A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A fittség és a tudatosság tesztje a fogyásban

2009.06.07. 22:39 :: Stella

Mennyire veszed komolyan, ha kapkodnod kell a levegőt, mire a 2. emeletre fölérsz?
Mennyire figyelsz arra, ha nem tudod elérni a buszt, mert futnod kéne 50 métert?

 Ha problémád van ezzel, akkor a tested már komoly figyelmeztető jeleket küld,  amire saját magad érdekében illene odafigyelni. Ma már a technika is lehetővé teszi (pl. egy 10 perces gyaloglás-terheléses teszt), hogy információkat kapjunk azokról az egészségügyi kockázatokról, melyek megmutatják, hogy mennyire tekinthető jónak a tüdő-, a szív- és a keringési rendszer működése. Ezek az eredmények pedig jelzés értékűek arra vonatkozóan is, hogy kinek mekkora erőfeszítést jelent a mozgás, a sport a fogyásban. Az ma már köztudott tény, hogy a fittség jelentősen csökkenti a betegségek kockázatát és akár napi 30 perc aktív mozgással csökkenthetők a rizikófaktorok, csökkenthetők vagy elhagyhatók gyógyszerek.

 
Ha kifulladsz pár méter futás után, akkor ez a te saját fittségi teszted és a legfőbb ideje, hogy ezt megfelelőképpen tudatosítsd is!  Igen, tudatosítsd, mert külső körülmények mindig lesznek! Nem lesz könnyebb a helyzetünk a munkahelyünkön, nem lesz több szabadidőnk és a családban is mindig adódni fognak megoldandó feladatok.....mellyel sokszor felmentést adhatunk magunknak az edzés, a testmozgás alól. Azonban te fogyni szeretnél, ezt pedig csak kalória deficittel és testmozgással, az izmok aktív munkájával lehet elérni és tartóssá tenni.
 
Ha ezt a blogot olvasod, akkor valószínűleg motivált is vagy a változtatásra. A kérdés csupán az, hogy mekkora ez a motiváció? Mert amíg csak a képzeletedben él a gondolat, de a gyakorlatban semmit sem teszel, addig álmodozol csupán. A változtatáshoz ennél többre van szükség és az sem mindegy, hogy miből meríted a motivációd: belső elhatározásból, vagy a külső kényszer nyomásának engedve? Ha eredményt szeretnél, akkor teljességgel akarnod kell, magadévá kell tenned az elhatározásodat, különben az első nehézségekkel találkozva sutba vágod az egészet. Ez pedig azt a veszélyt hordozza magában, hogy "ideológiát" gyártasz, indokokat keresel döntésed igazolásához.
 
Képzeljük el a következő szituációt: A több mint 100 kg-os delikvens imádja a tésztaféléket, sajtokat, olaszos ételeket és a fagylaltot. Nem tudja kontrollálni magát és egy céges rendezvényen töménytelen mennyiség eltüntetése után észreveszi, hogy mekkora undorral nézik a kollégái. A tekintetek megfagyasztják körülötte  még a levegőt is. Magára marad, lenéző pillantások kísérik minden mozdulatát. A kirekesztettség tapinthatóvá válik. Hogy is érezheti magát ilyenkor egy egészséges önértékeléssel rendelkező ember? Megalázottan, lealacsonyítottan, undorítóan, stb... Csupa negatív, a belső energiákat lecsapoló rossz érzés, amiből nem fakadhat más, mint kényszer. Ha ennek hatására dönt, akkor valószínűleg rosszul dönt és ezért  rossz megoldást  választ. Gyors eredményt akar, kevés erőfeszítéssel.
 
Ha fogyni akarsz, akkor gyűjtsd az inspirációt és tedd minél jobban magadévá. Addig, amíg csoda diétáktól vagy fogyi kezelésektől várod az eredményt, addig a döntésed nem vált belső meggyőződéseddé!  A megoldást magadon kívül helyezted - a diétát szenvedésként fogod megélni és a kezelésektől pedig kényelmes és gyors megoldást vársz. Hát lehet, hogy nagyot fogsz csalódni a végén.
 
Ha szenvedsz a fogyás miatt - legyen szó akár az étkezésről, akár mozgásról - ez annyit jelent, hogy magadra erőltettél valamit, amit igazából nem is akarsz. A megoldást magadban keresd, mert a legfőbb ellenséged jelen esetben te magad vagy. Tudod miért?
 
Hogy ezt eldönthesd, kérlek válassz az alábbi lehetőségek közül:
 
1. Én nem tudok lefogyni és kövér maradok!
2. Én nem hízok meg és karcsú maradok!
 
Melyiket választottad? Az 1. vagy a 2. lehetőséget?
 
Mit gondolsz, kinek van igaza? Aki az 1. vagy aki a 2. lehetőséget választotta?
 
Ha a 2. lehetőséget választottad, akkor ki kell ábrándítsalak, mert mindkét választás igaz! Nincs különbség a kettő között, mégpedig azért, mert a választásod szerint nyilvánul meg a hited! És ezt még csak ki sem kell mondanod, tudnod sem kell, mert akár tudsz róla, akár nem - ezt  fogod minden egyes választásoddal, döntéseddel megnyilvánítani!  Sok apró rossz választás a jelenben meghatározza a jövődet, így a fogyásodat is. De igaz ez fordítva is - a sok kicsi soha nem megterhelő és könnyen vihet akár jó, akár rossz irányba.
 
Összegezve tehát, nincs rossz döntés - mert bármit is választasz, az vagy te a mindennapi életedben! Abban nyilvánul meg a hited és arra koncentrálod az energiádat. Nagyon nem mindegy, hogy ez pozitív vagy negatív érzésekben nyilvánul meg, hiszen amíg a pozitív érzések feltöltenek, addig a negatívak kimerítenek (lásd: önbizalomhiány, kishitűség, céltalanság,  stb...) A testsúlyod is ennek megfelelően fog tükrözni téged.
 
Tehát ne aggódj és ne a rossz érzésekre figyelj, hanem keresd meg magad számára a legjobbat. Nincsenek kőbe vésett szabályok és nem biztos, hogy a legújabb celeb-diéta lesz a tuti nyerő számodra is! S ha nincs kedved a futáshoz, akkor ne azt erőltesd. Napi intenzív 30 perc mozgást másképp is beépíthetsz az életedbe:
 
  • Gyaloglás: napi 30 percet észre sem veszel  (pl. nem autóval mész a munkahelyedre, hanem pl. 3-4 megállót gyalogolsz.) De a legjobb, ha hazafelé kis kitérőt tudsz tenni egy parkba.
  • Úszás: nyár van, kellemesebb a vízben mozogni, vagy részt venni vizi aerobik órákon, mint csak napozni a medence partján.
  • Kerékpározás: ezt is lehet munkába menet - ha megteheted válassz kis forgalmú mellékutakat vagy kerékpárutakat.
  • Takarítás-kertészkedés: meglepő, de az intenzív házimunka (pl. súrolás) is aktív mozgásnak számít, de csak az, mely során megizzad az ember! Ha csak kényelmesen sétálgatunk a tollseprűvel, az nem sokat ér. Ha megizzadtál a takarításban vagy a kertészkedésben ne legyen lelkiismeretfurdalásod azért, mert aznap pl. nem gyalogoltál 30 percet.
  • Torna DVD-ék és videókazetták: válassz kedved szerint a bőséges kínálatból. Ha untat a Pilates, akkor válassz valami pörgősebbet, ha lecsendesedni vágysz, akkor jöhet a Pilates. A lényeg, hogy szívesen és örömmel csináld. A kazetták zenei- és képi anyaga is motiválhat, csak hagynod kell, hogy hasson rád, lehetőleg  minél többször.
  • Tánc: erre is igaz, hogy akkor számít intenzívnek, ha megizzaszt. Széles a választék - jazzbalett, versenytánc, latin táncok, sztepp, népitánc, stb.. Itt a csoport és a parner is ösztönzően hat, ha tehetséget érzel magadban és élvezed is, rendszeresen űzni fogod.
A sort lehetne még folytatni, rengeteg csapatsport és egyéb mozgásformák (pl. evezés, teniszezés, tollasozás, lovaglás) közül lehet választani, ami remek szórakozás és készségfejelsztés is egyben.
 
Választhatsz bármit, de igyekezz olyat keresni, ami egyéniségedhez, temperamentumodhoz a leginkább illik és ahol a rendszeres gyakorlás után sikerélményeket élhetsz át. Az lebegjen a szemed előtt, hogy nem kell feltétlenül sportolóvá válnod, ha nincs hozzá affinitásod. A célod a jó erőnlét és a karcsú, egészséges test, ehhez pedig nem kell mást tenned, mint következetesnek lenned, hogy hosszútávon szolgálhasson téged.

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás testedzés nagy fogyás fogyókúra otthon gyors fogyás tag:bikiniszezon fogyás lélektana

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr1001170262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.