A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Álcázott egészség, avagy az alattomos szénsavas üdítők

2008.02.10. 21:02 :: Stella


Emberek milliói élnek abban a tévhitben, hogy az általuk elfogysztott szénsavas üdítőitalok egészségesek. Sokan akár napi 2 litert is elfogyasztanak belőle. A mennyiséggel nincs is baj, hisz ez az ajánlott napi  adag. De nézzük meg közelebbről, hogy milyen csapdába sétál a gyanútlan túlsúlyos delikvens ezeknek az italoknak a folyamatos fogyasztásával.....


Hogy a szénsavas üdítők hatását a szervezetre szemléltethessék először is keresni kellett egy egészséges önkéntest. A kísérletre kiválasztott fiatalember 34 éves, rendszeresen sportol és fegyelmezett étrendjének köszönhetően 7 éve tartja a testsúlyát. A feladata az, hogy 2 héten keresztül napi 4 liternyi szénsavas üdítőt fogyasszon el. Életmódjában más változtatást nem eszközölhet és a szénsavas üdítőkön kívül más folyadékot sem ihat. Mivel nem tudta, hogy milyen változásokat fog mindez a kondíciójában okozni, lelkesen és kíváncsian vágott  bele a kísérletbe.

Ami egészen biztos az az, hogy ez alatt a két hét alatt több mint 2500 teáskanálnyi cukrot fogyaszt el, feloldva elegendő mennyiségű széndioxiddal dúsított italban. Mindez több mint elégséges ahhoz, hogy "lufi módjára" felfúvódjon. De nézzük akkor, hogyan képes egy ilyen egészséges szervezet ekkora kihívással megbírkózni?

Kezdetben azt gondolta, hogy nem lesz ezzel gond, hisz nem 16 doboz disznózsír elfogyasztását írták számára elő!  Csupán napi 4 liternyi cukros, szénsavas üdítőt kell meginnia! Nagyszerű, hisz az üzletek polcain mesés a választék a különböző szénsavas üdítőkből! Ez valódi élvezet lesz.

Reggelire 4 pohár szénsavas limonádét választott, majd leöblítette napközben 1 liternyi colával, melyet ebéd után trópusi gyümölcs-limonádé keverékkel folytatott. A kísérlet 4. napján gyomra kezdett rendellenesen viselkedni és az éjszakai alvással is gondja támadt. Mivel töménytelen mennyiségű cukrot fogyasztott szénsavas folyadékban feloldva, ez biztos módja a gyomorrontás előidézésének. Sajnos az ízeket sem tudta érzékelni, mert rengeteg adalékanyagot kevernek ezekbe az italokba, színezék pedig annyi van bennük, hogy igazából azt sem tudja az ember, hogy mit is iszik valójában.

A szénsavas üdítők koffeintartalma általában igen magas és a benne található gázok is annyira felfújhatnak, hogy az éjszakai pihentető alvásnak búcsút mondhatunk. A legveszélyesebb, ha reggel éhgyomorra isszuk ezeket az italokat, ugyanis ezután folyton enni kell, hogy a szervezet fel tudja dolgozni.

Mindössze 9 nap után a kísérleti alany bőrén pattanások kezdtek megjelenni a homlokán és az állán. Már 34 éves ugyan, mégis úgy tűnt, hogy második tinédzser korát kezdte élni. Mindez azért feltűnő, mert eddig nem voltak pattanásai! A szájában is folyton kellemetlen ízt érzett, a hasa pedig folyamatosan fel volt fúvódva, tele volt gázokkal. Az is feltűnt, hogy lényegesen többet izzad, mint általában szokott.

Kíváncsivá vált, hogy mit is tartalmaznak ezek az üdítők - így analizáltatta az összetételüket. Az összetevők közül két komponens ragadta meg figyelmét különösen:

Foszforsav: 80%-át a mezőgazdaságban használják műtrágyázásra, a maradék 20%-ot pedig mosószerek, tisztítószerek és rovarirtók előállításához.
Fenilanalin: egy aminósav, melynek túlzott mértékű fogyasztása az agysejtek elhalásához vezethet. Ez azért nem annyira szörnyű, mint ahogy az első olvasatban tűnhet, mert ehhez hatalmas mennyiséget kellene elfogyasztani.

Mindenesetre azért ijesztő, nem igaz? Hogy mennyire agresszívek ezek az anyagok még oldott formában is, arról te magad is meggyőződhetsz! Vegyél egy üveg colát, öntsd ki egy pohárba és áztass bele - mondjuk 30 percre - egy eloxidálódott pénzérmét. Vedd ki, majd töröld szárazra. Meg fogsz döbbenni - az érme ragyogni fog!!!!! Így hát nincs mit csodálkozni azon, hogy mindez mit okozhat a gyomrodban!

Két hét elteltével a kísérleti alany állóképességét ismét megvizsgálták. Étrendjében semmit sem változtatott, csupán a folyadékot cserélte le szénsavas üdítőkre, de a testmozgás és a napi kalóriabevitel nem változott. A kísérlet közben a legtöbb problémát az italok okozta gyomorégés és haspuffadás jelentette. Ezért menet közben a cukros italokat diétás-szénsavas italokra cserélte. Ennek ellenére is romlás következett be a mért egészségügyi értékeiben: pulzusa 87-ről 96-ra emelkedett.  Derékbősége 100 cm-ről 102 cm-re változott és két hét alatt több mint egy kilót is sikerült felszednie! Mindez elegendő volt számára ahhoz, hogy soha többé ne igya meg ezeket a cukros, színezett löttyöket! Akkor már ezerszer többet ér a tiszta víz, egy finom tea, vagy a valódi gyümölcsből készült cukormentes valódi ital.

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás étel életmód fogyókúra diéta fogyás édesség hízás egészséges életmód nagy fogyás puffadás fogyókúra otthon nagy has édesítőszerek fogyókúrás menü gyors fogyás hasi hízás édességfüggőség

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr8334115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.