A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohányzás (2) dohanyzas (1) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Fogyókúra stratégiák karácsonyra - 3. rész

2009.12.20. 17:18 :: Stella

Mielőtt visszavonulnánk a rohanó hétköznapokból, hogy családi körben, békességben ünnepelhessünk, a fogyókúrás stratégiák befejezéseként szeretnék néhány egyszerű tippet adni mindazok számára, akik vigyázni szeretnének az alakjukra:



10. Vegyél kisebb tányért
Ez szintén egy "öreg" trükk, de pszichikailag hatásos! Nem kell korlátoznod magad és nyugodtan szedhetsz azokból az ételekből a tányérodra, melyeket megkívánsz az ünnepi asztalról. Használj azonban kistányért!! Ez a legegyszerűbb módja az adag méretének csökkentésére, hiszen egy kistányérra fele akkora mennyiséget pakolhatsz, mint egy nagytányérra. Kisebb tányér - kevesebb kalória és még kalóriatáblázatra sincs szükséged. Az emberek általában hajlamosak arra, hogy "túlegyék" magukat akkor, amikor bőséges adagok kerülenek eléjük! Amikor hatalmas adagok csábítanak, akkor nem tudjuk reálisan érzékelni a telítettségi pontunkat sem és csak azért eszünk többet, mert még van a tányérunkon. Mindezt egyszerűen megakadályozhatod egy kistányérnyi mennyiséggel.

11. Rágni-rágni-rágni!!
Ez a tipp az előzőből következik, hiszen ahhoz, hogy elégedetté válj a kis adagoddal valóban jól kell laknod! Tehát válassz először is laktató fehérjében gazdag ételt, sok salátával és rágd meg szép lassan! Legalább hússzor meg kell rágnod a falatot, mielőtt lenyelnéd! Hagyj magadnak időt az egyes falatok között is és nyugodtan kezdeményezz beszélgetést - addig sem az evéssel foglalkozol. Ezzel a tested lehetőséget kap, hogy valóban kialakulhasson teltségérzet és így természetes módon kevesebbet fogsz kívánni. A kísértést is csökkentheted és jobb ételeket választhatsz, aminek szintén kevesebb kalóriafelvétel a jutalma.

12. Vegyél fél adagot a tányérodra
A kistányéros módszert még hatékonyabbá teheted úgy, hogy először csak fél adagot szedsz magadnak. Válassz komótosan és ne hamarkodd el a döntést, majd lassan és élvezettel fogyaszd el amit választottál. Hagyj elég időt magadnak, majd bűntudat nélkül élvezheted az adagod másik felét is. Ne görcsölj, hanem élvezz minden falatot! A pszichológia ilyen egyszerű trükkökkel képes benned jó érzést kiváltani úgy, hogy kevesebb kalóriát fogyasztasz összességében. Nagyon alattomos módon az ünnepek, vagy bármilyen nyaralás alatt felszedett súlytöbblet a második vagy harmadik repetából származik.  Könnyű másodszor, akár harmadszor is szedni egy ételből, ezért lehet hatékony a kistányér-féladag módszer a lassú evéssel párosítva.

13. Ha nem kedveled, akkor nem kell megenned
Legyél pozitív értelemben "válogatós".  Nem kell mindent megenned, amit kínálnak! Teljesen természetes dolog, hogy nem mindenkinek egyforma az ízlése. Ha valamit nem kedvelsz annyira, nyugodtan hagyd ki és ne edd meg azért, mert kínálják, vagy épp akkor az elérhető számodra. Azt az ételt, amit "nélkülözni" kívánsz, ne edd meg, helyette válassz az ízlésednek és a céljaidnak megfelelőt. A zöldségfélék pl. változatos módon elkészíthetők, ízletesek, laktatók jól kiegészítik a kevésbé jó választásokat is. Segítséget jelentenek abban, hogy kisebb adagokkal is jól érezhesd magad.

14. Hívd fel a fogyókúrádra a társaság, a család figyelmét
Ha úgy érzed, hogy önmagadban nem lesz elég erőd a csábításnak ellenállni, akkor az étkezés megkezdése előtt  mondd el, hogy mit szeretnél elérni. Az ételek csábítónak tűnnek, de tegyük fel, hogy kitűzted célként, hogy csak fél adagot fogsz enni. Akkor mondd el ezt a többieknek és készségesen támogatni fognak törekvésedben. Kérd meg őket, hogy figyelmeztessenek, amikor a 2x féladagnál többször szeretnél venni magadnak. Az emberek tisztelni fognak ezért és hidd el, hogy az ételkínálás csábításának is kevésbé leszel kitéve. Sokkal könnyebb ellenállni, ha elvárásokat támasztasz magaddal szemben!

15. Írd le
Ha nem szeretnél nagy bejelentéseket tenni a társaság vagy a család előtt, akkor le is írhatod. A követhetőség és "elszámolhatóság" másik remek módja, ha az ember leírja mit is evett aznap. Ez is önfegyelemre és odafigyelésre szoktat, ami segítséget jelenthet akkor, amikor nehezen vagy képes magadat kontrollálni. Addig, amíg nem válik szokásoddá, a naplóírás nagy segítség számodra az önellenőrzésben. A papír nem hazudik - kivéve ha te sem szépíted a dolgot! Viszont semmihez sem hasonlítható az az érzés, amikor a naplódból a fejlődésed bontakozik ki szépen lassan. Ehhez némi következetesség szükséges, azonban megéri a ráfordított időt.

16. Kompenzálj

Amikor hidegre fordul az idő, akkor természetes módon többet és energiadúsabban táplálkozunk. Novembertől - február végéig több kalóriát fogysztunk el, mint az év más hónapjaiban. Ez valóságos és igaz! A raktározódás ellenszere a zsírégetés: többlet mozgás! Növeld meg a testi aktivitásodat egy kicsivel! Kicsit többet sétálj a friss levegőn, ha futsz, akkor kicsit tovább fuss, ha edzőterembe jársz, akkor a szokásosnál többet csinálj. Ez a fölösleges kalóriák elégetésének legeredményesebb módja, amivel bűntudat nélkül kompenzálhatsz.

Az itt felsorolt tippekből választhatsz egyet- vagy többet, amelyekről úgy érzed, hogy be tudod tartani. Segítséget jelenthetnek számodra az ünnepek alatt, hogy élvezd az ízleteket és hogy ne kelljen megfosztanod magad még a desszertektől sem.

Békés boldog ünnepeket és eredményes fogyást kívánok az újévben is!

Ez is érdekes lehet még:

Miért eszel túl gyorsan?

Ha nem megy a fogyás, írj naplót! Le fogsz döbbenni!

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás nagy fogyás fogyókúra otthon hellókarácsony fogyás karácsonykor fogyókúrás stratégiák

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr381611253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.