A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Lehet, hogy a táplálkozási típus is szerepet játszik az eredményes fogyásban?

2009.03.29. 16:17 :: Stella

Vannak olyan időszakok, amikor az ember folyamatosan egyféle ételt kíván – de azt állandóan és nem tudja megunni. Én többször is tapasztaltam ilyesmit, pl. amikor állandóan tésztát ennék, legyen az tojásos, krumplis, káposztás stb... mindegy, csak tészta legyen! Aztán van, amikor a sült krumplit kívánom állandóan. Ismerős a szitu?

Erre a jelenségre a személyre szabott táplálkozási módszer próbált választ találni. Ugyanis ha valaki állandóan spagettit enne, akkor lehet, hogy a szervezete fehérjehiányban szenved. A megfelelő ebéd ilyenkor azonban nem a spagetti, hanem valamilyen laktató hús-, hal-, vagy tojásos étel lenne, amihez a köret nem tészta, hanem zöldség. Ebben a menüben a szénhidrátot a zöldségek biztosítják, a jóllakottságot pedig a fehérjék. Ez az étel az éhségét gyorsan megszünteti és még a fogyást is elősegíti.
 
Ha a szervezet megkapja azokat a tápanyagokat, amelyek genetikai adottságainak és anyagcsere típusának megfelelnek, akkor a fogyás éhségrohamok nélkül is beindulhat és ráadásként még a vitalitás is növekszik!
 
Az előző fejezetben részleteztem, hogy melyek azok a főbb szempontok, amelyeket érdemes figyelembe venni a tipizálás során. Ennek megfelelően három fő táplálkozási csoportba sorolhatók az egyéni táplálkozási típusok:
 
1.Szénhidrát-típus (szimatikus/lassú égető)
Jellemzője, hogy a tápanyagokat lassan égeti el és a megfelelő szénhidrátbevitel miatt nem is éhezik meg hamar. Az étkezés maga nem különösebben fontos számára. Kedveli a 
kenyeret, tésztát, rizst és a burgonyát. A sok zsírt és húst tartalmazó ételek kifárasztják és a hízását segítik elő. Kedveli a vegetáriánus ételeket is.
 
Előnyös számára, ha étrendje 60%-át szénhidrát és 40%-át fehérje alkotja és   vegetáriánus inkább az étrendje: gyümölcsök, bogyósok, gabonafélék, zsírszegény tejtermékek, borágó olaj.
 
2.Fehérje-típus (paraszimpatikus/gyors égető)
Jellemzője, hogy a tápanyagokat gyorsan égeti el, ezért elegendő mennyiségű fehérjét és zsírt igényel az optimális energiaellátáshoz. Nyugodt, elgondolkodó típus. Imád enni és
fontos számára a kulináris élvezet. Szereti a húst, a halat, a tojást és a tejtermékeket. Ha magas szénhidráttartalmú ételt fogyaszt, akkor levertté válik és hamar éhségroham tör rá.
 
Előnyös számára, ha étrendje 60%-át fehérje-zsír alkotja és 40%-át pedig szénhidrát: szárnyashús, hüvelyesek, barna kenyér, író, sajt, avokádó olaj.
 
3.Vegyeskoszt-típus
Jellemzője, hogy a tápanyagokat egyenletesen égeti el
Genetikailag alkalmas a kiegyensúlyozott táplálkozásra. Idegrenszeri működését is kiegyensúlyozottság jellemzi. Szeret enni, de nem ez a legfontosabb számára az életben. Viszont kedveli a változatos étrendet, azonban a zsíros hús nem tesz jót neki. Továbbá kedveli még a hagyományos mediterrán konyha remekeit is.
 
Előnyös számára, ha étrendje 50%-át szénhidrát és 50%-át fehérje és kevés zsír alkotja. A vegyes koszt a legelőnyösebb számára, azonban a marha- és borjúmáj, lazac, földimogyoró, gomba, lencse, és a karfiol nem igazán neki való.
 
A táplálkozási típus meghatározására a fenti vázlatos ismertető nem alkalmas, mert ezt személyre szóló több oldalas kérdőív alapján lehet meghatározni. De érdemes ez alapján megfigyelni azt, hogy a szervezetünk hogyan reagál az egyes ételekre és élelmiszer fajtákra, mert a táplálkozási típusunknak megfelelő ételek éhségérzet nélkül segítik az eredményes fogyókúrát.

1 komment

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra diéta fogyás egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr331033221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veronyy 2009.05.11. 10:49:31

Én az anyagcsere gyorsításával fogytam jó pár kilót. Persze diéta (nem eszek kenyeret, édességet) és mellette a Mira vizet ittam. Béltisztító és méregtelenítő hatású. Itt lehet utánanézni: www.miraviz.hu
Sport pedig a futás. sport nélkül szerintem nem lehet fogyni.