A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Állandó küzdelem a kilókkal

2008.08.23. 21:52 :: Stella

Az édesítőszer édes, no és mellesleg kalóriatartalma sincs! Remek, nulla kalória, pá-pá fölös kilók! Mégis vannak, akik így is híznak. Hogy is van ez????

Én nem bízok semmit a véletlenre, ezért kipróbáltam. Készítettem fogyókúrás süteményt. Ha már fogyókúrás, akkor cukor nélkül, természetesen édesítőszerrel! Mivel desszertről van szó, kell hogy íze is legyen. Alig vártam, hogy végre megkóstolhassam. Mennyei élvezet, már éreztem is a számban az ízét.

Első számú csalódás: a valóság kiábrándított. Nem azt kaptam, amit vártam! Finom volt, édes is volt - de mégis hiányzott valami. Elmaradt az a kellemesen nyugtató és mégis bizsergető érzés, ami egy valódi cukros ínyencséggel együtt jár. Nem viccelek, határozottan hiányérzetem támadt! Ráadásul a kezemet mintha távirányítóval kényszerítették volna, hogy vegyek még egyet, majd még egyet.... Borzasztó, én nem is vagyok ilyen falánk! Végül elszégyelltem magam.

Mi történhetett? Kutatni kezdtem. Találtam is egy érdekes tanulmányt, melyet a Purdue Egyetem kutatói készítettek az édesítőszerek hatásának vizsgálatairól. A kísérlet során patkányokkal glukóz tartalmú kalóriadús, és kalóriamentes szacharózzal édesített joghurtot etettek. Az eredmény érdekesen alakult, ugyanis azok a patkányok ettek többet, akik a kalóriamentesen édesített joghurtot fogyasztották.

A jelenségre keresik a magyarázatot - bár jelenleg még nincs egyértelmű tudományos bizonyíték a mesterséges édesítőszerek ellen, vagy mellett.  Feltételezhetően a szervezet a mesterséges édesítőszerek esetében az édes ízt szétválasztja az elfogyasztott tápláléktól, vagyis a bejuttatott kalóriáktól és éppen ezért képes kevésbé kontrollálni a kalóriafelvételt.

Amikor magas kalóriaértékű táplálékot fogyasztunk, a szervezet felkészül annak lebontására. Ez azt jelenti, hogy megnő a belső testhőmérséklet. A mesterségesen édesített ételek elfogyasztása után ez a hatás alacsonyabb, ami viszont hátrányosan hat a kalóriadúsabb ételek lebontására is. Figyelem! A túlfogyasztás, a kényszeres evés a fogyókúrázók réme! Feltételezhetően a szervezet alacsonyabb reakciója állhat a háttérben, mert túlfogyasztásra hajlamosít. Hogy hogyan?

A kutatók feltevése szerint édes ételek fogyasztásakor a szervezet arra készül, hogy nagy kalóriaértékű táplálékhoz jut. De nem ezt kapja, amikor mesterségesen édesített ételt fogyasztunk. Elmarad a kalóriabevitel, ami megzavarhatja a táplálkozási szabályzórendszert és kompenzációra késztetheti a szervezetet. Vagyis mintegy kikényszeríti magának az elmaradt kalóriákat a megnövekedett étvággyal és falánksággal.

Jó hír, hogy a kialakuló hatás egyénfüggő, vagyis nem mindenki tapasztal magán ilyen hatást. A rossz hír pedig sajnos az, hogy a statisztikák szerint a rendszeresen nagyobb mennyiségű diétás italt fogyasztók körében az elhízás kockázata nagyobb!

 

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás étel egészség életmód fogyókúra diéta fogyás hízás egészséges életmód nagy fogyás súlyfölösleg fogyókúra otthon fogyókúrás menü

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr16629709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.