A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Te mit választanál: fogyókúrás italt vagy zöldséglét?

2009.05.03. 10:19 :: Stella

 

 

 

Sárgarépalé almával az egyik kedvencem. Imádtam és most is imádom, mert isteni és ráadásul még laktató is. Egykor létezett Békéscsabán egy konzervgyár - béke poraira - ott készítettek formás üvegpalackba töltött natúr, rostos változatot. Persze a legjobb a firissen facsart - de kinek van erre manapság ideje?

Időhiány? Nem gond! Van helyette italpor, csak kikavarom és máris ihatom.... Háááát, nem tudom? Az ízük olyan, hogy kedved van hozzá, még ízlik is, de azért valami nagyon  hiányzik belőlük! Legalábbis nekem. Tehetnek bele vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagokat, vagy akár még enzimeket is - de nem tudnak beletenni mikroorganizmusokat. Mindezek egy természetes italban olyan arányban megtalálhatók, amelyek egymás hatását felerősítik és a szervezetben jobban hasznosulnak. 
 
Igaz, hogy éppen ezért egy firssen facsart gyümölcslé nem tárolható hónapokig, ezzel szemben azonban tényleg valódi táplálék.  Testünk abból tud építkezni, amit elfogyasztunk, korunk embere pedig nem jut elegendő élőflórás táplálékhoz. A hiányos táplálkozás legjellemzőbb tünete a túltáplált éhező szervezet, az  allergia, de számtalan más egészségügyi probléma is visszavezethető a kiegyensúlyozatlan táplálkozásra.
 
Mindez azért jutott eszembe, mert olvastam egy tanulmányt, ami a természetes zöldség- és gyümölcslevek fogyást elősegítő hatását látszik alátámasztani.  Közismert, hogy a zöldségek és gyümölcsök kiváló zsírégető hatással rendelkeznek. Ezek közül is kiemelkedik pl. az áfonya, feketeribizli, szilva, alma, sárgarépa, paradicsom, zeller és a cékla.
 
Az áfonya-, ribizli magas antioxidáns tartalma segíti a méregtelenítő rendszert, szabályozza a szervezet folyadék háztartását, vércukorszintjét és anyagcseréjét.
 
Az alma pektintartalma kordában tartja a "hízás" hormonját, az inzulint, szabályozza a vércukorszintet, leköti a gyomorban és a vérben lévő káros zsírokat.
 
A szilva gazdag káliumban, segíti a vese-máj funkcióját, rosttartalma megköti a belekben a káros anyagok, nem engedi azokat felszívódni. Csökkenti a vér koleszterinszintjét. Gyógyítja a székrekedést.
 
A cékla sok antioxidánst, betanidint, vitamint és vasat tartalmaz. Javítja a máj- és veseműködést, csökkenti a savtúltengést. Klór tartalmú vegyülete serkenti a nyirokrendszert, ami segíti a zsírraktárak kiürülését.
 
A zeller alacsony nátrium, magas kálium, rost- és C-vitamin tartalmú zöldségféle. Méregtelenít és jól lúgosítja a szervezetet.
 
A sárgarépa karotinoidokat,  antioxidánsokat (A-, C-vitamin), B-vitamint tartalmaz. Méregtelenítő, vízhajtó, emésztést segítő hatású. Laktató és könnyen emészthető. A karotinoidok a szervezetben átalakulnak A-vitaminná, amely folyamat felgyorsítja a metabolizmust és ennek köszönhetően segíti a zsírdepók kiürülését.
 
A paradicsomsűrítményben kiemelkedően magas a káliumtartalom. Kiváló nyomelem és C-vitamin forrás, ugyanakkor alacsony kalóriatartalú zöldségféle. Természetes sav- és enzimtartalma gyorsítja a szervezet anyagcserefolyamatait, serkenti a veseműködést és a raktározott zsírok kiürülését.
 
Mit is tudnak akkor ezek a zöldség- és gyümölcslevek?
 
A tanulmány szerint azok a diétázók, akik naponta legalább 2,5 dl zöldséglevet megittak, 12 hét alatt kb. 1,8 kg-ot fogytak, még azok, akik nem ittak leveket - azok kevesebbet, csupán 45 dkg-ot. Ez önmagában nem túl sok, azonban jelzi a magas zöldség- és gyümölcsfogyasztás hosszútávú pozitív hatását.
 
A kutatók véleménye szerint a zöldséglé fogyasztása segíti az étvágy csökkentését is. A kísérletben résztvevők metabolikus szindrómában szenvedtek (magas testzsírarány, magas koleszterin, vércukor és vérnyomás jellemezte őket). Ezek a kockázati tényezők emberek millióit fenyegeti a szív- és cukorbetegség valamelyik formájával.
 
A résztvevőket arra ösztönözték, hogy étrendjükben magas zöldség- gyümölcs (ásványi anyagok, vitaminok, rostok) mellett alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, csökkentett telítettzsír- és sótartalmú étrendet kövessenek - napi 0-1 illetve 2 pohárnyi magas kálium és alacsony nátrium tartalmú zöldséglevekkel kiegészítve. A zöldséglé fogyasztóknál magasabb volt a C-vitamin  és alacsonyabb a teljes szénhidrát bevitel is.
 
A metabolikus szindróma tünetegyüttese módostható az étrend változtatásával, a zöldséglevek beiktatásával és fontos szempont az is, hogy az alacsony napi zöldség- és gyümölcsfogyasztás hiányosságait is pótolja.
 
Utána néztem a bolti kínálatnak, szerencsére széles a választék. A nálunk kapható Beutelsbacher zöldségkoktél pl. 37 kcal energiát és 0,04 g nátriumot tartalmaz, a Pölz zöldséglé 18 kcal energiát,  a Hipp zöldséglé 37 kcal és 0,01 g nátriumot, a KUBU  és Biopont zöldségital pedig 52 kcal energiát tartalmaz 100 ml-enként.
 
A legalacsonyabb kalória és legnagyobb élőflóra tartalma az un. kenyéritaloknak van (3-6 kcal/100 ml), melyek rozsból, búzából, zabból kovászolt kenyérből különleges erjesztett eljárással készülnek. A késztermékben található enzimek és lactobacilusok jótékony hatást fejtenek ki a bél és  emésztőrendszerre - ezen keresztül pedig az immunrendszerre és a bőrre.
 
Na a kenyéritalokat még nem kóstoltam, de a kombucha is erjesztéssel készül és kimondottan kellemes és üdítő italféle - ráadásul alacsony kalória és magas élőflóra tartalommal. (Ez persze függ az erjesztéstől is!) Az erjesztés és oxidációs folyamat során egymás mellett asszimiláció és disszimiláció is zajlik, mely során glükuronsav, B-vitaminok, C-vitamin, folsav, jobbra forgató tejsav, aminósavak, enzimek antibiotikus anyagok keletkeznek. Az egyik legideálisabb sport-,  fogyókúrás és egészségmegőrző ital, hatóanyagtartalmát a természtes erjedési folyamatoknak köszöheti, mellyel véleményem szerint nem ér fel egyetlen mesterséges ital sem!

2 komment

Címkék: egészség fogyókúra diéta fogyás zsírégetés gyümölcslé egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon zöldséglé zsírégető zöldségek fogyókúrás italok tag:bikiniszezon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr591099981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veronyy 2009.05.11. 10:51:10

Én az anyagcsere gyorsításával fogytam jó pár kilót. Persze diéta (nem eszek kenyeret, édességet) és mellette a Mira vizet ittam. Béltisztító és méregtelenítő hatású. Itt lehet utánanézni: www.miraviz.hu
Sport pedig a futás. sport nélkül szerintem nem lehet fogyni.

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.05.11. 12:43:09

@veronyy: A gyógyvizek fogyást elősegítő hatásairól én is többször, több bejegyzésben írtam. A Mira víz is jó, azonban a többi keserű só tartalmú víz is ugyanolyan jó hatású, ha tényleg isszák.