A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Ünnepek után böjt?

2008.01.06. 16:09 :: Stella

Elmúltak az ünnepek és ezzel együtt a nagy lakmározások időszaka is. Kíváncsi lennék, hogy az új év kezdetével hányan tettek fogadalmat arra, hogy új életet kezdenek? És hányan döntöttek úgy, hogy a dőzsölés okozta károkat megpróbálják egy kis böjttel rendbe hozni? De mire is jó a böjt tulajdonképpen?

A böjt egy igen ősi tisztító-regeneráló módszer. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy számos vallás is megkövetel híveitől bizonyos időszakonként betartandó böjtöt (pl. a húsvét előtti böjt). Segítségével a szervezet megszabadulhat felhalmozott feleslegeitől, káros anyagcsereterméktől, melyek gyengítik az immunrendszert, gyengítik az anyagcserét, gátolják a sejtek egészséges regenerálódását. Miben segíthet még a böjtölés:
  • segít különböző betegségek kialakulásának megelőzésében
  • energiával tölti fel a szervezetet, szellemileg is fittebbé válunk
  • szépít, frissít, javít a bőrképen.
Néhány adat arra vonatkozóan, hogy egy év alatt mennyi káros anyag jut a szervezetünkbe:
  • kb. 54,5 kg adalékanyagot fogyasztunk el az élelmiszerekkel
  • kb. 4,5 liter rovar- és gyomirtót iszunk, vagy eszünk meg
  • több kilónyi nitrátot, hormont és antibiotikumot juttatunk be a szervezetünkbe az élelmiszerekkel. (pl. az állategészségügyben használt gyógyszerek, melyeket a hússal együtt fogyasztunk el).
Ezeknek az anyagoknak az eltávolításában nagyon fontos szerepe van a böjtnek. A böjt leghatékonyabb módja a léböjt, amikor lemondunk az élvezeti szerek és a szilárd táplálék fogyasztásáról. Azonban ahhoz, hogy meginduljon a kiválasztás, legalább 2-3 napot kell böjtölni. A kiválasztást sok folyadék fogyasztásával (gyógyteák, higított zöldsé- és gyümölcslevek, ásványvizek), izzasztással, masszázzsal, légzőgyakorlatokkal lehet elősegíteni. Böjtöléshez ajánlatos a hétköznapi zajos világtól kicsit visszavonulni - legideálisabb, ha szabadság alatt, szakavatott vezető segítségével böjtölünk. Miért fontos ez? Ha bár a zöldségek és gyümölcsök nagyszerű vitamin és ásványianyag források, mégsem tartalmaznak minden tápanyagot! Ezért egyedül csak egészséges ember böjtöljön és akkor is csak 1-2 napig, havonta 1-2 alkalommal. Már ezzel is jelentősen tehermentesítheti a szervezetetét. A fogyáshoz azonban ez nem elég, és a siker érdekében fontos az alábbiakat szem előtt tartani:

  • Fogyni akkor lehet eredményesen, ha az lassan és egyenletesen történik. Bármilyen csábítónak tűnnek is a gyors kúrák, célszerű óvatosan bánni velük, mert a jo-jo effektus kiváltását érhetjük el segítségükkel.
  • Soha nem szabad koplalni vagy tartósan éhezni, mert a szervezet kb. 7 nap után lecsökkenti az alapanyagcserét, és sajnos törvényszerű hízás következik be ezután még a megszokottnál kevesebb étel fogyasztása esetén is!
Tippek böjtöléshez:
  • A böjtölésre célszerű tudatosan felkészülni. Biztosítsunk magunknak megfelelő helyet, nyugodt környezetet és főleg 1-2 szabadnapot. Tervezzük meg, mit fogyasztunk ezalatt (milyen teát, gyümölcsöt, zöldséget vagy ezeknek préselt levét).
  • Böjtöléshez legmegfelelőbbek a frissen készített gyümölcs- és zöldséglevek, bio minőségű zöldségek és gyümölcsök. Ha kész leveket vásárolunk lehetőleg ne tartalmazzanak hozzáadott cukrot.
  • Az éhségérzetet jól csillapíthatjuk megmosott, felszeletelt gyümölcs és zöldség fogyasztásával, melyet lassan együnk meg és nagyon alaposan rágjunk meg.
  • Böjtöléskor 1-1,5 kg zöldséget, gyümölcsöt és 2-2,5 liter folyadékot lehet elfogyasztani - hogy mit, mikor ezt előre eltervezhetjük. Szintén segít az éhségérzet csökkentésében a lassan elkortyolgatott folyadék is. Kipróbálhatjuk a tiszta, forralt víz fogyasztását is, lassan elkortyolgatva. A szervezet időnként igényel olyan folyadékot is, amely íztelen, így sokkal jobban tudjuk élvezni az enyhébb, ízesítetlen természetes zöldség- és gyümölcsleveket később! A lassú kortyolgatás ezen kívül segít a napközbeni felesleges nassolás iránti késztetés leküzdésében is.
  • Kiváló salaktalanító ital a citromlé: 2 evőkanál citromlét, 1 evőkanál juharszirupot és egy késhegynyi Cayenne borsot keverjünk el egy pohárnyi ásványvízben és ezt fogyasszuk el. A keveréshez és méréshez mindig műanyag kanalat használjunk, mert a fém katalizálja a C-vitamin bomlását! Erőt ad, ha éhgyomorra 2 evőkanál borecetet, 1 teáskanál őrölt gyömbért elkeverünk egy pohár ásványvízben és ezt fogyasztjuk el.
  • Akupresszúra: segít az éhségérzet csökkentésében, ha a lábfejünkön a 2. és 3. ujj között, kicsivel az "úszóhártya" fölött, a rüszt irányában lévő pontot masszírozzuk.
  • Naponta többször végezzünk légzőgyakorlatokat, lehetőleg friss levegőn
  • Végezetül a legfontosabb éhségűző: az örömteli tevékenység! Tervezzünk a böjt idejére olyan elfoglaltságot, amelyben örömünket leljük - énekeljünk, fessünk, rajzoljunk, készítsünk apró ajándéktárgyakat, sétáljunk a parkban vagy akár írhatunk mesét is - bármit csinálhatunk, ami eltereli a figyelmet az evésről!

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás étel egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes böjt egészséges életmód nagy fogyás 90 napos diéta atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr9287047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.