A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Hogyan segíthetünk túlsúlyos barátunknak vagy családtagunknak?

2009.02.15. 18:46 :: Stella

Ez nehéz és kényes kérdés! Ha fontos számodra a fittség és az egészség, akkor valószínűleg mindent meg is teszel érte. Ugyanakkor nagyon fájdalmas lehet szembesülnöd szeretteid, közeli hozzátartozóid egészségromboló, hízlaló életmódjával. Talán neked is van egy-két hozzátartozód vagy barátod, aki sok felesleges kilót cipel magán és szinte semmit sem tesz ellene.

Rendkívül nehéz bárkinek is segíteni úgy, hogy ne azt érezze - nem fogadod el olyannak, amilyen, nem kedvedeled őt, vagy tanácsaiddal beavatkozol az életébe! Ezért a legfontosabb amit ilyenkor tehetsz, hogy aki nem akar lefogyni, azt ne akard mindenáron a diétára rábeszélni. Gondolj csak bele, te pl. sokat teszel a karcsúságodért és az egészségedért - de talán te sem vennéd jó néven, ha mindenáron rá akarnának beszélni a diétás napló vezetésére, vagy kedvenc ételed azonnali száműzésére. A naplóírás fegyelmezettséget követel, a kedvenc étel pedig hosszú évek óta örömforrás számodra - mindez a megszokott komfortzónádból rögtön ki fog billenteni. Éppen ezért nem valószínű, hogy kitörő örömmel fogadnád ezt az alapjában jószándékú kezdeményezést.

Mégis, akkor hogyan lehetne segíteni a fogyásban szeretteidnek?

Először is tisztáznod kell, hogy mások a prioritásaitok - neked is és neki is más-más szempontok fontosak az életben. Pl. te rendszeresen sportolsz és meg nem ennél egy telített zsírokkal teli, egészségtelen gyorséttermi hamburgert. Ugyanakkor ő, akinek legalább 40 kg súlyfeleslege van és semmit sem tesz a fogyásért, úgy látja, hogy midaz, amit csinálsz nem fontos, nem látja azt, hogy a te mozgásmegszállottságod mennyivel különb az őt megkötő szokásoknál!

Nagyon fontos, hogy soha ne akarj annak segíteni, aki tökéletesen elégedett magával. Kivételt jelenthet, ha tudod, hogy már az életét teszi kockára! Vannak azonban olyan esetek is, amikor a túlsúlyos embert a tudatalattija "menekíti" a kövéréség okozta betegségbe. Ezzel együttérzést vált ki és a környezetétől is extra segítségre számíthat. Felmentést kaphat a felelősségvállalás alól, a problémákkal való szembenézés alól. Ez az un. "másodlagos haszon" egy öntudatlan pszichikai tényező, ami eleve lehetetlenné tesz bármi javulást a pszichés probléma kezelése nélkül. Azonban egészen más a helyzet, ha a túlsúlyos barátunk szeretne lefogyni és ráadásul olyan negatív énképpel is rendelkezik, ami már személyiségromboló hatást fejthet ki nála.

Ebben az esetben nagyon fontos, hogy az egészségre fókuszálj és ne a pillanatnyi kinézetére. Minél fiatalabb az illető, annál fontosabb az egészségre helyezni a hangsúlyt. Ne azt hangsúlyozd, hogy jobban nézne ki, ha leadna a hasáról pár kilót, hanem inkább hívd fel a figyelmét arra, hogy az egészségi állapotán mennyit tudna javítani. (pl. a hasi zsírlerakódás megnöveli az infarktus rizikóját!)

Gyerekek esetében se mondd azt, hogy egyen inkább répát a sütemény helyett- hanem inkább magyarázd el neki, hogy miért hasznosabb a sok zöldség, és a répa hogyan segíti a szemek egészséges működését. Nagyon sokat árthatsz egy gyereknek vagy egy tinédzsernek, ha diétára kényszeríted. Az étel tiltása csak még kívánatosabbá teszi azt a számára. Helyette változtass az étrendjén, készítsd el egészségesebb alapanyagokból, ízletesen és a testedzésre, valamint a mozgásra fókuszálj inkább.

Mi a helyzet akkor, ha csak az egyik családtag szeretne lefogyni?

A család hozzáállása sok fogyókúrát "meghiúsított" már. Hiába a szándék, ha a környezet nem támogatja, ezért hiba az, ha a fogyókúrázó elkülönítetten étkezik! Az egész család menüjén kellene változtatni és egészségesebbé tenni, hogy ezzel is támogatásukról és szolidaritásukról biztosítsák a fogyni vágyót. Természetesen sokkal könnyebb mindennek a kivitelezése, ha nem radikális változtatásokról van szó és így a család többi tagja számára is elfogadható és vállalható.

A fokozatosságon és az élvezetes ételeken legyen a hangsúly és az extra zsírégetést a többlet mozgással érje el a fogyni vágyó. A menübe kerüljön több zöldség alapú étel, mert ezeknek eleve alacsony a zsírtartalma, az ételkészítési módoknál pedig kerüljön előtérbe a párolás és a grillezés az olajban sütés helyett. Ha a hitvesednél vagy a gyermekidnél szeretnéd elérni, hogy fogyjanak pár kilót, akkor próbálj ki pár új receptet és egészségesebb ételt, mert ez egy kíméletes módja lehet a fogyás előmozdításának! Kísérletezz, mert csak így tudod megtalálni az ízlésüknek megfelelő egészséges ételt.

Bátorítsd szeretteidet, ha ő maga kezdeményezi a változtatást! Azonban ha olyasmit csinál, ami a te meggyőződésed szerint nem helyes, akkor se kritizáld! Helyette inkább javasolj egészségesebb alternatívát. Légy lelkes és az elért eredményeivel legyél elégedett, mert ezzel erőszakmentes és pozitív módon erősítheded meg a döntésének helyességét.

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás életmód fogyókúra diéta fogyás zsírégetés hízás wellnes egészséges életmód nagy fogyás súlyfölösleg fogyókúra otthon hasi hízás

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr25944949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.