A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Csipszek helyett pattogatott kukorica?

2009.09.06. 18:00 :: Stella

Eddig úgy hittük, hogy az egész gabonák magas rosttartalmuknak köszönhetően egészségesek és előnyösek a fogyókúrában.  Az American Chemical Society  tudósai arról számoltak be a 238. országos találkozójukon, hogy a reggeli gabonaételek és a pattogatott kukorica meglepően magas egészséges antioxidáns tartalommal rendelkeznek.

Az antioxidánsok közé tartonak az un. polifenol vegyületek, melyekhez elsősorban gyümölcsök, zöldségek fogyasztásával juthat a szervezet. Ezeknek a vegyületeknek jelentős szerepe van a szív- és érrendszeri betegségek, a rák megelőzésében.
 
A gabonaételek a laktató rosttartalmuknál fogva reggeliként egyre közkedveltebbek, azt azonban nem gondoltuk volna, hogy polifenolok forrásai is egyben. Joe Vinson a Scrantoni
Egyetem kutatást vezető vegyészének véleménye szerint a teljes gabonából készült ételek polifenol tartalma összevethető a zöldségek és gyümölcsök polifenoltartalmával. A polifenol vegyületeket  eddig a zöldségeken és gyümölcsökön kívül elsősorban bogyósokban, dióban, olajbogyóban, szőlőben, borokban,  teában, csokoládéban és kávéban mutattak ki.
 
A polifenolok az antioxidánsok közé sorolt vegyületek, melyek megakadályozzák az agresszív szabadgyököket abban, hogy a szervezet sejtjeiben, szöveteiben kárt okozzanak. A szabadgyökök nagy reakcióképességű, elektronhiányos rövid életű molekulák, melyek károsító hatásukat azáltal fejtik ki, hogy az ép sejtektől igyekeznek elvonni az elektronokat.
 
A szabadgyökök folyamatosan termelődnek az élő sejtek energiafelszabadító folyamatai során is, azonban az egészséges szervezet sejtjei képesek saját antioxidánsaikkal hatástalanítani azokat. A stressz, bizonyos betegségek, elégtelen táplálkozás következtében azonban felborulhat az egyensúly és a szervezt nem képes elegednő antioxidánst termelni.  De az idősödő szervezetben már nem csak a mennyiségük, de a hatásuk is csökken.
 
A szabadgyökök felelősek többek között az öregedésért is.
 
A szabadgyökök elleni védekezést biztosítják többek között a vitaminok (C-, E-, A-vitamin), a vitamin jellegű antioxidánsok (falvonoidok - pl. a szőlő héjában, vörösborban lévő rezveratol), a többszörösen telítettlen vegyületek (pl- karotinoidok, likopin a paradicsomból),  telítettlen zsírsavak (olajok, omega-3 zsírsavak). Az antioxidánsok védő hatása úgy nyilvánul meg, hogy vagy maguk oxidálódnak, vagy gátolják az oxidációt gyorsító katalizátorok működését.
 
A gabonaételek fogyasztása (reggeli műzlik, tésztafélék, pékáruk) igen jelentős részét képezik a napi étrendünknek, ezért a táplálkozási szempont ezen újabb aspektusából is érdekes az új felfedezés. A legmagasabb antioxidáns tartalmat - csökkenő sorrendben - az egész búza, kukorica, zab és rizs gabonaféléknél találtak és ugyancsak magas a teljeskiörlésű lisztek esetében is. A teljes gabonából készült snackeknek alacsonyabb antioxidáns szintje van és érdekes módon a pattogatott kukorica tartalmaz igen magas arányban antioxidánst.
 
Ezek az eredmények azonban nem jelentik azt, hogy mostantól a fogyókúrában is korlátlanul ehetünk pattogatott kukoricát! Különösen igaz ez az ízesített, cukrozott, sózott vajban úszó popcornra! Sajnos nincs felmentés - de jó alternatíva lehet pl. sózott chipsek, cukros ropogtatnivalók kiváltására a zsírszegény, natúr, vagy enyhén fűszerezett pattogatott kukorica.
 
A reggeli gabona-műzlik vásárlása előtt pedig érdemes a cimkét ellenőrizni: mennyi a hozzáadott cukor (édesítőszer - fruktóz, maltóz, stb...) tartalma. Részesítsük előnyben a teljes gabonából készült búza, zabpelyheket, így nem csak a rostbevitelt, de a védő antioxidáns ellátást is javíthatjuk.

 

Ez is érdekes lehet:

Hízol a hasadra? Van egy tippem!

Reggeli fogyókúrázóknak

Hogyan töltsd föl a konyhád

Forrás:  portal.acs.org

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás egészséges életmód nagy fogyás fogyókúra otthon hasi hízás antioxidánsok szabadgyökök gabonapelyhek

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr61364081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.