A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A testnek kevesebb kalóriára van szüksége, ahogy öregszünk

2009.04.12. 21:32 :: Stella

Igen, igen - ezt mindannyian sejtjük, azonban folyamatosan figyelmen kívül hagyjuk. Emlékezzünk csak vissza arra, hogy mennyit tudtunk enni középiskolásként? És most, mi a helyzet ma?

Ha nem sportolsz, akkor bizony nem tarthatod ugyanazon a szinten az evést, mint amikor még gimnazista voltál. Erre hívja fel egy új tanulmány is a figyelmet a Helath Day-ben megjelent cikk szerint, melyből megtudhatjuk, hogy aki az idő haladtával, korának megfelelően tudatosan kevesebbet eszik, az hosszútávon jobban jár a testsúlygyarapodás ellen vívott harcban.

Az American Journal of Health Promotion átlal végzett felmérésben 192 nőről gyűjtöttek információkat: az étkezési szokásaikról, az egészségükről és az életmódjukról. A vizsgálatból kiderül, hgy akik nem figyeltek tudatosan az étkezéseikre, azok 138%-al nagyobb valószínűséggel híztak, több mint kétszeres volt a súlygyarapodás kockázata!

Az élelmiszeripar fogyasztást befolyásoló hatásának köszönhetően pedig az, aki nem gyakorol némi józan önmérsékletet az étkezései során, az minden bizonnyal kudarcot vall a kilókkal szembeni küzdelemben ahogy idősödik.

A test energiaszükséglete az életkor előrehaladtával fokozatosan csökken és ezt az energiabevitelnek is tükrőznie kell, ellenkező esetben súlygyarapodás lép fel. A tudatos táplálkozás nem csak a külső megtartására hat kedvezően, hanem kedvezően befolyásolja a cukorbetegség és számos egyéb krónikus betegség kialakulását is.

A tanulmány készítői azt javasolják, hogy

- jegyezzük fel mit és mennyit eszünk
- tegyünk kevesebb ételt a tányérunkra
- együnk több zöldséget és gyümölcsöt

Végül pedig van még egy nagyon fontos tény az idősödők hízásproblémájával kapcsolatban: sajnos csökken a fölösleges kalóriákat hatékonyan égető izmok tömege is. Ezt még a mozgás- és edzéshiány is előmozdítja. Az izomvesztés már 25 éves korban megindul és mire elérjük az 50. életévünket ez az arány már 10%-ra növekszik.

A változás oka még nem ismert, feltételezések szerint az izom- és a mozgató ideg közötti kölcsönhatásokkal lehet összefüggésben. Az izomvesztés az anyagcsere szintjét is csökkenti, ami az azonos szinten tartott kalóriabevitel mellett is hízáshoz vezet. Ráadásul csökken az izmok teljesítőképessége is, ami akár a karosszékből való felállást is egyre nehézkesebbé teszi. Érdekes, hogy akár idős korban végzett terheléses edzések segítségével - mindössze 10 hét alatt - majdnem kétszeresére növelhető az izmok teljesítőképessége!

Támogassuk az izmok működését a táplálkozásunkkal is! Fogyasszunk leucin, izoleucin és valin aminósav tartalmú élelmiszereket, mert ezek segítik megelőzni az izmok lebomlását és elősegítik a regenerálódást, növelik az izmok számára hasznos energiamennyiséget, újratöltik az izomsejtek enerigaraktárait, ezzel növelve az állóképességet.

Hogy milyen élelmiszerekben találhatók ezek az elágazó láncú aminósavak?

Leucin bőséges forrása a tejsavófehérje,  köles, kukorica, spenót, rizs, marhahús, sertésvese, tej, tojás, tőkehal.

Izoleucin forrás: marhatüdő, pacal, mogyoró.

Valin forrás: csillagfürt, sörélesztő, marhahús.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés táplálkozás egészség fogyókúra diéta fogyás testépítés zsírégetés testedzés egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon testtömeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr281061566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.