A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Kávé mint fogyókúrás táplálékkiegészítő?

2009.08.26. 01:25 :: Stella

Kérem szépen tegye föl a kezét az, aki nem kávéval indítja a napját, hogy egy kis "energialökettel" beindulhasson a szokásos verkli! Fogadni mernék, hogy nem sokan jelentkeztek.

Vitatkoznak arról, hogy a kávé és a koffein egészséges-e, de meg lehet nézni azt is, hogy hányan indulnak az edzőterembe kávéval, vagy esetleg diétás Red Bullal feltankolva.
 
Az tény, hogy  a kávé extra energiához juttat, de arról kevesebb szó esik, hogy segítséget jelenthet a fogyásban-, a zsírfogyasztó edzésben, vagy akár az edzés utáni regenerációban is.
 
Akár hiszed, akár nem - de úgy tűnik, hogy a kávé (koffein) több "egészségügyi haszonnal" jár, mint amennyi kárt okozhat. Pedig szegény koffeint éveken keresztül úgy kezelték, mint a gonosz és gyilkos nikotint. Orvosok folyamatosan arra intették a lakosságot, hogy a kávézás ugyanúgy tönkre teszi az egészségünket, mint a dohányzás. Az évek pedig szép lassan múltak, ahogy mindig - a kutatók pedig közben szorgalmasan dolgoztak és egyre újabb eredményekkel álltak a nyilvánosság elé.
 
És milyen érdekes? Addig, amíg a dohányzásról és a nikotinról egyre negatívabban beszéltek és egyre rosszabb hírét keltették, addig a koffeinnel kapcsolatban ez pont fordítva igaz. Hirtelen egy élvezeti cikkről - aminek mértékletes élvezetére intettek folyamatosan - az újabb kutatások tükrében kiderült,  hogy jót tesz nekünk.
 
Az mindenesetre tény, hogy a kávé nem éppen a legjobb szíverősítő, de bizonyítottan jót tesz az agyi-, mentális képességeknek napi szinten és a testedzésbe fektetett erőkifejtést jótékonyan előmozdítja. Aki zsírból szeretne fogyni, annak nagyon jó hír ez, csak élnie kell vele okosan! A kutatók figyelmének középpontjában mostanában az áll, hogy a koffein hogyan támogatja az izomépítő testedzést azáltal, hogy elősegíti a zsírégetést és az immunrendszert támogatja.
 
De ahhoz, hogy ezeket az előnyöket élvezhessük, tudnunk kell, hogy mikor, hogyan és mennyit fogyasszunk és azt kávé vagy táplálékkiegészítő formájában. Egyet azonban "koca" kávéfogyasztóként a saját bőrömön is megtapasztaltam! Mégpedig, hogy akár egy darab gyógynövényes- valódi kávét tartalmazó cukorka edzés előtti elszopogatásával is többlet erőtartalékra tudok szert tenni. Erre különösen akkor lettem figyelmes, amikor kimaradtak edzések és nem tudtam a szokásos napokon futni. Az ismert kifulladásos tünetek sokkal később és sokkal kevésbé gyötörtek, mint ilyen esetekben elvárható lett volna... Nem hiszed? Próbáld ki és tapasztald meg a saját bőrödön.
 
Nos, vettem a fáradtságot és utána néztem ennek a témának kicsit alaposabban. Gondoltam írhatok itt a blogon nektek is néhány hasznos dolgot minderről. És ahogy egyre
mélyebbre ástam magam a témában, úgy dagadt az anyag. Ezért úgy döntöttem, hogy nem kurtítom és tömörítem blogposztokba, hanem egyben hagyom, egy kis mini tanulmányban összefoglalva az egészet. 
 
Mindenesetre én magam is meglepődtem, hogy mennyire másképp áll manapság a kávé és a koffein szénája, mint akár 5-10 évvel ezelőtt. És vannak dolgok, amikre egyáltalán nem is figyelünk, amikor kávét vásárolunk, vagy amikor elkészítjük magunknak. Pedig ennek is szerepe van a koffein egészségre gyakorolt hatásában - és nem is kevés!!!
 
A minitanulmány letölthető innen!
 
 

3 komment

Címkék: kávé edzés fogyókúra diéta fogyás zsírégetés testedzés nagy fogyás fogyókúra otthon zsírégető koffein

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr331338714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.