A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Hogyan vernek át a "divatdiétákkal"?

2009.07.05. 19:17 :: Stella

Minden egyes új, őrülten hatékony "divatdiéta" átverés, mert az egészségtelen ételeket kínáló élelmiszeripar táptalaján virulhat. Korunk modern ételkínálatában nagyon könnyen titulálja önmagát egészségesnek minden új divatdiéta elmismásolva azt a tényt, hogy legtöbbször a táplálkozásnak csak bizonyos szegmensére koncentrál  és sajnos sokszor egyoldalú  sémát ajánl bomba biztos, hatékony módszerként.

Kezd bosszantani az a tény, hogy naponta felbukkanó őrült fad-diétákkal azonosítsuk az egészséges táplálkozást! Az átlag fogyasztók többsége tájékozatlan az egészséges táplálkozás alapismereteit tekintve - tisztelet a kivételeknek! Így aki tudatlan, az elhiszi amit el akarnak hitetni vele: "lehet gyorsan és egészségesen fogyni, ha már több év alatt sikerült meghízniuk". Már ez elve óriási hazugság! Az egészség és az egészséges táplálkozás egy folyamatos állapot, nem lehet kampányszerű akciókkal hipp-hopp odavarázsolni, mint ahogyan néhány "diéta-guru" ösztönzés gyanánt hirdeti.

Összegyűjtöttem néhány szempontot, amire jó, ha figyelünk, amikor fogyókúrába kezdünk, bár jobb lenne életmódot váltani és nem "kúrázgatni"  időről időre:

1. Nincs szükség testmozgásra ahhoz, hogy lefogyjunk
Nyilvánvaló, hogy le lehet fogyni pár kilót edzés nélkül is, azonban az sokkal nyilvánvalóbb, hogy csak  testmozgással ennél sokkal  többet tehetünk az egészségünkért. Az egészséges testmozgás növeli az izomtömeget és az edzett izomzat gyorsabban kezdi bontani a zsírsavakat energianyerés céljára, jótékonyan hat az immunrendszerre, nő az aerob kapacitás, az izom- illetve a vér pH-ja lassabban tolódik el savas irányba, az izomzat mechanikai munkája javul,  nő a statikus izomerő (izometriás edzéssel),  izületi hajlékonyság javul (megfelelő nyújtó bemelegítés esetén), stb...sorolhatnám tovább, hogy még mennyi előny származik a testmozgásból.

2. Bizonyos étkezési időpontok kihagyása
Több tanulmány is kimutatta, ha elhagyunk egy-egy étkezést, akkor a nap folyamán sokkal hajlamosabbak leszünk extra kalóriákkal kompenzálni. Ráadásul a szervezet anyagcserefolyamatait és a hangulatukat is kedvezőtlenül befolyásolja.

3. A késő esti evés nehezíti a fogyást
Ez sem igaz így egy az egyben, mert a nap folyamán összességében elfogyasztott és elhasznált kalóriamennyiségtől függ a fogyás, nem pedig az étkezés időpontjától. A Dunn Nutrition cambridgei központjában önkéntesek segítségével kaloriméterben megmérték az egész test kalóriafelhasználását és raktározását úgy, hogy a résztvevők az első periódusban bőségesen ebédeltek és későn keveset  vacsoráztak, majd a második periódusban keveset ebédeltek és bőségesen vacsoráztak a teszt alatt. Az erdmények azt mutatták, hogy a szervezet nem raktároz több zsírt a késő este elfogyasztott bőséges étel ellenére sem.

4. Bizonyos ételek jók - bizonyos ételek rosszak
Ez szélsőséges esetben maga az őrület! Az teljesen egyértelmű, hogy vannak élelmiszerek, amelyek a szó szoros értelmében életet adnak, ezért valódi táplálékok: pl. a zöldségek, gyümölcsök, dió, tejsavó stb....de azt ne akarja senki elhitetni, hogy a kenyér egészségtelen és ne együnk belőle soha többet egy falatot se! Ez nyilvánvalóan ostobaság. A kenyérnek is meg van a maga helye a táplálkozásban és a pékáruk teljeskiörlésű változatának fontos helye van a kiegyensúlyozott táplálkozásban.

5. Az alacsony zsírtartalmú ételek jobbak a fogyókúrázóknak
Ez megint erőteljes csúsztatás! Légy szíves nézd meg ezeknek az ételeknek a címkéjét. Valószínűleg a legtöbb esetben azt fogod látni, hogy csúcs magas a cukortartalma.  (Esetleg ez is érdekelhet: Cukor számtalan formában létezik az élelmiszerekben, erről itt olvashatsz többet.) Ne feledd: az alacsony zsírtartalom nem azonos az alacsony kalóriatratalommal, vagy a kalória mentességgel! Légy észnél és ellenőrizd a cimkéket!

Fontos még megjegyeznem, hogy a zsírok nem feltétlenül haszontalanok a szervezet számára és nem kell minden zsírféleséget száműzni a diéta során. Amire figyelni kell, az a transzzsírsavak, mert azok mindenképpen kerülendők (pl. fast-food)! A telítettlen zsírok (főleg olajokban találhatók) egészségesek és fontos szerepük van a kiegyensúlyozott diétában is (diófélék, avokádó, olivaolaj stb.) A fogyasztó zsírokról itt olvashatsz többet.

6. A gyümölcslé jobb mint az egész gyümölcs
Az én táplálkozási mottóm szerint egy étel annál jobb, minél kevésbé feldolgozott, vagyis minél inkább a természetes formájához van közel. Megint csak arról van szó, hogy egy étel a természetes formájában lehet igazi táplálék, mert megőrzi azokat az éltető enzimeket, vitaminokat, tápanyagokat, melyekhez  szinergista (egymás felszívódását és hatékonyságát segítő) módon juthat a szervezet. De menjünk tovább - egy természetes és frissen facsart juice még mindig egészségesebb, mint egy üres kalóriákat tartalmazó, színezékkel és aromákkal ízesített áll- "gyümölcs ízű ital'! Ez utóbbi inkább hízlal és csak extra kalóriákat tartalmaz, semmi köze sincs az észséges táplálkozáshoz, teljes egészében mesterséges és értéktelen étel.

7. Az öregedéssel elkerülhetetlen a hízás
Az ismert, hogy az anyagcsere a kor előrehaladtával lelassul. Ezt azonban egyszerűen kontrollálni lehet, ha kicsit kevesebbet ennénk - vagy pontosabban ügyelnénk arra, hogy a menü tápláló és ne kalóriadús legyen! A problémát én sokkal inkább abban látom, hogy a legtöbb ember esetében a fizikai aktivitás is csökken az öregedéssel és aktív izmot veszít a zsírszövet gyarapodásával szemben. Úgyhogy ha valaki nem szeretne azzal szembesülni a születésnapján, hogy ismét nem fér a tavalyi nadrágjába, akkor növelnie kell az aktivitását és érdemes figyelnie a kalóriafelvételre.

8. Gyorsan adjuk le a fölösleges kiókat
Ez a legtöbb esetben a visszájára fordul, nem jó és kifejezetten egészségtelen. A gyors fogyás mindig azt a veszélyt hordozza magában, hogy nem zsírt vesztünk, hanem előbb vizet (glikogén raktárak kiürülése), majd a nem megfelelő táplálkozás miatt az aktív zsírégetést biztosító izomzatot is. Az izomszövet fajsúlya nagyobb, mint a zsírszöveté, így mérlegeléssel csak a súlyvesztés mértéke állapítható meg, de a testösszetétel megfelelő arányának felborulása semmiképpen sem! Ügyelnünk kell az izomzat megőrzésére és elsősorban arra kéne ügyelni, hogy a lassúbb súlycsökkenést hosszútávon legyünk képesek  fenntartani.

9. A dohányzás megvédhet az elhízástól, azonban a leszokással a hízás valószínűsége is megnő
Az igaz lehet, hogy néhány ember nem szed magára súlytöbbletet amikor abbahagyja a dohányzást, azonban sajnos nem mindenkinél ez a helyzet.  A nikotin -  bár azt állítják, hogy  növeli a szervezet anyagcseréjét - azonban ez a hatás elenyésző az egyéb káros hatások mellett és nem elég jó ok a folytonos dohányzásra. Esetleg érdekes lehet a témában ez a cikk is.

10. A fogyás önmagában nem oldja meg a problémákat
Számos lelki problémát cipelünk, melyek külső megnyilvánulási formája lehet az elhízás is! Ha ezek a problémák nem tudatosulnak, akkor a fogyás után is megmaradnak, sajnos nem tűnnek el a kilókkal együtt. Mit kellene tenni? Fontos lenne tisztázni a problémák okát és reális célokat kitűzni, mert ez segít elérni mindazt az életben, amit célul tűzünk magunk elé.

11. A szabadság alatt mindenki meghízik
Ez sem igaz, mert  lehet úgy élvezni a szabadságot, hogy közben fogyunk vagy legalább tartjuk a testsúlyunkat. Hogyan? A legegyszerűbb módja a mérsékelt evés, hogy ne essünk az élvezetek túlzott habzsolásába. A szabadság nem ettől válik szabadsággá. Ha eleve úgy megyünk szabadságra, hogy elengedjük magunkat, mert úgyis hízni fogunk, akkor így is lesz! A pozitív ráhangolódás nagyon fontos, mert sokkal inkább érdemes azon gondolkodni, amit valóban meg is tudunk valósítani.

12. Az anyagcsere nem mindenkinél egyforma - aki kövér annak lassabb, mint aki sovány
Ez sem igaz sajnos. A hízásért sokkal inkább az inaktív, ülő éltmód a felelős.
A teljes nyugalomban fekvő ember belélegzett oxigén és kilélegzett széndioxid mennyiségéből mérhető, hogy mennyi kalóriát éget el a szervezet. Tanulmányok következetesen azt mutatják, hogy a túlsúlyos emberek arra használnak fel többlet energiát, hogy a nagyobb testömegüket tartsák működésben, a metabolizmus arányban a sovány és kövér emberek között nincs különbség.

13. A hízlaló ételek gyors súlynövekedést okoznak
Valójában az igazi hízás elég lassú folyamat. Ha hízlaló, szénhidrátdús ételt eszünk és azt tapasztaljuk hogy súlyosabbak lettünk, az elsősorban az izomzatban megkötött víznek köszönhető. Ha egészségesen táplálkozunk és rendszeresen sportolunk is, akkor tartósan megszabadulhatunk a fölösleges kilóktól és nem kell állandóan újabb őrült diétákba kezdve csodákban reménykednünk.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód fogyókúra diéta fogyás t egészséges életmód nagy fogyás

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr21228304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.