A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohányzás (2) dohanyzas (1) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A fogyást segítő zsírok

2008.04.05. 02:09 :: Stella


Fogyókúra során csökkenteni kell az energiabevitelt, így a zsírokra - mint kalóriadús tápanyagokra - érdemes különös figyelmet fordítani. Az egészséges táplálkozás alapelvei szerint a szervezet energiaigényének 30%-át zsírokból kell fedezni. Hogyan tudjuk ezt biztosítani úgy, hogy közben fogyjunk is.....


A zsírok a legkoncentráltabb energiaforrások, egészséget, fiatalos életerőt, fittséget biztosítanak, de csak akkor, ha a megfelelő minőséget választjuk. Érdekes, hogy pl. a földközi-tengeri országokban - a mediterrán konyha hagyományainak köszönhetően - egészségesebbek az emberek és kevésbé hajlamosak a hízásra. Figyelmet érdemel az tény is, hogy az eszkimók, a holland és japán tengerpartokon élő népcsoportok, akiknek étrendjében sok zsíros hal szerepel, ritkán halnak meg szívrohamban. Akkor most hogy is van ez azokkal a fránya zsírokkal?


Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen zsírokat fogyasztunk. Magyarországon első helyen a húsok, pástétomok, szalonnák állnak a 25%-os fogyasztási aránnyal. A zsírfogyasztás további 20%-át a sütemények, édes tészták, zsírban sült tészták adják, majd ezt követi a vaj és a margarin, valamint a tejtermékek és csak ötödikként következnek a sorban a zöldségfélék. Ez a zsiradékfogyasztási arány inkább a hízást segíti és nem a fogyást.


Sajnos már a csecsemők sem jutnak megfelelő mennyiségű és minőségű zsiradékhoz, ha nem anyatejjel táplálják őket. Az anyatej  ugyanis az egyik legfontosabb omega-3 zsírsavforrás. Ha a babát tápszerrel táplálják ezt a zsírsavat pótolni kell az optimális fejlődés érdekében.

Miért fontosak a jó zsírok?


Azért, mert fokozzák a zsíranyagcserét, hormonokat termelnek és támogatják az idegműködést. A sejt legfontosabb alkotóelemei közé tartoznak, különösen fotosak a sejtmembrán számára és a megfelelő sejtlégzésben is jelentős a szerepük. Az eszenciális zsírsavak részt veszen egy hormonszerű anyag, a prosztaglandinok felépítésében, melyek több funkciót is ellátnak - de a fogyás szempontjából lényeges az anyagcsere szabályzásában és a zsírok szervezeten belüli szállításában betöltött szerepük.


A többszörösen telítetlen zsírsavak által elindított biológiai folyamatokat még nem sikerült a kutatóknak teljes részletességgel feltárniuk. Azt azonban sikerült tisztázni, hogy rendkívül fontos szerepet játszanak a cukrok, a zsírok és a fehérjék elégetésekor a sejtek laboratóriumai (mitokondriumok) és a máj összehangolt munkájában.


Melyek a hasznos zsírok?


Ebbe a csoportba az egyszeresen- és többszörösen telítetlen zsírsavak tartoznak. Jellemző tulajdonságuk, hogy szobahőmérsékleten folyékonyak. Kiemelkedő jelentősége van az omega-3 és omega-6 zsírsavaknak, melyek eszenciálisak - vagyis külső forrásból, a táplálékból kell biztosítani, mert a szervezet nem tudja előállítani őket.


Hol fordulnak elő az eszenciális zsírsavak?


Az omega-6 zsírsavak legfőbb forrása a napraforgó- és olivaolaj, különféle magvak, gabonafélék, borágó és ligetszépe olajak valamint a szója (linolsav származékok).  Táplálkozáskutatók szerint általában megfelelő mennyiségben fogyasztjuk ezt a zsírsavat. Viszont az omega-3 zsírsav aránya nem kielégítő. Ennek legfőbb forrása a repce- és dióolaj, valamint a tengeri halak. Az omega-6 és omega-3 zsírsavak aránya 5:1, mert ez biztosítja a szervek és szövetek optimális működését és regenerálódását.

Hogy állunk a hasznos olajok fogyasztásával?


Magyarország nem éri utol az évente-fejenként 0,2 liter olivaoljat fogyasztó németeket, és fényévnyi távolságra vagyunk az évi 21 litert fogyasztó görögökhöz képest!

Végül pedig következzen egy rövid összefoglaló az eszenciális zsírsavak gyógyató és fogyást elősegítő hatásáról:
  • emeli az energia- és anyagcsereszintet
  • sportolás után segíti az izmok regenerálódását
  • helyreállítja a vérkeringést és hatásosan csökkenti a vérnyomást
  • csökkenti a vér koleszterinszintjét
  • javítja a szervek működését és a test immunrendszerét
  • enyhíti az izületi gyulladással járó tüneteket
  • a száraz bőr kezelésének egyik leghatásosabb módja

Szólj hozzá!

Címkék: edzés fogyókúra diéta fogyás zsírégetés fitness egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon fogyókúrás menü gyors fogyás hasi hízás testtömeg elsavasodás hasznos olajok eszenciális zsírsavak fogyás zsírokkal

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr21411956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.