A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Amikor nem tudod abbahagyni az evést...

2009.08.02. 22:37 :: Stella

....akkor a háttérben nem csak az akaratgyengeség áll!

Amikor kövérséggel kapcsolatos hozzászó-lásokat olvasok, akkor gyakran találkozom olyan véleményekkel, hogy azért hízik meg valaki, mert  állandóan habzsol. Ha van is igazság ezen kijelentés mögött, én mégis úgy gondolom, hogy a mai kor emberének sok szempontból nehezebb a helyzete elődeinkhez képest.
 
Az édességek korát éljük! Ha bemegyünk egy egyszerű, hétköznapi boltba, az édességek külön gondolát foglalnak el, a tejjel készült desszertek (fagylaltok) külön hűtőpultban sorakoznak és akkor még nem is beszéljünk a csomagolt curkrászati termékekről...
Óriási a kísértés, már a látvány és az illat is csábító - de ha kicsit közelebbről is megnézzük ezeket a termékeket, akkor szinte alig találunk közöttük olyat, amelyik ne tartalmazna együtt viszonylag sok cukrot és zsírt!
 
Miért érdekes ez?
 
Mert ez a kombináció alattomosan hat az emberi szervezetre. Azt tudjuk, hogy a szénhidrátokból nyeri a szervezet a legegyszerűbben az energiát, a legtöbb energiát viszont a zsírok szolgáltatják. Normál esetben, amikor annyit eszünk, amennyire a szervezetünek szüksége van, a cukor felhasználódik  mozgásra, növekedésre, regenerálódásra. A cukor elégetéséhez be kell jutnia a sejtekbe. Ezt biztosítja az inzulin. Minél magasabb a vérben a cukor szintje, annál több inzulin termelődik. Az lenne az ideális, ha ez a folyamat nem lökésszerűen zajlana le, hanem egyenletes lassú emelkedéssel és csökkenéssel.  Az édességekből a cukor gyorsan bejut a vérbe (önmagában gyorsan megemeli a vércukorszintet), ha ez zsírokkal együtt történik, akkor a folyamat lelassul. A zsírok ugyanis a szénhidrátokhoz kapcsolódnak, de a felszívódásukhoz előbb kisebb cseppekre kell bomlaniuk (emulgeálás), ezért a zsírok lassítják ugyan a szénhidrátok felszívódását, de a magas kalóriatartalmuk miatt a cukor-zsír páros nem igazán nevezhető ideális kombinációnak.
 
Másrészt ennek a párosnak további kedvezőtlen hatása is van a szervezetre, mely sok esetben vezet mértéktelen habzsoláshoz. Újabb kutatások állatkísérletekkel is bizonyították, hogy ezek a finomságok (vajkrémes sütemények, tejszínes fagylaltok, stb..) megváltoztatják az opioid receptorok szintjét az agynak azon a területén, mely a táplálékfelvételt szabályozza. Az opioidok a morfiumhoz hasonló hatású vegyületek. Az opioidok természetes módon megtalálhatók az agyban és az öröm, eufória érzésével hozhatók kapcsolatba. Az opioid receptorok mind a központi- mind pedig a perifériás idegrendszerben is megtalálhatók a sejtmembránban és a fájdalomcsillapításban is döntő szerepet játszanak.
 
Az új zsírégető fogyókúrás szerek sajnos figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy az agyban lejátszódó folyamatok sokkal erősebben képesek befolyásolni a fogyás-hízást, mint önmagában a zsírbevitel kontrollja. Kísérleti patkányok szervezetébe juttatott opiátvegyületek pl. hatszorosára növelték a zsírfogyasztást! Kutatók azt is feltételezik, hogy a társadalmi szinten szaporodó étkezési zavarok hátterében ezek a biológiai okok is megbújhatnak.
 
Úgy gondolom, hogy az eredményes és tartós fogyás szempontjából kulcsfontosságú lenne a szokások megváltoztatása és a vágyak kontrolljának képessége. Viszont nagyon sok esetben a vágyak kontrollját épp a túlzott opiát mennyiséget biztosító étrend gátolja. Ezért érdemes figyelni vásárlás előtt az összetevőkre. Kerüljük a túl magas cukor-zsír párost tartalmazó édességeket, mert lehetetlenné teszik a fogyást.
 
Megszorításokkal átmeneti eredményt elérhetünk ugyan, de a vágyat ilyen étrend mellett soha nem tudjuk kézben tartani! Én sajnos a múlt héten saját magamon is megtapasztalhattam ezt egy hagyományos vidéki lagziban. Röstellem, de bizony nehezen tudtam leállítani magam, úgyhogy inkább kivételes alkalmakra szorítom ezeket az alattomos finomságokat - amíg nem késő!
 
Ha neked is vannak hasonló tapasztalataid, kíváncsi lennék rá!
 

Forrás: A cukros-zsíros ételek megváltoztatják a táplálékfelvétel kontrollját.

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás édesség nagy fogyás fogyókúra otthon habzsolás falánkság

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr891284029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.