A tápanyagok sav-bázis táblázata


Tudta, hogy a savanyú ízű ételek nem képeznek szükségszerűen savakat a szervezetben?

Tudja, hogy az anyagcserefolyamatok során melyik élelmiszer, milyen kémhatást vált ki a szervezetben?

Ha szeretné megismerni azokat a szempontokat, amelyek segítségével összeállíthatja egyéni sav-bázis szabályzó étrendjét, akkor nem kell mást tennie, mint kattintani az alábbi linkre és:

Igényelnie a tápanyagok ingyenes, képes sav-bázis táblázatát!

(Az üzemeltető Google Dokumentumok ékezetes karakterei sajnos Internet Explorerben nem mindig jelennek meg helyesen, ezért a FireFox használatát javaslom!)


Automatikus értesítés

Új bejegyzés esetén a rendszer automatikus értesítést küld a feliratkozók részére!

Add meg az e-mail címedet:

E-mail feliratkozás a "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon blog értesítőre

Feliratkozáskor az ellenőrző kódot is meg kell adnod! A továbbiakban a frissülő blogbejegyzésekről a FeedBurner segítségével küldünk értesítést.

Segítség a fogyáshoz - tudástár

"Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

A fogyókúra rémével minden 3. embernek meg kell küzdenie, a siker azonban kérdéses. Buktatók, holtpontok, receptek, tippek - minden, ami fontos az eredményes és tartós fogyáshoz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 htp (1) 90 napos diéta (44) adalékanyagok (1) adaptív termogenézis (1) alakformálás (25) alapanyagcsere (6) antioxidánsok (1) anyagcsere alkalmazkodás (1) anyagcsere gyorsítás (3) anyagcsere gyorsító gyakorlatok (3) anyagcsere szabályzás (1) anyagcsere tuning (1) atkins (38) barna rizs (1) barna zsírszövet (1) bélflóra (1) béta glükán (1) bikiniszezon (2) bmi (3) böjt (8) cardio (1) cardio veszélye (1) cellulit (7) chips adó (1) cigarettázás (2) cigi (1) csípős fűszerek (1) csökkentő édesség (1) cukor (3) cukorbetegség (1) cukormentes édesség (1) d.alacsony kalóriájú diéta (1) derékbőség (8) derékkörfogat (5) diéta (168) dohanyzas (1) dohányzás (2) dohányzas és fogyás (3) édesítőszerek (7) édesség (14) édességfüggőség (6) édesség iránti vágy (1) édesség utáni vágy (2) edzés (20) edzésintenzitás (1) edzés otthon (1) egcg (1) egészség (87) egészséges édesség (1) egészséges életmód (120) egészséges étrend (1) egészséges fogyókúra (2) egészséges sütemény (1) éhség (1) életmód (90) elsavasodás (8) energiaital (1) energiamérleg (1) energiarés (1) energia egyensúly (1) eredményes fogyás (1) erőnlét (1) erőnövel (1) eszenciális zsírsavak (1) étel (34) ételek termogén hatása (1) étkezés (1) extra kalóriabevitel (1) fagylalt (2) falánkság (3) férfi fogamzásgátlás (1) fertőzés (1) fertőzés elleni védekezés (1) feszes mellek (1) fitness (86) fogyás (163) fogyasztó tapasz (1) fogyás elősegítése sóval (1) fogyás fejben (1) fogyás karácsonykor (1) fogyás kísérlet (1) fogyás lélektana (1) fogyás lelki nehézsége (1) fogyás otthon (2) fogyás zsírokkal (1) fogyókúra (168) fogyókúrás italok (1) fogyókúrás leves (1) fogyókúrás menü (39) fogyókúrás stagnáció (1) fogyókúrás stratégiák (1) fogyókúrás sütemény (1) fogyókúrás szokások kialakítása (1) fogyókúra biznisz (1) fogyókúra húsvétkor (1) fogyókúra otthon (162) fogyókúra ünnepek (1) folyadékpótlás (1) formás fenék (6) fruktóz (1) gabonapelyhek (1) gasztronómia (10) gének (1) gesztesi recept (1) gombaételek (1) gyógyító gombák (1) gyors anyagcsere (1) gyors édesség (1) gyors evés (1) gyors fogyás (55) gyors reggeli (1) gyümölcslé (1) h1n1 (1) h1n1 fertőzés (1) habzsolás (1) hamburger adó (1) hasizom (1) hasi hízás (33) hasi zsír (2) hasznos olajok (1) hatékonyabb edzéstechnológia (3) hatékony súlycsökkentés (2) hatékony zsírégetés (1) haub táplálkozástudós (1) hellókarácsony (7) heti menü (1) hízás (25) hormonok (3) hőtermelés (1) húsvét (1) húsvéti diéta (1) húsvéti fogyókúra (1) húsvéti menü (1) húsvéti sonka (1) ideális test (1) immunerősítés (2) immunrendszer (3) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) ízek (1) ízlelés (1) ízlés (1) izomerő (1) izomműködés (1) izomsorvadás (1) kalória bevitel (1) kalória számítás (1) káposztaleves (3) káposzta diéta (4) kapszaicin termogén hatás (1) karácsonyi édességek (2) karizom (1) kávé (1) keblek (1) kívánás (1) kívánósság (2) koenzim q10 (1) könnyű (1) kövér vagyok (1) lapos has (3) lassú anyagcsere (1) lépcsőzés (1) leves (1) martonfutás veszélye (1) mellformálás (1) mentális fogyás (1) michael jackson (1) módja? (1) mozgás (1) multivitaminok (1) nagy fogyás (164) nagy has (50) narancsbőr (10) negatív kalória (1) negatív testép (1) népegészségügyi termékdíj (1) nikotin (1) női test (1) növekedési hormon (2) ödéma (3) önértékelés (1) otthoni edzés (1) oxidatív stressz (1) padlizsán recept (1) pajzsmirigy (1) ph (1) pms (1) potencianövelés (1) puffadás (16) rágás (1) receptek (5) sav bázis (7) sav bázis egyensúly (1) snack fogyókúrához (1) sörhas (1) sós ételek (1) sóvárgás (2) sózás (1) stevia (2) súlyfölösleg (84) szabadgyökök (1) szájápolás (1) szájhigiénia (1) szénhidrát (2) szerotonin (1) sztivia (2) t (1) táplálkozás (114) tartós fogyás (2) tej (2) tejallergia (2) tejérzékenység (1) termikus hatás (1) termogenézis (1) testedzés (18) testépítés (6) testkép (1) testtömeg (13) többlet kalória (1) túlevés (1) twinkie (1) vállizom (1) védőoltás (1) vércukor (1) villám diéta (8) vitalitás (2) vitaminhiány hízás (1) wellnes (71) zöldséglé (1) zöld tea termogén hatás (1) zsírégetés (61) zsírégető gyakorlat (1) zsírégető gyakorlatsor (3) zsírégető koffein (1) zsírégető zöldségek (2) ha fogyni akarsz (1) van egy tippem (1) Címkefelhő

Hogyan csempésszünk „negatív kalóriát” az étrendünkbe

2010.08.15. 17:46 :: Stella

Azt tudjuk, hogy bizonyos zöldségfélék, mint pl. a zeller, káposztafélék, a brokkoli vagy a spenót táplálók, kevés kalóriát tartalmaznak, táplálkozási szempontból szuper alapanyagoknak számítanak, fogyókúrában kifejezetten előnyösek.

Annak ellenére, hogy ismerjük az egészségre gyakorolt jótékony hatásukat, ezek a zöldségfélék mégis ritkán kerülnek főételként az asztalunkra. A gyerekek sem kedvelik mindegyiket és kinek fűlik a foga a családi étkezéshez különböző elvárásoknak megfelelő ételeket készíteni? Talán még az ízét sem kedveljük mindegyiknek, nem csoda hát, hogy mellőzzük vagy „kényszerből” esszük, de csak akkor, ha nagyon muszáj…. akkor hogyan is működhet hosszútávon bármilyen étkezési program, a fogyásról nem is beszélve?
 
Mit tehetünk akkor? Ahogyan mondani szokták, kössük össze a kellemeset a hasznossal!
 
Igen, de hogyan?
 
Javaslom próbáld ki a következő receptet és ha ízlett, akkor  alakítsd  a saját ízlésednek megfelelően. Mindenestre levesek és pl. olasz paradicsommártás esetében kitűnően beválik ez a módszer!
 
Tehát tisztított, mosott zöldséget pl. spenót, kínai kel, brokkoli, zellerszár, cukkini, vöröshagyma kevés olajon serpenyőben, vagy zsiradék nélkül forró víz fölött gőzben pároljuk puhára. Elkészítési idő 5-10 perc. Ez után kevés paradicsompürével trumixoljuk össze és ízesítsük fokhagymával, bazsalikommal, oregánóval, pici borssal, kevés sóval, és ízlés szerint édesíthetjük is, majd adjuk a fövő paradicsommártáshoz. Ha levest szeretnénk táplálóbbá tenni, akkor a kész leveshez adjuk a zöldségpürét.
 
Aki nem rajong a fenti zöldségfélékért és fogyni szeretne, annak kifejezetten ajánlom ezt a receptet, mert a mártással vagy a sűrített levessel lágyabb, kevésbé karakteres, kellemes ízű, élvezetesen fogyasztható ételt kapunk. Húsételekhez és alkalmanként olaszos tészta ételekhez is fogyaszthatjuk, még fogyókúra során is! Arra azonban ügyeljünk, hogy a tésztát ne főzzük puhára!
 
Nem mellékesen az így elkészített étel táplálóbb, kevésbé hizlal, csökkenti az étvágyat, és ha rendszeresen élünk vele, akkor segít a testsúly megtartásában, az egészségesebb, karcsúbb alak megőrzésében. A gyerekek is kedvelik és így erőltetni sem kell a főzeléket, mert már a mártásban „elbújtatva”  benne van.
 
Készíthetsz egyszerre nagyobb mennyiségű pürét is, melyet lefagyasztva bármikor felhasználhatod ételeid „feltuningolásához”. A kész mártást lefagyasztva pedig akár köretként húsételekhez „elsősegélyként” is felhasználhatod, ha időben megszorulsz.
 
Ha fogyni akarsz, akkor igyekezz ilyen ételeket spájzolni a hizlaló rágcsálnivalók és nasik helyett, mert ha nincs más kéznél, nem esel kísértésbe sem és garantáltan nem fogsz rosszul választani! A magad készítette pürében pedig semmi olyan adalékanyag, tartósítószer, ízfokozó, rejtett kalória nincs, amire egyébként semmi szükség sincs! További hasznod is származik a dologból, még pedig az, hogy idővel csökken az étvágyad is és képessé válsz a sóvárgásod kontrollálására.
 
Miért együnk spenótot?
 
Annak ellenére, hogy Popeye mágikus erőre tett szert a spenót rendszeres fogyasztásával, mi erre sajnos nem számíthatunk. Mégis érdemes minél többet fogyasztani belőle, mert kivételesen gazdag béta-karotinban és luteinben, valamint antioxidáns hatású quercetint is tartalmaz. Jelentős a folát (folsav), K-vitamin, magnézium és mangán tartalma is. Fehérjetartalma – mint a legtöbb leveles zöldségfélének – kompletálásra szorul, mert kevés metionin aminósav található benne. A nyers spenót salátákhoz is kiváló, de hogy ennek a leveles zöldségfélének minden jótékony hatásában részesülhessünk, fogyasszuk főtt ételek formájában is. A spenót karotinoidok az antioxidáns hatás „felelősei”, főzéssel pedig könnyebben adszorbeálódnak (szívódnak fel) a szervezetben.
Egy csészényi friss, vágott spenót kalóriatartalma: 13 kcal
Diétás rosttartalma: 1,6 g
 
Miért együnk brokkolit?
 
Mert az egyik legegészségesebb étel, valóságos táplálkozási „erőmű”! Vitaminok és ásványi anyagok forrása, különösen gazdag C-vitaminban, folsavban és káliumban és tartalmaz még a rák kockázatát csökkentő szulforafant is. A spenóthoz hasonlóan kalóriaszegény, zsírmentes és jelentős mennyiségű béta-karotint is tartalmaz. A vízben főzés során elveszíti a C-vitamin és az indol tartalom jelentős részét, ezért a tápértékének megőrzéséhez, ha főzzük, akkor a lobogó forró vízhez adjuk a brokkolit, vagy inkább gőzben pároljuk. A szárát tovább kell puhítani, ezért a rózsát később adjuk hozzá. Elkészítés 5-10 perc. Gőzölés után vegyük le a fedőt 1-2 percig, hogy az erős kénes vegyületek eltávozhassanak.
Egy csésze főtt brokkoli kalóriatartalma: 44 kcal
Diétás rosttartalma: 4,5 g
 
Miért együnk zellerszárat?
 
A zeller jellegzetes karakteres ízű zöldségféle, elterjedten használják a konyhákban, akár csak a hagymát vagy burgonyát. A zeller szára bordás, kissé merev, de igen magas víztartalmú zöldségféle, ezért kalóriatartalma meglehetősen alacsony, így közkedvelt snack-étel a fogyókúrázók körében. Tápanyagokban nem túl gazdag, kivéve a káliumtartalmát, ami hozzájárul a szervezet „lúgosításához”. Ha a szár kemény, zöldséghámozóval vékonyan hámozzuk le. A levelek más ételekhez felhasználhatók, a szárat a bordákra átlósan egyforma kockákra vágva párolhatjuk. Az egész szár elkészítési ideje 15-20 perc, a darabolt szárak 5-7 perc.
Egy csésze aprított zellerszár kalóriatartalma: 19 kcal
Diétás rosttartalma: 22 g
 
Miért együnk cukkinit?
 
A cukkini nem túl drága zöldségféle, fogyasztható nyersen is. Mintegy 95%-a víz, ezért szintén kalóriaszegény élelmiszer, ideális fogyókúrában. Változatosan elkészíthető, a közepét kivájva rizses, tojásos töltelékkel süthető.  Főzés közben sok vizet ereszt, ezért főzés előtt fél teáskanálnyi sóval hintsük meg a felszeletelt cukkinit (hámozni, kimagozni nem kell, kivéve, ha kemény a héja vagy öreg és sok a magja) és szűrőedényben 30 percig hagyjuk állni, hogy a távozó folyadék le tudjon csöpögni. Szeletelve puhára párolható 3-5 perc alatt.
Egy csésze főtt cukkini kalóriatartalma: 25 kcal
Diétás rosttartalma: 2,2 g
 
Jó étvágyat és hasznos kísérletezést kívánok!
 
Ez is érdekes lehet még:

 

Létezik negatív kalória?

Izzasztó ételek és a fogyás

Mit egyek, hogy ne hízzak???

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás fogyókúra diéta fogyás zsírégetés nagy fogyás alakformálás fogyókúra otthon fogyókúrás menü hasi hízás falánkság egészséges fogyókúra

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokura-tipp.blog.hu/api/trackback/id/tr72223593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.