A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A tartós fogyásban nem a diétás módszer a fontos

2009.07.19. 15:38 :: Stella

Régóta gyanítom, hogy a fogyásban akkor érhetünk el tartós eredményt, ha személyiségünknek megfelelő diétát - pontosabban életmódot választunk. Éppen ezért figyeltem fel a New York Times-ban nemrég megjelent cikkre, mely a "The New England Journal of Medicine"-ben közölt fogyókúrás módszerekkel kapcsolatos tanulmányról szól. 

Érdekes következtetést von le a tanulmányt vezető szerző, dr. Frank M. Sacks, a kardiovaszkuláris betegségek megelőzésének professzora. Azok, akik megpróbálnak testsúlyt csökkenteni sokszor nagyon precízen számolják, hogy mennyi fehérjét, szénhidrátot, zsírt fogyasztanak, ugyanakkor a fogyásban ennél sokkal lényegesebb az, hogy egyáltalán számoljunk valamit!

A vizsgálatban több mint 800 felnőtt vett részt, akiket 4 csoportokra osztottak. Minden csoportban egy-egy diéta segítségével csökkentették a kalóriabevitelt a zsír-, szénhidrát-, és a fehérjebevitel csökkentésének különböző kombinációjával. Mindenkinél egységesen 750 kcal energiadeficitet értek el úgy, hogy naponta senki nem fogysztott kevesebben 1200 kcal-nál. A 4 csoport diétáját nem nevezték el, de ugyanakkor mindegyik csoport programja valamelyik közismert diéta elvein alapult - pl. az Atkinsból ismert alacsony szénhidráttartalú diétán, vagy a Dean Ornish alacsony zsírtartalmú diétán, illetve a csökkentett állati fehérjebevitelen alapuló Mediterrán diátán. A csoportok egyéni és közös tanácsadásban is részesültek.

Ami szembetűnő volt az eredmények alapján, hogy 2 év múlva - tekintet nélkül arra, hogy melyik diétás csoportban vettek részt - kb. ugyanannyit fogytak és szedtek vissza a résztvevők. Az átlagos súlyveszteség 6 hónap alatt kb. 5,5 kg volt, kb. 4 kg-al kevesebb testsúlyt megtudtak tartani és a derék körméretének csökkenése pedig átlag 5 cm volt. Az átlagos súlycsökkenés szerény volt, a diátázók mindössze 15%-a veszítette el a testsúlyának több mint 10%-át a vizsgált időszak végéig. Ráadásul a résztvevők többsége egy év múlva visszatért a régi étkezési szokásához is.

A kutatók mindebből azt a következtetést vonták le, hogy a fogyáshoz fontos, hogy számoljuk a kalóriabevitelt, de az már kevésbé fontos, hogy mindezt milyen módszerrel valósítjuk meg a gyakrolatban. A vizsgálatban az ismert diétákhoz fűződő egyéni szubjektív viszony módosító hatását igyekeztek kiküszöbölni, ezért nem ismerték a résztvevők, milyen módszerrel fogynak.

A tanácsadás súlycsökkentést növelő hatása sem igazolódott be egyértelműen, voltak csoportok, amelyekben néhány résztvevőnél nagyobb súlycsökkenés annak ellenére is bekövetkezett, hogy nem vettek részt több tanácsadáson. A fogyásban a diétás csoport hatása lényegesen kisebb, mint az egyéni viselkedés szerepe. Volt aki 22,5 kg-ot fogyott és volt aki 2,25 kg-ot hízott.

Érdemes elgondolkodni ezeken az eredményeken! A fogyókúrák többsége általában a diétás módszerekre koncentrál, holott úgy tűnik a siker kulcsa sokkal inkább az egyénben rejlik. Arra a kérdésre kellene az egyén szintjén megtalálni a választ, hogy melyek azok a biológiai, pszichológiai és társadalmi tényezők, melyek a sikert befolyásolják. Addig is, amíg ezekre a kérdésekre nincs megfelelő válasz, marad az a lehetőség, hogy olyan étkezési módszert válasszunk, amellyel maximálisan azonosulni tudunk.

Végezetül mindezt annyival egészíteném még ki, hogy nem járhatunk sikerrel és még az egészségünknek is ártunk azzal, ha súlyosan egyoldalú táplálkozási mószert választunk és nem egészítjük ki megfelelő testmozgással a választott diétás programunkat.

Forrás: well.blogs.nytimes.com

6 komment

Címkék: fogyókúra diéta fogyás egészséges életmód nagy fogyás atkins fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr521254804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jabba Light 2009.07.20. 14:18:11

engem mindig az zavart, hogy pl az olaszok, akik folyamatosan tésztát esznek és bort isznak, keveset fehérjéznek, este zabálnak a legtöbbet, és iszonyat lusták, tehát minden "tipikus hibát" elkövetnek, hogyhogy mégis olyan jól néznek ki.

Egyelőre csak arra jutottam, hogy utálom őket.

de biztos van valami tudományos magyarázat. lehet, hogy annyi, hogy a szervezetük tudja, mire kell számítani. (de ez nem stimmel, mert a magyarok meg eszik a szalonnát évszázadok óta, azt a szervezet mégsem tud egészséges formát felvenni. )

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.07.20. 15:58:51

@Jabba Light: Ellentmondásosnak látszó helyzet, amit felvetsz az olaszokkal kapcsolatban! Mások is felfigyeltek a jelenségre.

A magyarázat az lehet, hogy a tésztát nem főzik puhára, hanem kissé roppanósan hagyják - ez kevésbé befolyásolja a vércukorszintet. Sok zöldséget használnak, még a tésztás ételekhez is, rengeteg piros zöldséggel (paprika, salsa, paradicsom), melyeknek magas az antioxidáns tartalma. Friss fűszerek (oreganó, bazsalikom, menta, zsálya) melyek gyógynövények is. Napi szinten friss fokhagyma, vöröshagyma szerepel az étrendben, rengeteg oliva olajjal, ami egészséges telítettlen zsírsav forrás.

Az esti étkezésnek nincs önmagában hízlaló hatása, mert elsősorban az egész napi össz. kalóriabevitel fontos. Ha a forró napszakban nem sokat esznek, akkor valószínűleg estére éheznek meg.

A mérsékelt bor fogyasztás is egészségesnek minősül, érvédő hatása miatt. Ez adhat magyarázatot az un. francia paradoxonra is, mert ők pl. fejenként évi 100 l jó minőségű vörösbort fogyasztanak, nem túl egészséges, zsíros táplálkozás mellett és a szív- és érrendszeri betegségek ennek ellenére sem gyakoriak náluk.

Tehát lehet utálni őket ezért, de talán hasznosabb utánozni. Valószínű, hogy jobban járnánk vele!

Jabba Light 2009.07.21. 09:07:15

Az utálás persze viccelődés-szerű volt, de az tény, hogy én már próbáltam őket utánozni. minden nap durumtésztát ettem al dente, ittam hozzá vörösbort, toltam sok zöldséget, stb. hát nem fogytam le tőle. ezért vagyok irigy.
persze tudom, hogy ők jobban csinálják, mert akármennyire is hedonisták, nagyon erős mintáik vannak a kajálásban, pl nem akarnak két evés közben nassolni (asszem) meg pl nem vesznek kétszer (asszem). szóval valamit nagyon jól csinálnak, de nem nagyon tudom, hogy lehetne őket utánozni :)

Érdekes egyébként ez a reggeli-vacsora-kérdés. én reggel könnyebben meg tudom állni, hogy keveset egyek, de eddig bárkivel találkoztam, magabiztosan azt állította, hogy reggel kell bőségesen enni, és este visszafogni magad.
(egyébként a bőséges reggeli nagydarab, vaskos, cipófejű nemzetekre jellemző, mint a svéd, német, angol stb.) Ebben az ügyben mi a hiteles forrás? Lehet, hogy mostmár magam is utánajárok a kérdésnek.

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.07.21. 10:44:22

@Jabba Light: Szia! Hiteles forrás??? Tudod egyre inkább az a meggyőződésem, hogy az a hiteles, ami neked jó. Amit saját magadon megtapasztalsz. Nem vagyunk egyformák - van aki késő estig fent van, van aki már a tyúkokkal lefekszik. Azt gondolom, hogy ez valahol igaz az evésre is.

Én nem osztom azt a köztudatban is elterjedt tényt, hogy a bőséges reggeli szükséges. Ezen lehet vitatkozni.

Viszont arra nagyon jól ráéreztél, hogy attól függően ki hol él, annak a földrajzi helynek megfelelően táplálkozzon és elsősorban az idénynek megfelelő, helyben termelt élelmiszert fogyasszon! Ennek azért lenne jelentősége, mert kevés "élő" valódi táplálékot fogyasztunk, helyette mesterségesen előállított műanyagokkal pótoljuk a hiányt. Ez viszonyt több probléma forrása és szintén egyénfüggő! Van aki sokáig jól van és semmi baja nincs - van aki meg allergiás lesz, stb....

Itt jön be a képbe az egyéni akarat és hit. Ha nem vagyunk a helyünkön, akkor valamilyen pótcselekvést keresünk és ennek legegyszerűbb módja az evésbe menekülés.

Az evés felmentést ad, lehetőséget a halogatásra. Aztán a hízás ismét felmentést ad, addig nem tudunk fontos dolgokkal foglalkozni, amíg le nem fogyunk...de ez is egyénfüggő...

És tényleg akkor jársz a legjobban, ha utánajársz és megkeresed azt, ami valóban neked való! Szívesen segítek ebben, kérdezz bátran!

Jabba Light 2009.07.22. 14:14:55

Köszönöm, asszem most jól fog jönni ez a segítség!

Gondolom, sokan vagyunk így, de annyiféle módon próbálkoztam már, hogy nem nagyon tudom, mit kíván a szervezetem, és mi az, amit csak a különböző junkfoodokra való rászokás diktál. így nehéz megtalálni a személyre szabott étrendet.

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.07.22. 15:25:18

@Jabba Light: Azt hiszem nem lesz gondod megtalálni azt, ami neked való! Az érvelésed jó irányba visz, az induláshoz pedig ez a legjobb módszer. Ne hagyd magad meghülyíteni a ránk zúduló információtömegtől. Ha gondod van valamivel, keresed az okát, hogy miért? És egyszerre csak egy problémára koncentrálj, mert különben elveszel a dzsungelben.

A jukfoodnak az a szerepe, hogy jó sokat eladhassanak belőle. Persze el is tudnak, mert sokan kívánják. Véleményem szerint azért, mert a szervezetük átvitt értelemben "éhezik".

Felfigyeltem egy érdekes jelenségre - pl. ha nagyon kívánom a tésztás ételeket, akkor e mögött fehérjehiány áll! Jó minőségű (teljesértékű) fehérjetartalmú ételekkel ez a "kívánósság" elmúlik.

Szóval ha kívánós a szervezet, akkor a jelenség mögött valamelyik tápanyag (vagy mikrotápanyag) hiány- ill. hiányok állhatnak. Talán a legegyszerűbb mód a védekezésre, ha minőségi, természetes táplálékkiegészítőket is szed az ember (én a spirulinát ajánlom, természetes tápanyag- és nyomelem-bomba!) És próbálkozz bátran, keresd meg, hogy nálad mi a leghatékonyabb a "kívánósság" ellen!