A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Az egészséges fogyás alapozása - 2.

2008.02.24. 01:09 :: Stella



"Nem az évek múlása, henem életmódunk és táplálkozási szokásaink határozzák meg életkorunkat és általános állapotunkat" - mondta Kolath professzor, a  nagy táplálkozástudós. Ha jól belegondolsz, igaza van - én pl. láttam már huszonéves fiatalt, aki fiatal kora ellenére "öreges", de találkoztam 70 éves örökifjúval is...

 


Hogy ki mennyire érzi magát fittnek és egészségesnek, abban nagy szerepe van az emésztőrendszer állapotának. A "Hasas kérdések" című cikkemben szó volt arról, hogy a has formája mennyi mindent árul el. Érdemes ezekre a jelekre figyelni, mert a szervezet túlterhelődése leginkább a rossz emésztésnek és a bélflóra egyensúlybomlásának "köszönhető".

Az egészségtelen táplálkozás először az emésztést, majd szépen, lassan az emésztőszervek állapotát is meggyengíti. Mindez pedig éveken keresztül tünetmentesen történik, sokan azt hiszik, hogy kiváló az emésztésük, még a vasszöget is megehetik. De vigyázat! A vastagbélrák tünetei pl. csak akkor jelentkeznek, ha már az áttétek okozzák a panaszokat!!!!

De hogyan is segítjük elő az "önmérgeződést" a rossz emésztéssel?

Először is túlterheljük az emésztőrendszerünket, mert

  • túl sok élvezeti szert fogyasztunk(kávé, alkohol, nikotin),
  • türelmetlenül eszünk, rohanunk nincs idő az étel nyugodt körülmények között történő elfogyasztására - és az alapos rágásra. Ezzel nagy mennyiségű levegőt is lenyelünk minden étkezéskor,
  • este, túl későn elfogysztott étellel szintén megterheljük a már raktározásra átállt szervezetet,
  • a túlzott húsfogyasztással fölöslegesen bevitt fehérjemennyiséggel és a magas cukortartalmú édességekkel.
A túlzott mennyiségű táplélék, és a termelődő gázok kitágítják a bélrendszert és a rosszul feldolgozott étel az elerőtlendett falú belekben sokkal több időt kénytelen eltölteni. A rostszegény táplálkozás pedig tovább súlyosbítja a helyzetet, és gyengíti a bélperisztaltikát.

Mivel a táplálék pang a belekben - erjedésnek indul és rothadni kezd. Olyan baktériumok kezdenek elszaporodni, melyek károsak, ezek pedig tovább növelik a toxinok kiválasztódását. Ez eleinte nem vészes, de ahogy romlik a bél nyálkahártyájának állapota, egyre inkább nő az áteresztőképessége és ennek következtében elárasztja a vért és káros anyagcseretermékekkel. Mindezzel a többi kiválasztó szerv is túlterhelődik, hiszen fokozott feladat hárul a májra, vesékre - legvégül pedig a bőrre.

Ha nem csökken az emésztőrendszer túlterheltsége, egy idő után a többi kiválasztószerv is kimerül, így a káros anyagcseretermékek, toxinok egyre nagyobb mennyiségben halmozódnak fel a sejtekben és a szövetekben, kellmetlen tüneteket okozva.

A folyamat következménye az étvágy növekedése is, hiszen a csökkent feldolgozás és táplálékfelszívódás következménye az is, hogy hiánytünetek keletkeznek - ezek elsősorban vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok. A szervezet éhezik, és fokozott éhséggel jelzi is ezt, akár evési kényszert okozva. De ha továbbra sem kapja meg a számára szükséges tápanyagokat, a fokozott táplálékbevitel beindítja az önmérgeződés spriálját, a már legyengült emésztőrendszert tovább terhelve és többletmunkára késztetve, ezzel előidézve azt, hogy egyre több táplálék feldolgozatlanul erjedjen, a bélfal pedig tovább sérüljön és így tovább....

Milyen folyamatok játszódnak le ilyenkor a szervezetünkben?

  • a szénhidrátok erjednek és alkoholszerű vegyületek keletkeznek (nem alkoholos eredetű zsírmáj kialakulásának veszélye),
  • a gyorsan felszívódó cukrok nagy adagban jutnak a vérbe ezzel nagyobb mennyiségű inzulin kiválasztását serkentik (ennek következménye, hogy a nagy evés ellenére is hamar éhesek leszünk),
  • a tartós terhelés következtében kimerül a hasnyálmirigy és kialakul a cukorbetegség,
  • a túl sok állati fehérje (hús, tejtermékek), zsiradékok rothadnak és olyan anyagcseretermékek keletkeznek, amelyek az inakban és az izületekben rakódnak le, krónikus fájdalmakat kiváltva.
Ha túl sok káros anyagcseretermék raktározódik a szervezetben, akkor a bőr színe és állaga is megváltozik. Szürkévé válik, már enyhe nyomásra is elfehéredik, majd hosszan vörössé válik. Rugalmatlansága, erős száraz- vagy zsíros volta arra hívja fel a figyelmet, hogy elérkezett a cselekvéd ideje!

2 komment

Címkék: táplálkozás életmód fogyókúra diéta fogyás hízás fitness böjt narancsbőr nagy fogyás puffadás súlyfölösleg fogyókúra otthon nagy has fogyókúrás menü gyors fogyás villám diéta hasi hízás testtömeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr74352040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trueno 2008.02.26. 13:24:08

Szia Stella!

ez az utóbbi két cikk igen érdekes lett,köszi szépen :) jó végre olvasni olyat is,ahol le van vezetve,hogy mitől is káros az amivel éppen károsítjuk önmagunkat.na nem mintha ilyennel nem futottam volna még össze,de azok nem vonatkoztak pl arra hogy mi történik az emésztőszervekben ha túlzott a táplálékbevitel.sajnos néhány dolog rám is igen jellemző (éjjeli bagoly lévén éjjel táplálkozom,nap közben csak "vegetálok",nincs valami nagy étvágyam..),úgyhogy ahogy te is írtad, "elérkezett a cselekvés ideje".. :)

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2008.02.27. 09:50:53

Szia Trueno!
Igen, azt hiszem az információ hihetetlen tömegében elveszik a lényeg. Erre szokták azt mondani, hogy a fától nem látjuk az erdőt. Arról igyekszem írni, ami nekem bevált és hosszútávon is eredményesnek bizonyult. És nagyon örülök, ha ez másokat is gondolkodásra késztet. Köszönöm Neked az inspiráló hozzászólást!