A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Nem kell feltétlenül cardio a zsírégetéshez!

2010.02.17. 21:58 :: Stella

Amikor fogyni szeretnénk, akkor a legtöbbször azt a tanácsot kapjuk, hogy a megfelelő táplálkozás mellett végezzünk rendszeres cardio edzést a "zsírégető tartományban". Ez bizony nem mindenkinek kellemes időtöltés, ráadásul sokszor időigényes is.

Van azonban egy jó hírem: az eredményes zsírégetésnek létezik hatékony alternatívája, ami ráadásul nem unalmas és sok időt sem kell ráfordítani.

Mi is akkor az igazság a cardio és a zsírégetés háza táján? Vegyünk sorra néhány "mítoszt" a cardioról:

1. A zsírégetés elindításához legalább 20 perc cardiozás szükséges

A "zsírégetés" energiafelhasználás, ami minden mozgás során megtörténik, de még teljes nyugalomban is szüksége van a szervezetnek energiára. Minden pillanatban energiát használunk fel, még akkor is, amikor épp ezt az írást kényelmesen ülve olvassuk. Az kétségtelen, hogy az edzés növeli a hatékonyságot, de ez nem jelenti azt, hogy  más mozgásformával az első 20 percben ne történne "zsírégetés".

2. A cardio edzésnek a zsírégető tartományban kell maradnia

Ez a megfogalmazás azt sugallja, hogy az extra kalóriafelhasználás csak abban a bizonyos "zsírégető" tartományban létezik és más módon nem érhetjük el ezt a hatást. Azonban a tudományos vizsgálatok szerint úgy tűnik, hogy a lassú és sokszor unalmasan hosszú cardio edzés nem a legjobb módja a zsírégetésnek és különösen a hasi zsír fogyasztásának. Létezik más módszer is, amellyel akár otthon is szépen átformálható a test.

3. A cardio edzést a hét minden napján ajánlott végezni

Ez az ajánlás sem tűnik teljesen megalapozottnak, ha a zsírégetésre koncentrálunk. A rendszeres gyakorlásnak valóban szerepe van a fittség szempontjából, azonban tudományos vizsgálat is bizonyítja, hogy heti 3-4 alkalommal 30 perc edzés is eredményre vezet.

4. Nem lehetséges zsírt veszíteni és izmot nyerni egyszerre

Ez sem igaz így, ugyanis tudományos kutatás is bizonyítja, hogy lehet:
A vizsgálat során az erősítő edzés hatását vizsgálták a hasi zsírszövetre idősödő tesztalanyok közreműködésével (12 nő és 14 férfi résztvevővel, akiknek az életkora 61-77 év közötti volt!). A 25 hetes felmérés elején és végén is rögzítették többek között a hasi bőr alatti zsírszövet alakulását, a testösszetételt és az izometrikus erőt. Az erősítő edzés során 2x10-ismétléses szetteket végeztek (a szetten belül 65-80%-os intenzitással), hetente 3 alkalommal.

Érdekes eredmények születtek: Az erő növekedése megállapítható volt mind a férfiak és mind pedig a nők esetében. A nőknél az izometriás erőtesztben 22-38%-os, a férfiaknál 21-36%-os javulás volt mérhető. Jelentős javulás mutatkozott mindkét nem esetében a zsírmentes tömeg vonatkozásában, azonban a férfiak esetében ez nagyobb arányú volt (2,8 kg és 1 kg a nőknél). A zsírtömeg is jelentősen csökkent, a férfiak esetében 1,8 kg, míg a nők esetében 1,7 kg.

Összegzésként megállapítható volt, hogy a 25 hetes program végére mind az idősebb nők, mind pedig a férfiak jelentős mennyiségű zsírt adtak le, azonban a nemek közötti különbség megmutatkozott abban is, hogy a nők több hasüregi- és hasi-bőr alatti zsírt veszítettek a férfiakhoz képest.

Most biztosan töröd a fejed, hogy milyen erősítő edzést végezhettek, hogy ilyen szép eredmények születtek? Az is lehet, hogy súlyzók, edzőgépek és kemény súlyzós tréningek képe ugrik be. Nem kell aggódnod, mert bár a súlyzós edzéseknek is megvan a maga helye és pozitív hatása, jelen esetben nem erről van szó! Most elsősorban olyan otthoni körülmények között egyszerűen elvégezhető gyakorlatokról van szó, melyeket pl. a korábbi posztjaimban is bemutattam.

Ezen a héten egy másik otthoni tornaeszközre szeretném felhívni a figyelmet, mégpedig a gumikötélre, vagy gumi szalagra! Használatuk közben az izomzat rugalmas ellenállással szemben végez munkát, mely edzésforma hatékonyan bevethető a fenti vizsgálat szerinti eredmény megvalósításáért.
(Ha nem indul el a videó, akkor kattints ide!)
 

 

Ez is érdekes lehet még:

300%-al hatékonyabb edzéstechnológia

Mennyi levegő kell a fogyáshoz?

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás zsírégetés testedzés nagy fogyás alakformálás fogyókúra otthon cardio zsírégető gyakorlatsor anyagcsere gyorsítás anyagcsere gyorsító gyakorlatok otthoni edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr941767605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.