített zöldborsóval. A zöldborsós kosárkát a megsült halszelet mellé tálaljuk.
Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás étel egészség életmód fogyókúra diéta fogyás zsírégetés gasztronómia wellnes egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta súlyfölösleg atkins fogyókúra otthon nagy has fogyókúrás menü

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr60270904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.