A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Mi a fogyás legegyszerűbb módja?

2009.11.15. 18:05 :: Stella

Amikor fogyni szeretnénk, akkor lehetőleg gyorsan, egyszerűen és szenvedésmentesen szeretnénk!  Jogos lehet a kívánság, hiszen a kilókat felszedni is egyszerű és szenvedésmentes folyamat - ám annyira azért mégsem gyors, mint amennyire szabadulni szeretnénk tőle! Fogyni azonban gyorsan kéne - mert.... és itt számtalan okot lehetne felsorolni - azt hiszem mindenki pontosan tudja, hogy miért!

Vagyis a fogyókúrás program tegye lehetővé, hogy megtarthassuk a régi szokásainkat (értsd: legyen egyszerű) és legyen szenvedésmentes (értsd: ne legyenek benne radikális megszorítások, testi erőfeszítések). Tulajdonképpen ez nem lehetetlen - azonban van egy bökkenő: hiányzik a gyorsaság! Viszont mindezért cserébe az elért testsúly megőrzésének lehetősége is biztosított! Jól hangzik, nem?

Mindez az
Amerikai Dietetikus Szövetség lapjának novemberi kommentárját olvasva jutott eszembe. A cikk lényege egy mondatban: kis változtatások az étkezésben és a mozgásban képesek megakadályozni a súlygyarapodást.

Azt vizsgálták, hogy kis mértékű szokásváltoztatások milyen hatással vannak az un. "enerigarés" alakulására bizonyos időszak alatt. Vagyis hogyan befolyásolja az energiamérleg alakulása (energia felvétel - energia leadás) a fogyást és a testsúly megtartását. Az energiarés módszerének kifejlesztésével megbecsülhető az energiaegyensúly azon pontja, amellyel eredményesen kézben tartható a szenvedés nélküli fogyás, illetve a normális testsúly.

Drasztikus beavatkozásokkal jelentős súlycsökkenés érhető el, azonban nagyon sokaknak jelent problémát a testsúly megtartása hosszútávon. Az energiarés segít megbecsülni a változtatás mértékét, amit ahhoz kell megtartani, hogy a leadott súlyfelesleget ne hízzuk vissza.

Az eredmények elgondolkodtatóak! Azok a felnőttek, akik napi 100 kcal-val, gyerekek és serdülők esetében napi 100-150 kcal-val kevesebbet fogyasztottak a szokásos energiabevitelhez képest, azok könnyen meg tudták tartani a testsúlyukat. Az energialeadás növelésének és az energiafelvétel  csökkentésének csekély, csupán napi 100-150 kcal értékkülönbözete úgy tűnik, hogy hatékonynak bizonyult az amerikai népesség 90%-nál. A hátránya azonban, hogy a súlyosan elhízottak esetében drasztikusabb módszerek válhatnak szükségessé. A kis változtatások módszere azonban a legtöbb átlag túlsúllyal küzdő ember számára könnyen elfogadható és be is tartható lehetőséget kínál a kövérség megelőzésére.

Fogyáshoz az energiarést nagyobbra kell nyini: pl. 100 kg-os ember esetében a testsúly 10%-os csökkenéséhez napi 200 kcal, 15%-os csökkenéséhez napi 300 kcal energiahiány szükséges. A kis változtatások stratégiáját a test könnyebben elfogadja és kevésbé védekezik ellene, így kevésbé tárolja el a többlet energiát, mint akkor, amikor radikális súlycsökkenést okozó kúrán megy keresztül.

Tanulság: talán mégis lehet a "lassan járj, tovább élsz" közmondásban valami, még akkor is, ha a modern élet egyáltalán nem erről szól! Vagyis a legegyszerűbb módja a fogyókúrának, ha kis lépésekkel - hosszú távon - nagy változásokat tudunk elérni. Ehhez pedig sokkal inkább elhatározás szükséges és nem pénz vagy áldozat!


 Ez is érdekes lehet még:

Hogyan alakíts ki karcsúsító szokásokat?

Ha fogyni szeretnél, akkor szervezd meg a napodat!

Nagy fogyás után fenyeget a "fantom-zsír"!

 

 

2 komment

Címkék: fogyókúra diéta fogyás fitness egészséges életmód tartós fogyás nagy fogyás fogyókúra otthon energiamérleg energiarés hatékony súlycsökkentés egészséges fogyókúra módja? fogyókúrás szokások kialakítása

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr591527280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Döglött macska · http://www.pallas70.hu/tb-berugy-tanfolyam.php 2009.11.21. 11:43:32

Egyszerű segítség még beleszeretni valamibe, ami sok energiát használ : harcművészet, gyúrás.
A titok az, hogy itt nem a fogyás a lényeg, hanem valami más (mondjuk hogy erős legyél), így az csak jön, és szinte észre sem veszed!

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.11.21. 14:18:26

@Döglött macska: Helló!
Igen, van akinek ez jön be! Ha az embernek ki van töltve az élete, ha megtalálja a módját, hogy jól érezze magát a bőrében, akkor nem menekül (sokszor akarata ellenére is) érzelmi evésbe. Szerintem is ez a lényeg. Az érzelmi evés hizlal a legalattomosabb módon és ha ezt értelmes módon kiváltjuk, akkor tényleg nem kell fogyókúrázni, mert megkapjuk ajándékba ingyen!