A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Hogyan ismerheted fel a divat-diétát?

2009.02.21. 23:15 :: Stella

Tükröm, tükröm mondd meg nékem, hogy tüntethetem el ezt az egészet? Hány kétségbeesett fogyni vágyó állhat így a tükör előtt bízva abban, hogy a legújabb divat diétával egy csapásra végleg leolvasztja magáról azokat az udorító hájhurkákat! Lehet alacsony szénhidráttartalmú diéta, magas fehérjetartalmú diéta, káposztaleves diéta, csoki diéta, paradicsom diéta, South Beach diéta, stb.....stb....stb....és ennek a sornak soha nem lesz vége!!!

Hihetetlen mennyiségű információval bombázzák a fogyni vágyókat. Ez lehet akár válogatás különböző orvosi szaklapokból vagy akár megdöbbentően csodálatos fogyásokat bemutató reklámok. Mi a különbség közöttük? Nem sok, ha figyelmen kívül hagyjuk azokat a tényeket, amelyek a fogyással kapcsolatban egytől egyig mind relevánsak és fontosak.

Ez is csupán egy azon módszerek közül, ahogyan az önjelölt fitness-guruk lelkiismeretfurdalás nélkül eladják nekünk a legújabb és leghatásosabb (ezt értsd úgy, hogy hatástalan és potencionálisan veszélyes) divat-diéta rendszerüket. Közben pedig orvosok és kutatók nap mint nap azon fáradoznak, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a legtöbb divat-diéta egyszerűen nem működik!

Nyitva áll tehát egy nagyon fontos kérdés: hogyan lehet eldönteni, hogy egy diéta nem fog eredményre vezetni és nem több egy újabb őrült hóbortnál?

Kiindulásként annyit már most leszögezhetünk, hogy ha egy diéta azt követeli meg tőled, hogy kiéheztesd magad, az nem lehet egészséges! De ennél alaposabbak is lehetünk és több szempontból is megvizsgálhatjuk az éppen aktuális fogyókúrát. Ehhez nyújt segítséget néhány fontos "indikátor" összegyűjtésével az amerikai AAFP (American Academy of Family Physicians). Tehát nagy valószínűséggel divat-diétával állunk szemben, ha:

  • rendkívül gyors súlyvesztést ígérnek - bármi, ami heti 0,5-1,0 kg-nál nagyobb testsúlycsökkenést ígér,
  • a súlycsökkenést olyan módon garantálja, hogy nem kell a megszokott étrendünkön változtatnuk és még a fárasztó testedzést is megspórolhatjuk,
  • az eredményeket különböző tudományos ajánlásokkal, "ilyen volt előtte - ilyen lett utána" képekkel és sikertörténetekkel mutatja be,
  • igen drága szemináriumok, kezelések és kész menüajánlatok tartoznak hozzá,
  • a diéta kevés ételt tart elfogadhatónak és nem az egészséges és kiegyensúlyozott étkezésre helyezi a hangsúlyt,
  • a fogyást túl egyszerű magyarázatokkal indokolja, melyeket nem egyértelmű és megtévesztő kutatási eredményekből merít.

Jó tudni, hogy a különböző divatos fogyókúráknak lehetnek káros hatásai is. A nem megfelelő tápanyag- és vitaminbevitel mellé társulnak még a letargia, a különböző hormonális hatások és még a dehidratáció is. Erősen túlsúlyos emberek esetében pedig, akik már cukorbetegségben, vagy vérnyomás panaszokkal is küszködnek, ez további "fizikai kényszert" jelent a szervezetüknek.

A divat-diétákkal rövid távon ideiglenes sikert érhetünk ugyan el, de hosszútávon hatástalanok maradnak. Igen gyakran túlságosan korlátozók és betartásuk is bonyolult. Helyette sokkal célravezetőbb tápláló teljes értékű ételeket, kisebb adagokban - kisebb tányérról és esetleg több étkezésre elosztva fogyasztani.

Az éhezés és a nélkülözés érzete gyakran vezet a különböző divat-diétákban "csalásokhoz" is, a valódi éhségérzettel szemben, ami pedig az egészséges metabolizmust segíthetné elő.

Mit gondolsz, ezek az indikátorok megvédhetnek téged attól, hogy a jövőben "bedőlj" egy újabb diéta őrületnek?

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás étel egészség fogyókúra diéta fogyás fitness wellnes böjt egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon gyors fogyás villám diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr10957448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.