A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Miért ragaszkodik a szervezet a zsírpárnákhoz?

2008.02.27. 11:27 :: Stella

A sav-bázis egyensúly manapság divatos téma, sok helyen és sok mindent lehet olvasni róla. Most kicsit más szemszögből szeretném a figyelmet felhívni arra, hogy rossz szokásainkkal hogyan tudjuk konzerválni magunkon a felesleges zsírpárnákat és hogyan mozdíthatjuk elő a hajhullást....

Az egészséges szervezetben a sav-bázis egyensúly mindaddig fennáll, amíg valamilyen komoly betegség nem lép föl (pl. súlyos cukorbetegség, vese-problémák, vagy légzőszervi betegség) - vagyis az egészséges szervezet folyadékaiban a pH-t (a hidrogénion koncentrációt) az adott környezetnek megfelelő értéken tartja. Ez az érték különböző, de az adott környezetben a kémhatás szigorúan meghatározott értékek között mozoghat.

A vér pH-ja meglehetősen stabil (7,35-7,4) - azaz ebből az értékből nehéz lenne az egyensúly megbomlására következtetni.  A gyomorban már erősen savas a közeg, az epében erősen lúgos, majd a bél további szakaszaiban - az emésztés hatékonyságának függvényében és a bélbaktériumok tevékenységének megfelelően - a táplálék feldolgozása gyengén lúgos vagy semleges közegben történik. Ennek a pH értéknek a beállítását a mellékpajzsmirigy hormonja végzi - mely ha túl savas - akkor a csontok bázistartalékaihoz nyúl és a közömbösítéshez onnan von ki kálciumot (csontritkulás veszélye).

Ha a sejtekben nem termelődik elegendő energia - vagyis nem a sejtlégzés segítségével állítja elő az energiahordozó ATP-ét, hanem pl. erjedéssel - akkor ezzel jelentős mennyiségű sav keletkezik a szövetekben. A pH érték emelkedése tehát tükrözi a sejtek energiatermelő képességét! Ez a folyamat azért is káros, mert a savasodás károsítja a vörösvértesteket is, amelyek elveszítik rugalmasságukat és nem tudnak a sejtekhez jutni, mert eltömik a kapillárisokat. Így természetesen sokkal nehezebb az egészséges sejtlégzést és oxigénellátottságot fenntartani - ami kedvez az erjedéses folyamatok fenntartásának.

Hogyan keletkeznek savak a szervezetben?
  • Az anyagcsere folyamatokból (húgysav, szénsav, tejsav, ecetsav, sósav)
  • Helytelen táplálkozással (túl sok fehérje, alkohol, telített zsírok fogyasztása)
  • Dohányzással
  • Kémiai anyagokat tartalmazó gyógyszerekből
  • Környezetből a szervezetbe kerülő anyagokból
  • Kevesen gondolnak arra, hogy pl. a stressz és a negatív gondolkodásmód, a pszichés problémák is jelentősen hozzájárulnak a savasodáshoz!
Addig, amíg a vér pufferrendszere (szódabikarbóna) egyensúlyban tudja tartani a hidrogénion koncentrációt, addig nincs különösebb gond. De ha ez kimerül, kénytelen a szervezet biztonságos helyen "elraktározni" a fölösleget, így kerül a kötöszövetbe.

Nők rövid távon a méhlepényben és a vérben is képesek "tárolni" a savakat, de később a bőr alatti zsírszövetben raktározódva masszív cellulitot hoz létre. Figyelem! A torna és az intenzív sport csak akkor tud segíteni ennek a problémának a leküzdésében, ha figyelünk arra, hogy ezeket a savakat kioldjuk és semlegesítsük. Az erőteljes sportolás ugyanis fokozza a savtermelést és tejsavfelhalmozódással jár!

Az idő előtti kopaszodásban is szerepe lehet a felhalmozódott tejsavnak. Férfiak figyelem! A fokozott fehérjebevitel hozzájárul az ebből keletkező húgysavtöbblet teremelődéséhez! Az elsavasodás jelensége mellett úgy tűnik, hogy a hormonoknak és az öröklött tényezőknek kisebb a jelentősége. A fejbőrben ugyanis igen jelentős mennyiségű, és könnyen mozgósítható ásványianyag raktár található, így a szervezet teljesen logikusan oda küldi a savakat semlegesítésre. A semlegesítés folyamata sokszor fájdalomérzetet is kivált - pl. ennek következtében is megfájdulhat a fejünk. Amint lezajlik a reakció, és a savak semlegesítve lettek, a fájdalom csillapodik, de ennek maradandó következménye, hogy a károsodott hajszálak gyökértelenné válva kihullanak. A nők szervezete más módon tud védekezni a savak ellen, ezért a savasodás okozta korai hajhullás áldozatai elsősorban a férfiak.

Ha a vérben továbbra is túl magas a hidrogénion koncentráció, akkor a szervezet folyamatosan kényszerítve van azok semlegesítésére. De az ezzel járó folyamatok szintén terhelik a szervezetet, mert további só- és salakanyag termelést indukálnak.

A zsírsejtek védelmet nyújtanak a szervezetnek, képesek megkötni a káros savakat, ezzel távolítva el

Ha a kötöszöveti raktárak is telítődnek, akkor a savakból keletkező sók már az izületekben kezdenek lerakódni, különböző fájdalmas gyulladásokat (artrózis) idézve elő. A  szervezt még ekkor is védekezik  és egy fehérjével, a  véralvadásban is szerepet játszó fibrinnel igyekszik ellensúlyozni.  De vigyázat, ennek ismét  csak káros következményei  lesznek, hisz ezzel  rugalmatlanná válik a kötöszövet, erősödik  a ráncképződés később pedig krónikus gyulladások és állandó fájdalmak  alakulnak ki.

A zsírsejtek védelmet nyújtanak a szervezetnek, képesek megkötni a káros savakat, ezzel tartva távol azokat létfontosságú szerveinktől. Ezért mindaddig, amíg a zsírsejtekben kioldható savak tárolódnak, addig a szervezet nehezen válik meg a biztonságot jelentő párnácskáitól.

Vigyázzunk tehát  a szervezet sav-bázis egyensúlyára, még akkor is, ha ez orvosi  értelemben  nem produkál  mérhető eredményeket és tartsuk mindig szem előtt, hogy a helytelen táplálkozás elhízáshoz vezet és hozzájárul a cukorbetegség kialakulásához is - ami már súlyos esetben ennek az egyensúlynak a megbomlására orvosi értelemben is felhívja a figyelmet!

1 komment

Címkék: edzés életmód fogyókúra diéta fogyás testépítés hízás ph narancsbőr testedzés egészséges életmód nagy fogyás puffadás fogyókúra otthon nagy has gyors fogyás hasi hízás sav bázis elsavasodás

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr49356403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trueno 2008.02.27. 13:42:45

Szia Stella!

ismét egy nagyon jó cikket dobtál össze,mostanában szinte mindenhol a savasodásról olvasok,és nem igazán értettem hogy akkor ez most miért is gáz vagy most mivan,de a zsírpárnás magyarázatod segített megérteni :) magyarul ha jól értelmezem,ameddig nincs a sav-bázis egyensúly rendben,addig a fogyás eléggé problémás tud lenni,hiszen gyakorlatilag a szervezet önmagát védi a zsírréteggel,mi pedig ettől a védelemtől akarjuk őt megfosztani..hm,érdekes miket tudunk :) már csak egy kérdésem lenne:azon felül hogy bizonyos tüneteket produkálhat az elsavasodás,honnan tudjuk mi magunkról megállapítani hogy jó-e az egyensúly vagy sem?