A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Ha nem megy a fogyás, írj naplót! Le fogsz döbbenni!

2008.07.12. 22:27 :: Stella

Ha most azt gondolod, hogy teljesen fölösleges időpocsékolás a naplóvezetés, mert pontosan tudod, hogy mikor, mit és mennyit eszel, akkor nagyon le fog esni az állad akár pár heti naplóvezetés után! Rá fogsz jönni, hogy nem te tartod kézben a dolgokat, az események és a kaja irányít téged! Meglehet, hogy már egy hét után rádöbbensz, hogy az a "kis alkalmi süti", amit néha megengedsz magadnak, az bizony szinte mindennapos esemény!

Akinek dietetikus segítségével sikerült már pár kilótól megszabadulnia, az egészen biztosan tudja miről is van szó! Táplálkozásszakértők ugyanis egy-egy diéta sikere szempontjából rendkívül kritikusnak tartják a napló elhanyagolását. A napló elsegíti a tudatosabb és egészségesebb étkezési szokások kialakítását, jól kontrollálható vele a táplálékfelvétel.

Van néhány dolog, amit nem tudunk befolyásolni, mint pl. az életkorunkat és a genetikai adottságainkat. De hogy mit eszünk, az kizárólag tőlünk függ!

Hogy segítsek, felsorolok néhány szempontot, amiért érdemes pár percet minden étkezés után az írásnak szentelni:

  • mit ettél és ittál. Ne csapd be önmagad, pontosan írj fel mindent,
  • mindebből mennyit - darab, liter, súly, csomag, evőkanál, stb...,
  • a napszakok, amikor ettél és ittál, rögzítsd az időpontokat is,
  • egyedül ettél, vagy társaságban,
  • tevékenységek közben szokásos evés (pl. vezetés közben, TV-nézés közben) stb...,
  • milyen volt a hangulatod, amikor ettél? Hogyan érezted magad evés előtt?

Az, hogy mit rögzítesz a naplódban, az attól függ, hogy mit szeretnél elérni, mi a célod:

  • ha az elfogyasztott adagokkal állsz hadilábon, akkor mérned kell mindent, az adagokra, mennyiségekre kell koncentrálnod,
  • ha felvett kalóriamennyiséget szeretnéd csökkenteni, akkor az étel zsír, cukor, rost- és vitamintartalmára kell koncentrálnod és mindent, amit megettél, kerüljön is be a naplódba,
  • ha megszokásból eszel bizonyos tevékenységek során (pl TV előtt ülve) - akkor erre kell figyelned és pontosan rögzítened kell mindent, mikor, mi közben, kivel, mit és mennyit ettél,
  • érzelmi indíttatásból eszel többet? Ne álltasd magad, ragadj pennát és írd le, mit éreztél mielőtt enni kezdtél és milyen szokásaid alakultak ki ezáltal. Ne csalj, mert csak magadat csaphatod be!!!

Meg fogsz lepődni, mert akár már egy hét naplóírás után rádöbbenhetsz, hogy állandóan eszegetsz, pedig te azt hitted, hogy....

Ne tétovázz, szerezz be egy kézhezálló naplót, füzetet, excel táblát, tárcádba illő papírlapokat  és írj le mindent. Garantálom, hogy gyökeresen meg fog változni az étkezési szokásaidról kialakult összkép. Vedd a fáradságot és összegezd a heti termést - könnyen lehet, hogy az eredmény hidegzuhanyként fog érni!

De ne csüggedj, a hidegzuhany szembesít és olyan kezdőlökést fog adni, hogy a fogyás garantált lesz! Ehhez azonban látnod kell a tényeket feketén-fehéren.

Ne sajnáld az időt rá, a napló az a módszer, ami szinte ingyen van, és garantáltan működik!

5 komment

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra diéta fogyás hízás wellnes egészséges életmód nagy fogyás alakformálás fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr13565471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcsi · http://naturalpatika.hu 2008.07.20. 05:44:49

Jól felépített, tartalmas oldal!
Gratulálok és aánlom mindenkinek olvasásra!

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2008.07.21. 14:45:44

Kedves Marcsi!

Köszönöm és azon vagyok, hogy még nagyon sok praktikus tippet adjak minden fogyni vágyóknak!

Kitty 2008.07.21. 18:46:46

Miért nem bírok lefogyni pedig próbálok mindent???
:(

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2009.01.31. 11:16:39

@Kitty: a lelked is rendben van? Ne csak próbáld...Tedd vagy ne tedd, de soha ne próbáld (Yoda)