A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Miért nem lehet sikeres mindenkinél egy diéta?

2009.03.22. 16:51 :: Stella

Jártál már úgy, hogy belefogtál egy diétába, amivel a barátnőd vagy valamelyik ismerősöd lefogyott és neked mégsem sikerült? Amíg róla szépen fogytak a kilók, addig te egyre tompultabban és fáradtabban azt tapasztaltad, hogy semmi nem törtét, egyszerűen nálad nem működött. Esetleg többször is pórul jártál már?

Ami másnak sikerült, az neked nem - talán éppen azért, mert nem vagyunk egyformák! Sok diéta nem veszi figyelembe az emberek egyéni adottságait, helyette úgy kezeli őket, mintha az általa alkalmazott módszer mindenkinél azonosan működne. Pedig hát születésünktől fogva egyéni anyagcsere- endokrin- és idegrendszeri adottságokkal rendelkezünk. Az anyagcserét pedig az ideg- és endokrin (belső elválasztású mirigyek) rendszere irányítja. Amíg az ideg- és endokrin rendszer igyekszik fenntartani a belső egyensúlyt, addig a táplálkozás ezek működését segítheti, de akár akadályozhatja is.

Anyagcserénk biztosítja számunkra az életenergiát, a szervezet, minden egyes szervünk "hajtómotorja". Ez egy rendkívül komplex, sokoldalú biokémiai reakciósorozat, mely a fehérjék, zsírok, szénhidrátok és egyéb tápanyagok anyagcseréjének egymással is összefüggő folyamata. Ha az egyikben zavar keletkezik, az hatással lehet akár az egész rendszerre is.

Ha folyamatosan úgy táplálkozunk és olyan éltmódot folytatunk, amellyel megzavarjuk ezt az egyensúlyt, azzal "idegen" anyagcsere tulajdonságok kialakulását segíthetjük elő, melynek negatív egészségügyi hatásain túl a fölösleges kilók makacs leadhatatlansága is következménye lehet.

Az anyagcsere egyéni tulajdonságok alapján történő besorolásnak a mai ismeretek szerint 72 féle variációja lehetséges, de ebből a szempontból a legalapvetőbbek a következők:

  • Milyen a tápanyagok megemésztődése a szervezetben - gyors, egyenletes vagy lassú?
  • A szimpatikus vagy a paraszimpatikus idegrendszer a domináns?
  • Mely mirigyek játszanak fontos szerepet (hipofízis, pajzsmirigy, mellékvese, nemi mirigyek)?
  • Milyen az illető vércsoportja?


Az anyagcsere típus meghatározásánál a vércsoportnak is szerepe van, de nem akkora részletességgel, mint ahogy a nálunk is ismert vércsoport diétában Peter D'Adamo meghatározta.

A "0"-s vércsoport a legrégibb vércsoportja az emberi fajnak, az eredetileg vadászó és gyűjtögető életmódot folytató tözsek jellemzője. A táplálék megszerzésének folyamatos kényszere miatt a mozgás jellemezte életmódjukat - számukra a húsételek dominanciája a megfelelő.

Az "A"-s vércsoport feltételezhetően a földművelés kialakulásához, a letelepedéshez és az állatok háziasításához kötődik. Az életmód a folyamatos mozgásból átalakult egy helyhezkötöt életformára, ez a csoport jól tolerálja ált. a búza kivételével az összes gabonafélét és a zöldség- gyümölcs alapú étrendet.

A "B"-s vércsoport igen gyakori a nomád, vándorló népeknél és hasonlóan a "0"-ás vércsoportú elődjeinkhez sok fehérjét és zsírt fogyasztottak. Az állandó vándorlás miatt ők savanyították először a tejet, ami a túró és sajtgyártás kiindulópontja. Ez a típus szinte minden tápanyagot jól tolerál, beleértve a tej- és tejtermékeket is.

Az "AB"-s vércsoport kialakulása feltételezhetően a legfiatalabb, az "A" és "B" csoport keveredéséből jött létre. A növényevő "A" és a húsevő "B" típus keveredéséből létrejött a legmodernebb "mindenevő", vegyes táplálékon élő típus.

A szervezet égető- anyagcsere típusának meghatározásánál a vércsoportot is figyelmbe kell venni, azonban az egész rendszer hatékonysága szempontjából az idegrendszer kiegyensúlyozottságát és a mirigyek anyagcserét befolyásoló hatását is érdemes számításba venni.

A következő részben arról lesz szó, hogy melyek a fő táplálkozási típusok.

Tiltakozol? Egyetértesz? Ha tetszett a cikk, küldd tovább barátaidnak és ismerőseidnek!

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség életmód fogyókúra diéta fogyás egészséges életmód nagy fogyás súlyfölösleg fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr281018314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.