A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A fogyókúra alattomos csapdái

2008.07.26. 01:45 :: Stella

Amikor azt mondod, hogy soha nem szeretnél "függővé" válni és a kilóid, a testsúlyod, a testzsírszázalékod adatainak a fogságába kerülni - akkor ez rendkívül bölcs döntés. A számok azonban fontosak, mert ha nem ismered őket, akkor egy szép reggelen arra ébredsz, hogy azokat a fránya kilókat észrevétlenül ismét sikerült magadra szedned. Egyetértek veled, ez rendkívül lesújtó érzés!

Ilyenkor hajlamos az ember végletekben gondolkodni és azt hiszi, hogy ez a totális csőd, elérkezett a világvége! Ez viszont hiba, kérlek soha ne tedd ezt magaddal, ellenben azonnal tudatosítsd, hogy több energiát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit felhasználsz. Ne hibáztasd magad és ne is utálkozz - egyszerűen állapítsd meg a tényt.

Mégis mi történt tulajdonképpen? Azt hitted, hogy egészségesen táplálkozol, eleget mozogsz, a dolgaidat kézben tartod. Akkor most hogy kerülnek rád ezek a fölösleges kilók???

1. "Hiszen esténként a normál, megszokott vacsorádat eszed." Tudd azonban, hogy az általános esti étkezések kiadósak és ráadásul "szénhidrátdúsak" is. Ezekkel a vacsorákkal nagyon könnyű visszacsúszni a rossz megszokásokba. A legkevésbé van szükséged arra, hogy este "tele tankold az üzemanyagtartályodat" lefekvés előtt.

2. "Hiszen keveset eszel, bár gyakrabban." Vannak diéták (pl. 3 órás diéta, ABS diéta, egyes testépítő diéták), melyek azt tanácsolják, hogy naponta 5-6 alkalommal együnk kevesebbet. Jó módszer az éhségérzet leküzdésében és talán némi haszonnal is jár a termikus effektus esetében.

Érdekes, még nem teljesen bizonyított hatás a termikus effektus (Thermic effect of food = TEF), mely a táplálék feldolgozása során az alapanyagcsere szint feletti energiafelhasználás növekedésében jelentkezik a tápanyagok raktározásában és a napi szükséges energia biztosításában.

Az egyes élelmiszerek termikus hatása nagyon különböző az összetevőktől függően. A zsírokat pl. nagyon könnyen feldolgozza a szervezet és kicsi a termikus hatásuk, míg a fehérjéket nehezebben, ezért ezeknek magasabb. A nyers zellernek és a grapefruitnak pedig negatív a kalória mérlege, vagyis több energiát igényel az emésztés, mint amit kinyer a szervezet belőle.  Feltételezhetően azért, mert a termikus effektus nagyobb, mint a kalória tartalom. Ennek az lehet az oka, hogy a rostok emésztése több energiát igényel, és csak ez után fér hozzá a szervezet a szénhidrátokhoz.

A napi 5-6 kisebb étkezés azért leselkedik rád alattomos veszélyként, mert nagyon könnyen átcsúszhat a nagyobb mennyiségek irányába.  A problémát az jelenti, ha kis étkezések úgy nőnek naggyá, hogy észre sem veszed, de közben rászoktál.

3. "Intuitív módon eszel." Nagyon erősnek kell lenned ahhoz, hogy ellenállj a természetes kísértésnek, ha megkívánsz valamit. Ki az, aki élete végéig kalóriákat és mennyiségeket szeretne számolgatni? A veszélyt az jelenti, hogy a szervezet gyorsan tanul és követelni fogja magának a "borravalót". A reflex beidegződik és amikor elérkezik az idő a nasinak jönnie kell! Csupán néhány nap szükséges hozzá, háborgó gyomornedveid egyre többet akarnak, amit meg is kapnak - csak hogy megszabadulj korgó gyomrod szorításától.

4. "De hiszen renszeres edzést végzel". Ez nagyszerű, edzeni fantasztikus dolog. Az élet elengedhetetlen része. Mindazonáltal nagyon könnyű becsapni magunkat az edzésmennyiséggel! Tudd, hogy 25 perc edzés az evezőpadon körülbelül egy fánk elfogyasztásával fedezhető energiát éget el!

5. "Ügyelsz a szénhidrátbevitelre." Igen, de tudatosítsd, hogy a pékségek, látványpékségek, kávéházak, cukrászdák, pizzériák stb. szinte csak finomított szénhidrátdús ételeket kínálnak. Ha olyan diétát követtél, amelyben a fehérjét növelted és a szénhidrátokat csökkentetted, vagy szétválasztottad - akkor nagyon könnyen megbomolhat ez az egyensúly. Rendkívül ébernek és figyelmesnek kell lenned, mert a finomított szénhidrátok mindenhol ugrásra készen leselkednek rád!

Olyan világban élünk, ahol bőség és széles választék vesz körül szinte mindenhol. De ez néhányunknak kemény próbatételt jelent, mert ezekre az alattomos veszélyforrásokra folyamatosan ügyelniük kell!

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes nagy fogyás súlyfölösleg fogyókúra otthon nagy has

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr74586137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.