A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

A fogyókúra ördögi köre - 5. rész

2009.10.18. 18:41 :: Stella

A hormonok jelenlétét a szervezetben normális esetben észre sem vesszük, hiszen egészséges működés esetén nincs szükség semmilyen pótlásra. Az előző részekben az inzulin hízást elősegítő szerepével foglalkoztam, most lépjünk tovább és nézzük meg, hogy miért is tartom mindennél fontosabbnak a szervezetünkben az egyensúly megőrzését:

A hormonok a szervezet hírvivő anyagai és feladatuk az életfunkcióink finom szabályzása. Az általános hatású hormonok, mint pl. az inzulin és a nemi hormonok is un. belső elválasztású mirigyekben termelődnek, majd a véráramba kerülve a célsejteken fejtik ki hatásukat. Miután a hormonok elvégezték a feladatukat, a célsejt vagy lebontja vagy a májba kerülve kiválasztódnak. Hatásukat az idegi elektromos impulusoknál lassabban fejtik ki, de hatásuk sokkal tartósabb és az idegrendszer működésétől sem függetelen.

A szervezet hormonszabályzásában fontos szerepet játszik az agyalapi mirigyrendszer (hipotalamusz-hipofízis), mely érzékeli a vér hormonkoncentrációját és informálja a hipotalamuszt. A hipotalamusz 9 féle hormont termel  (un. releasing faktorok), melyek segítségével szabályozza a hipofízist. Ennek elülső lebenye további 6 féle hormon előállításáért felelős. Nem untatlak ezekkel, most csak a fogyókúra szempontjából fontos növekedési (STH) hormont nézzük meg kicsit részletesebben:

A növekedési hormon fontos tényezője a fogyásnak (a karcsúság, fiatalság hormonjának is nevezik), mert gyorsítja az anyagcserét és a zsírégetést és előmozdítja az izomtömeg növekedését is. Az anyagcserére gyakorolt hatásával serkenti a növekedést, csökkenti a vér szabad aminósav szintjét és növeli a támasztószövetekbe, a kötőszövetbe és zsírszövet sejtjeibe az aminósav szállítást és a fehérjeszintézist. Közrejátszik a csont- és izomállomány alakulásában. Kedvező hatással van a testösszetétel arányára is, mert növeli a zsírégető hatású hormonok (adrenalin, noradrenalin) kibocsátásárát, melyek az elraktározott zsír energiaként történő felhasználását mozdítják elő.

Nem elhanyagolható tényező - még a fogyás szempontjából sem - a megfelelő alvás és az agy regenerációjának biztosítása. Alvásunk ciklikus szerkezetű - a regenerációt segítő első harmada az un. mély, lassú hullámú alvás is a növekedési hormon irányítása alatt zajlik. Ennek a fontos hormonnak a termelődését rendszeres testmozgással is elősegíthetjük!

A növekedési hormon termelődése megfelelő testedzés hiányában sajnos a férfiak esetében már 30 éves kor után csökkenni kezd és gyorsabban, mint a nőknél. Ez is magyarázata lehet annak, hogy a férfiak már a harmincas éveik közepén túlsúllyal küzdenek.

A növekedési hormon képződéséhez megfelelő aminósavakra van szüksége a szervezetnek. A vérben található szabad aminósavak részben a táplálékból, részben a test fehérjéinek a lebontásából származnak (a szervezet 60-90 perces mozgás után fehérjéből is képes energiát nyerni). A lebomló testfehérjékből elsősorban a glutamin és az alanin aminósavak használódnak fel az izmok üzemanyagaként. Ezért a hosszútávú és intenzív edzés izomcsökkenést eredményezhet, melynek kivédésére ajánlott előzetesen az izom glikogénraktárait feltölteni (megfelelő szénhidrátok fogyasztása)!

Edzés után viszont érdemes olyan lizint és arginint tartalmazó fehérje tartalmú táplálékot fogyasztani, amely növelik a növekedési hormon szintjét a szervezetben. Ez hozzájárul a pihentető alváshoz és sejtek megfelelő regenerációjához és az alvás közbeni természetes zsírégetéshez is. Természetes citrusgyümölcsök C-vitamin tartalmú levével fokozható a hatás.


Magas lizin tartalmú élelmiszerek: gomba, csillagfürt, lencse, lóbab, sárgaborsó, szárazbab, szója, sörélesztő, tőkehal, marhahús, sertéshús, tej, tojás, csirke, birkahús, tejsavó.
Sok arginint tartalmaz: gomba, köles, kukorica, paraj, rizs, tojás, halfélék, marhahús, sertéshús, tejsavó.

Az előző részben utaltam már arra, hogy a magas inzulinszint csökkenti a növekedési hormon szintjét, ezért nem engedi érvényesülni a fogyásban is előnyös hatását. Viszont ha nem megfelelő a szénhidrátellátottság, akkor izomfogyás is létrejöhet, ami nem csak esztétikailag, de az egészség szempontjából is káros lehet. A szénhidrátok fogyasztása egyre inkább előtérbe kerül így tél közeledtével, hiszen csökken a szerotonin termelődését segítő természetes napfény mennyisége. Ezért fokozódhat az "édességkívánás" is, amit azonban remekül kivédhetünk összetett szénhidrátokkal (pl. teljeskiörlésű gabonákból) és testmozgással.

A normális testsúly megőrzéséhez kb. heti 2000 kcal elégetésére van szükség, egy óra mozgással kb. 500 kcal használódik fel (mozgásformától függően).  Ha minsőgéi étrendet állítunk össze, akkor nem kell tartani az éhezéstől, ugyanakkor nincs szükség radikális korlátozásokra sem a napi kalóriadeficit eléréséhez. Megfelelő mozgással és táplálkozással számos fogyást elősegítő hormont természetes módon aktivizálhatunk. A mesterséges hormonpótlás fogyás, vagy a test fiatalítása szempontjából nem biztos, hogy az előnyünkre fog válni!

A szervezet egészséges működését több száz hormon biztosítja, csupán néhány - a fogyást elősegítő, vagy gátló - hatását próbáltam összefüggésében érzékeltetni.
Azonban ebből is látható, hogy a testi és lelki folyamatok sora függ ettől az érzékeny összhangtól és életminőségünket, testalkatunkat mennyire képes befolyásolni, ha az egyensúly felborul.

Ez is érdekes lehet még:

A hosszú élet titka: növekedési hormon?

2 kg izom ára

Együk magunkat karcsúvá!

Szólj hozzá!

Címkék: életmód fogyókúra diéta fogyás zsírégetés növekedési hormon inzulin nagy fogyás fogyókúra otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr651458496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.