A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Tápláló ugyanakkor még sem hízlal

2008.02.17. 17:21 :: Stella

Télen, nyáron fogyasztható, változatosan a saját ízlésednek megfelelően is elkészíthethető, ha időt akarsz spórolni le is fagyaszthatod - étkezésenként a kalóriabevitel 20%-át is biztosíthatod vele és még számtalan előnye van. Már hallom is a kérdést: mi  ez az étel?  Akkor hát nézzük kicsit részletesebben....

 

Arra vállalkoztam, hogy egyszerű, otthon is megvalósítható dolgokat gyűjtök csokorba azok számára, akik fogyni szeretnének. Most egy nagyon ősi- és az emberiség egyik legalapvetőbb ételére szeretném a figyelmet felhívni. Ez nem más, mint a leves!

 

Ne hanyagoljuk fogyasztását, mert számtalan előnye van, röviden összefoglalnám a legfontosabbakat:

  • Fontos tápanyagforrás, ugyanakkor mégsem hízlal. Fontos az elkészítési módja. Ha betartasz pár egyszerű szabályt, kiváló fogyókúrás étel: ne készítsd rántással. Ha a hagyományos recept rántást ír elő, használj minimális mennyiségű olajat és teljeskiörlésű lisztet, vagy egyéb lisztfélét - pl. sárgaborsó lisztet. A sárgaborsó  rostot (kb. 2%) ásványi anyagokat (igen jelentős mennyiségben káliumot, magnéziumot, foszfort, cinket), A, B1 és B2 vitaminokat, folsavat tartalmaz, de fehérjetartalma sem elhanyagolható (kb. 20%) és ami meg szintén nagyon fontos, hogy a vércukorszintre is kedvezően hat, jóllakottság érzetet kelt.
  • Levest készíthetsz akár gyümölcsökből, akár zöldségekből. Minél több gyümölcs- illetve zöldséget tartalmaz, annál több tápanyaghoz jut belőle a szervezet: vitaminokhoz (B, E, béta-karotin stb), asványi anyagokhoz (kálium, vas, magnézium stb) és rendkívül fontos rostanyagokhoz.
  • Levesekkel megfelelő mennyiségű folyadékot is juttathatsz a szervezetedbe, ha nem szívesen iszol pl. teát, vagy vizet. A szénsavas üdítők helyett nyáron nagyon jó választás egy pikánsan ízesített hideg leves! De télen is ideális a meleg leves fogyasztása, pillanatok alatt átmelegíti a lehűlt szervezetet és megindítja a vérkeringést.
  • Téli időszakban rendkívül tápláló leves az erőleves sok zöldséggel és sovány hússal.
  • Folyadék fogyasztásával segítjük a szervezet öntisztító folyamatait is, erre különösen a meleg folyadékok alkalmasak. A meleg leves (de lehet ez tea, vagy csak sima forralt víz is) hatására a szervezet hűteni igyekszik azt, ezért felgyorsul a vérkeringés és a verejtékezés is fokozódik. Ez pedig mind a kiválasztást segíti elő.
  • A levesek hidratálnak, egy tányér elfogyasztásával a szükséges kalória 20%-át vihetjük be, miközben telítik is a gyomrot. Ezzel elérhetjük, hogy utána kevesebb második fogással is jóllakjunk. Fogyókúrázóknak ideális étel. Fontos, hogy változatos alapanyagokból készüljön, így nem válhat unalmassá sem!
  • Néhány tipp fogyókúrás leves készítéséhez: sűrítéshez használhatunk lisztek helyett átpaszírozott, vagy turmixolt friss zöldségeket, gyümölcsöket. Burgonya helyett használhatunk cukkinit is. A tejföllel készült leves zsírtartalma magas lehet, ezért ahol a recept tejfölt ír elő, helyette próbáljuk ki sovány sűrített tejjel vagy kefírrel, joghurttal. Kísérletezzünk az ízekkel bátran.
  • Van még egy óriási előnye a leveseknek: mégpedig az, hogy előre elkészíthető és adagonként akár le is fagyasztható. Így ha este fáradtan érkezünk haza a munkából és majd meghalunk az éhségtől, akkor csak megmelegítünk egy adagot és máris egészséges, tápláló ételt fogyasztottunk valami gyorsan bekapható éhségűző (hízlaló) keksz vagy más édesség helyett! Tiszta szívből ajánlom mindenkinek - ez nálam bevált!

Ha van további tipped egy igazi, jó és egészséges leves elkészítésével kapcsolatban,  akkor kérlek írd meg a hozzászólások között, hogy megoszthassuk a többi olvasóval is.

 

1 komment

Címkék: táplálkozás étel receptek életmód fogyókúra diéta fogyás hízás gasztronómia fitness egészséges életmód nagy fogyás súlyfölösleg fogyókúra otthon káposztaleves nagy has fogyókúrás menü gyors fogyás villám diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr99342958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anasztazia 2008.06.19. 15:51:16

hali sok boldogságot és könyed fogyást