A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A hízlaló önámítás

2008.03.26. 01:32 :: Stella

Györgyi az elmúlt 14 évben 44,5 kg-ot szedett fel, így testsúlya elérte a 130 kg-ot. Mindössze 39 éves, mégis rendkívül öregnek érzi magát. Állandó fáradtság gyötri és fáj a háta, mintha állandóan súlyt kéne cipelnie...

Hogy jutott idáig Györgyi?

Szegényes étrendje és inaktív életmódja alakján is meglátszik. De nem csak ez a probléma!
Emésztési zavarai vannak, erőteljesen izzad, éjszaka nem tud aludni. 2 éve a lábán ekcémát diagnosztizáltak, melyre szteroidos krémet használ eredménytelenül. Tüdőkapacitása a normál 490 helyett csupán 420, melyet kialakult asztmájának is köszönhet. Hosszú évek óta székrekedéssel kínlódik, előfordul, hogy két hétig sem kell WC-re mennie. Hasa cellulitiszes, mely sokszor már fiatal korban is megjelenik, de leginkább terhesség után vagy túlsúlyosok esetében, a hízás-fogyás következményeként.

Györgyi bajban van, segítségre szorul. Először is el kell mesélnie, hogy mit eszik naponta. Ezzel érdekes dolgokra derül fény:

Hűtőjében alig található zöldség és gyümölcs, ezzel szemben telis-tele van ételkonzervekkel, süteményekkel. Kávéból napi 8 csészényit is megiszik - így nincs is mit csodálkozni azon, hogy rosszul alszik és erőteljesen izzad.

Naponta kétszer reggelizik, egyszer férjével és egyszer titokban! Igen, titokban is reggelizik, minden áldott nap munkába menet megeszik még egy rántottát. Erről a férje nem tud.

Ebédre elfogyaszt valami salátát magas kalóriatartalmú öntettel bőségesen meglocsolva - ja és napi 2 süteményt is, ami lehet akár napi 4 is és mellé még rengeteg ropit.

A vacsorát a férje készíti, általában valami egészségeset, de ez előtt Györgyi bemelegítésként elfogyaszt a hűtőben lévő konzervekből - mely önmagában is az egész napi kalóriabevitelt biztosítja.

Ezt összesítve kijön a heti 14500 kcal energiabevitel - ami kicsit sántít, mert egy normál testsúlyú ember is simán elfogyaszt ennyit, mégsem néz ki úgy mint Györgyi.

Némi noszogatás után kiderül, hogy mégsem mondott el mindent, picit szépített a dolgon. Mivel éjszakánként nem tud aludni, ezért titokban minden nap elfogyaszt még fél kg sajtot is!!!! Ez bizony jelentős energiatöbblet, így a heti energiabevitel mindjárt megugrik 19300 kcal-ra. Györgyi férje minderről mit sem sejt, az éjszakai "sajtportyázás" évek óta titokban folyik.

Györgyi tudja nagyon jól, hogy ez szörnyű - depressziós is miatta. Mégis csinálja, becsapja a férjét, hazudik. De valóban a férjét csapja be ezzel? Hova jutott Györgyi az önámítással? Fogalma sem volt arról, hogy csupán egy heti konzerv-étrendjével 29 g sót és 10 g cukrot fogyaszt el. A fölösleges só folyadékvisszatartáshoz és akut éhséghez vezet, a cukorfölösleg pedig zsírként lerakódik.

Györgyi azzal sem volt tisztában, hogy ha a jelenlegi 130 kg-os testsúlyát szeretné megtartani, akkor nem lenne szabad napi fél piténél többet ennie. Ez elég rémisztően hangzik! És ekkor még szó sincs fogyásról, csupán a súlytartásról. Választhat más módszert is, mondjuk megállás nélkül úszhat 26,5 órát.

Györgyinek 14 év hazudozás után segítségre van szüksége, megfelelő étrendre és mozgásra. De eredményt addig nem fog elérni, amíg emésztését nem teszi rendbe - nem egészséges, hogy két hétig sem kell WC-re mennie! Ehhez mindössze napi 1 tál műzlit, 4 adag zöldséget és egy adag gyümölcsöt kéne elfogyasztania és máris biztosította a szükséges napi 25 g rostbevitelt.

Ébresztő! Aki fogyni szeretne, az legyen tisztában az elfogyasztott mennyiségekkel és azok kalóriatartalmával. Györgyi esete sem egyedi. Számtalan tanulmány mutat rá arra a tényre, hogy a túlsúlyos emberek többnyire alábecsülik napi adagjaik mennyiségét! Egyszerűen saját maguknak sem vallják be! Pedig érdemes ezt komolyabban venni, hiszen ma már szinte minden élelmiszeren megtalálhatók a tápanyagösszetételre és energiatartalomra vonatkozó információk, melyek alapján könnyű nyomon követni az energiabevitelt.

A test nyugalmi állapotban is használ energiát - ez a BMR, az alapanyagcsere, mely nemtől, kortól, testmagasságtól is függ. Minél nagyobb a testtömeg, annál inkább nő az alapanyagcsere értéke is. Az alapanyagcserén felül minden más tevékenység is energiát igényel. Fogyás úgy is bekövetkezik, ha az energiabevitelt kontrolláltan csökkentjük és közben a napi tevékenységet növeljük. Bármilyen tevékenységet végzünk, ahhoz energia szükséges, tehát az energiafelhasználást nem csak sporttal növelhetjük, hanem pl. azzal is, hogy gyalog sétálunk el a boltba, fölsétálunk a lépcsőn a mozgólépcső helyett, biciklizünk - vagy bármi más számunkra örömteli tevékenységet végzünk, pl. barkácsolunk stb. Fogyni lehet önsanyargatás nélkül is, egy dolog szükséges hozzá: tudatos vásárlás, saját igényeink ismerete és örömteli mozgás!




 

Szólj hozzá!

Címkék: étel életmód fogyókúra diéta fogyás zsírégetés alapanyagcsere narancsbőr egészséges életmód bmi nagy fogyás puffadás fogyókúra otthon cellulit nagy has hasi hízás derékbőség

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr80396876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.