A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Konyha trükkök a fogyásért - 2.

2008.06.20. 13:39 :: Stella


Egy újabb alapanyagot szeretnék bemutatni, amely a távolkeletiek táplálkozásában fontos és gyomorerősítő hatást tulajdonítanak neki. A lép-hasnyálmirigy funkciókkal együtt hozzájárul az emésztés szabályozásához.

Ismerkedjünk meg az édesburgonyával!



Szénhidrátban és béta-karotinban gazdag zöldségféle. A sárgásabb színű karotintartalma magasabb, mint a fehéres színűeké. C-vitamin-tartalma jelentős, 15-30 mg/100 g.  10 dkg édesburgonya 1,5-2 g jól emésztehető, tojáséhoz hasonló fehérjét tartalmaz. Ízletes étel készíthető belőle. Béta-karotin tartalma jót tesz a bőrnek is.

Készítsünk csirkeragut édesburgonyával, íme a recept:

6 db édesburgonya
6 db kicsontozott, bőr nélküli csirkecomb
2/3 csésze extra szűz olivaolaj
2 fej zeller tisztítva és szeletelve
2 - 4 gerezd fokhagyma összezúzva, ízlés szerint
fűszerek: só, bors, szerecsendió, tárkonylevél, őrölt koriander (ha van friss levél)
1 csokor petrezselyem

Az elkészítése rendkívül könnyű, először mossuk meg a csirkét és sózzuk kicsit be, majd helyezzük tepsibe, helyezzük mellé a tisztított és szeletelt zöldségeket. Ez után szórjuk meg a fűszerekkel és tegyünk rá egy réteget a friss fűszernövényekből, ne felejtsük el a fokhagymát sem. Az olivaolajjal locsoljuk meg egyenletesen és az egészet fedjük le alufóliával légmentesen. Előmelegített 190 fokos sütőben süssük meg, kb. 1 óra alatt készül el. A zöldségek, a hús a fűszerekkel a gőzben egyenletesen megpuhulnak, a végén picit meg is lehet pirítani és már kész is van, lehet tálalni.

A távolkeletiek kedvelt gyógynövénye az édesgyökér, teáját többek között torokfájás, köhögés, ételmérgezés, légzőszervi problémák, máj- és méhpanaszok és néhány daganatos betegség kezelésére alkalmazzák. Gyulladáscsökkentő, köptető, görcsoldó és enyhe hashajtó, immunerősítő hatással rendelkezik. Csökkenti a gyomorfal fokozott tónusát és hámosít. Élelmiszeriparban is elterjedten használják cukorkákhoz és ebből készül a közismert "medvecukor" is. Szintén szerepel a  távolkeletiek gyomorerősítő listáján. Teája ízletes, édes ízű - nem szükséges cukorral tovább édesíteni.
Meleg napokon lehűtve is fogyasztható és borsmentával készítve kellemes ízű ital.

Ne fogyasszák az édesgyökérteát 2 éves kor alatti gyerekek, terhes és szoptató nők, azok pedig, akik cukorbetgségen szenvednek, magas a vérnyomásuk, glaukómájuk van, vagy volt már szívrohamuk, szívbetegségük - óvatosan bánjanak  vele, vagy kérjék ki orvosuk tanácsát.

Hogyan készítsünk kellemes üdítőitalt édesgyökérből?

2 dl teához vegyünk 1 kávéskanálnyi szárított gyökeret és forraljuk lefedve 15 percig. Ezután húzzuk le a tűzről és ekkor adjuk hozzá a borsmenta levelet, mellyel lefedve álljon még 15 percig, majd szűrjük le és kortyolgatva fogyaszthatjuk is.

Az édesgyökér főzettel más, kellemetlen ízű gyógynövény tea ízét is javíthatjuk. A mennyiségek arányos növelésével többet is készíthetünk egyszerre, hűtőben egy napig eláll, de napi 2 pohárnál többet ne fogyasszunk belőle!



Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás fogyókúra diéta fogyás zsírégetés egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon fogyókúrás menü gyors fogyás

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr46530685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.