A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Húsvétkor is fogyókúra, hogyan éljük túl az ünnepeket?

2009.04.04. 17:28 :: Stella

Húsvét közeleg és mára szinte csak a tojás, a locsolás és a húsvéti sonka  maradt meg a régi hagyományokból, amely időközben kibővült rengeteg csokoládés édesség és különböző alkoholos italok fogyasztásával is.

Eredetileg a húsvét keresztény, egyházi ünnep volt, mely során Jézus Krisztus feltámadására emlékeztek. A húsvéti ünnepeket a hagyományok szerint megelőzte a 40 napos böjt, mely alatt tartózkodtak a hús- és húsételek fogyasztásától és az ünnep alkalmával tértek vissza hozzá.

Mivel az ünnep sajnos veszít a hagyomány által őrzött szerepéből, ezért egyre hangsúlyosabbá válik a fogyasztói szemléletmód. A húsvéti tojásból csokoládé tojás lett és bármilyen húsvéti süteményt és édességet készen is megvásárolhatunk. Bőséges a kínálat és hatalmas a kísértés! Aki fogyókúrázik, annak egyrészt lehet, hogy az ünnep inkább "túlélendő eseménnyé" vált, másrészt viszont alkalmat adhat egy kis lazításra is.

Az ürügy pedig kézenfekvő - elég belépni egy áruházba és máris láthatjuk a zsúfolásig megtöltött húsvéti polcok csábító kínálatát. Kísértés mindenhol és mindenhogyan.

Mit tehet egy fogyni vágyó a húsvéti ünnepek alkalmával?

Nos, van néhány lehetőség, amit megosztok hűséges olvasóimmal. Szeretnék néhány tippet adni arra, hogy hogyan úszhatjuk meg az ünnepeket a legkevesebb súlygyarapodással!

1.) A húsvéti csoki tojásokat és édességeket ne vásároljuk meg jóval az ünnepek előtt! Sokszor ezeket a termékeket akciókkal kínálják a nagy áruházláncok. Üzleti szempontból nézve, ez hatalmas profitot hoz a kereskedők konyhájára, hiszen így sokkal többen és sokkal többet vásárolnak. Arra pedig már nagyon kevesen gondolnak, hogy a bespájzolt csoki nyuszi vagy tojás még húsvét előtt "áldozat" lesz és a pótlása szükségszerűvé válik, tehát az eredetileg eltervezett mennyiséghez képest mindenképpen többet kell vásárolni!

2.) A hagyományos húsvéti ünnepek összefonódtak a firssen sült foszlós kalács élményével is. Ez mára már az előrecsomagolt, adalékokkal és állományjavítókkal felturbózött késztermékké vált - ami nem csak a fogyókúrázóknak nem ajánlott, de annak sem, aki vigyázni szeretne az egészségére és nem szeretné mesterséges anyagokkal terhelni a szervezet méregtelenítő rendszerét. Elkészítheted pl. a saját, házi foszlós kalácsodat is. Megválaszthatod az ízlésednek megfelelő receptet és olyan kalácsot süthetsz, ami kevésbé hízlal, mint a gyári késztermék. Cukrot én egyáltalán nem is teszek a kalácsba, csak annyit, ami az élesztő futtatásához szükséges, hiszen a hozzá adott mazsola is édesít és maga a liszt is édeskés ízű. De pl. a fogyókúrás kalács készülhet teljeskiörlésű lisztből is.

3.) Húsvétra nem csak csokit és csoki tojást lehet ajándékozni! Gondolj ki alternatív ajándékozási lehetőségeket. Lehet könyv, lemez vagy akár saját készítésű festett tojás. Válassz természetes módon festett húsvéti tojásokat vagy készíthetsz akár saját magad is. Aki fogyókúrázik, annak készíthetsz pl. húsvéti kosárkát egészséges ételekből, friss és aszalt gyümölcsökből, saját készítésű kalóriaszegény süteményből.

4.) Válassz kisebb csoki tojásokat! Jó ha szem előtt tartod azt, hogy 100 g csoki 520 kcal energiát tartalmaz. Ez csak a csokira értendő, és természetesen a töltött és cukorral "panírozott" édességekre nem, mert azok még több rejtett kalóriát tartalmaznak. Nem kell megvonnod magadtól a húsvéti csokit, kényeztetheted magad! Azonban válassz kis méretű és töltetlen valódi csokoládéból készült tojást. Ezzel a mennyiséget is ellenőrizni tudod és az elfogyasztott kalóriaértéket is megsaccolhatod a tojás súlya alapján. Részesítsd előnyben a minőségi étcsokoládét a tej-, vagy fehércsokival szemben, mert annak alacsonyabb a kalória- és magasabb az antioxidáns tartalma!

5.) A gyerekek és a csoki tojás. Te magad meglennél nélküle, de mi legyen a gyerekekkel? Nyomasztó érzés a tiltás és ráadásul a vágyat is fokozza. Helyette találj ki szórakoztató és izgalmas játékot a gyerekeknek. A hosszú hétvége lehetőséget ad a családi közös programokra és arra, hogy a gyerekek másra koncentrálhassanak és ne a csoki járjon az eszükben! Rendezhetsz pl. aktív tojás-répa kereső vadászatot a kertben vagy egy közeli parkban. Buzdítsd a gyerekeket, hogy közben minél többet szaladgáljanak és mozogjanak a friss levegőn. Ezzel máris "elégethetik" az elfogyasztott csoki kalóriatartalmának egy részét.

6.) Ha nagynénik és a rokonok túlságosan is bőkezűen bántak a gyerekekkel és sok tojás gyűlt össze, egyezz meg velük, hogy egy részét a tojásoknak elteszitek későbbre. Kiválóan felhasználható ez a csokoládé saját készítésű süteményekhez, vagy friss gyümölcsök öntetéhez az év során később bármikor.

7.) Kompenzálj az ünnepek előtt és után! Ha a megengedhető mértéknél több csokoládét fogyasztasz az ünnepek után is, az hosszútávon problémát fog okozni. Ezért ügyelj arra, hogy az ünnepek alatt is a lehető legegészségesebb módon étkezz és tartsd magad ehhez az ünnepek után is. Ha kicsit több édesség csúszott le, akkor inkább kompenzáld mozgással a friss levegőn, de semmiképpen se vádold magad! Azonban ha a húsvét hangulatát tovább viszed a mindennapi csokoládé majszolással, akkor semmi sem menthet meg az önmarcangoló lomhaságtól és a bűntudat érzésétől. Ragaszkodj a kialakuló egészséges étkezési szokásodhoz, hogy bűntudat nélkül élvezhesd a húsvéti ünnepek örömeit is!

Egészséges ételeket és nagyon kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét táplálkozás egészség fogyókúra diéta fogyás egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon húsvéti diéta fogyókúra húsvétkor

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr571046163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.